ochtendmisselijkheid vanaf de hoeveelste week?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamatoB, 18 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    Hi allemaal,

Vraagje: Wanneer begint de ochtendmisselijkheid meestal? Ik lees hier bij de weetjes dat deze veroorzaakt wordt door het HcG hormoon. In principe zou je het dus vanaf het begin van de zwangerschap kunnen hebben, omdat dan al HCG wordt aangemaakt.
    Ik ben 5 weken en 1 dag zwanger en heb nog totaal nergens last van qua misselijkheid... dus ik hoopte dat het ook niet gaat komen :) maar nu zei me iemand dat het meestal pas met 6 weken begint... klopt dat, of is dit maar een bakerpraatje?
    Mijn moeder had nooit last van misselijkheid, dus ik hoop dat ik dat geërfd heb van haar :)
    Ik heb wel last van vermoeidheid en heel emotioneel (hormonen?) maar verder mag ik zeker niet klagen!

Groetjes
    MamatoB[/b]

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

verschilt echt per persoon, sommigen merken het al voor ze overtijd zijn, anderen pas later.

mvm zei dat als je het met 7 weken nog totaal niet had, het waarschijnlijk ook niet meer zou komen. ik weet niet of dat waar is.

zelf heb ik er niet veel last van, maar mijn moeder had het al haar zwangerschappen 9 maanden lang. dat zegt dus (voor jou helaas en voor mij gelukkig) helemaal niets.

ik hoop dat je niet misselijk wordt! zelf vind ik het fijn dat ik er weinig last van heb, maar ik ben wel echt extreem moe. ach ja, iedereen heeft wel iets... ;)

3. mamatoB

mamatoB Fanatiek lid

15 jan 2009
    2.196
    0
    0
    hi Marieke,

Jep, inderdaad, iedereen heeft wel wat. Maar ik ben toch liever moe dan misselijk, persoonlijk :) Vooral op mijn werk zou dat erg lastig zijn want het toilet is ver weg en dan moet ik gaan rennen...en wil t nog even stil houden :) dus ik hoop dat het gewoon weg blijft! Voor jou hoop ik dat ook natuurlijk! Ik kan ook nog gewoon eten wat ik normaal eet en vind nog niks stinken ofzo, dat scheelt ook. Ik kijk wel scheel van vermoeidheid en ben heeeeel snel emotioneel en huilerig! om de stomste dingen,haha!

liefs
    mamatoB

4. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    hiwe mwt 6 weken tot de 14r week....

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    4,5w: de misselijkheid begon. (Maar ik dacht op dat moment dat ik al 5,5w zwanger was...)
    5,5w: de misselijkheid sloeg echt toe.

Ochtendmisselijkheid? Tot 12 weken ben ik CONTINU kotsmisselijk geweest. Ochtend, middag, avond, nacht... Ow wat een hel was dat.
    Daarna, tot 19,5 week, was ik af en toe niet misselijk en heel heel langzaam nam t steeds verder af.
    En nu nog steeds vaak (licht) misselijk.

Ik hoop echt voor je dat t je bespaard blijft!

Zou best kunnen dat als je met 7 weken nog niet misselijk bent, de kans erg klein is dat t nog komt.
    Tot 9 weken stijgt t HCG heel erg sterk, daarna neemt t langzaam af.

6. bij mij vanaf 5 weken en 4 dagen tot en met week 20.

7. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Hoi!

Ik begin nu aan week 6 en ook ik ben (nog) niet misselijk! Ik vroeg me ook al af of dat nog kon veranderen, en zoals ik het hier lees, kan het nog komen. Hopelijk blijft het weg. Ik heb wel een erg honger gevoel en als ik dan een hap neem, denk ik: nee, toch maar niet...

Groetje!

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Bij mij begon het op de dag af met 6 weken. En met 11 weken was het ergste weer achter de rug.

9. elanor83

elanor83 Lid

23 jun 2008
    14
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben ook 'gezegend' met misselijkheid. Ik ben nu al bijna 1,5 week supermisselijk, de hele dag door. Ik moet ook meerdere keren per dag overgeven. Ik heb vanmorgen de verloskundig gebeld, misschien krijg ik eerder een echo, om zeker te zien of nu alles goed is en dat ik het dan aan iedereen kan vertellen. Ik heb me nu namelijk ziek gemeld op mijn werk, want ik kan zo niet werken. Ben echt ziek. Van de huisarts krijg ik als het goed iets nu zo iets voor de misselijkheid. Ik hoop niet dat het de gehele zwangerschap duurt.....

greetzz Elanor

10. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Bij mij begon het echt met 6w+1dag.

11. sabrina86

sabrina86 Lid

14 dec 2008
    78
    0
    0
    Verpleegkundige
    is niet belangrijk
    Hallo.

Ik had het precies vanaf de 6e week.
    en het is verschrikkelijk. ik vindt het gewoon niet leuk meer. ik hoef niet over tegeven maar moet sòchtens minstens 4 keer kokhalzen nou dat is ook echt niet fijn hoor. ik kan daar niet tegen.
    vindt het ook niet leuk meer.
    dus wees blij als je er nog geen last van hebt.

groetjes

12. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

8 sep 2008
    334
    0
    0
    Hier begon het met week 8 ong.

13. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Vanaf 8 weken tot 16 maar nu begin het precies opnieuw.

14. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    anaf 5,5 week, snik. Gelukkig niet overgeven, maar de HELE dag (en soms nacht) dat vervelende gevoel, bah.
    Ben er nu ook echt helemaal klaar mee, ik wil ook een blozende zwangere zijn! :)

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Bij mij begon het rond de 6 weken ook..
    Maar ik ben er dmv acupunctuur vanaf gekomen, dus gelukkig maar 1,5 week echt kotsziek geweest.

16. Angelie

Angelie Bekend lid

21 okt 2008
    607
    0
    0
    Bij mij begon het al ruim een week voordat ik ongesteld moest worden. Ik zei nog grappend tegen mijn man, ik zal wel zwanger zijn...was het ook nog zo.

Heeft geduurd tot een week of 16, de laatste week begint het echter weer zijn kop op te steken.

17. Trees

Trees Niet meer actief

Hier ook al extreem vroeg. Vanaf 5 dagen voor mijn nod al een zweempje misselijkheid en af en toe kokhalzen. Op dit moment (ben 4,5 week) ongeveer één keer per dag overgeven en verder regelmatig kokhalzen van vieze geurtjes :sick: Bij mij heeft het trouwens niks met ochtendmisselijkheid te maken, maar meer met een lege maag. Overigens vind ik het nu (nog) helemaal niet erg, maar stelt de misselijkheid me echt vreselijk gerust dat er wat gebeurt daarbinnen.

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hier ook vanaf 6 weken....

19. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Bij mij begon het vanaf week 5,5 en het is gebleven tot week 22.... Ze zeggen wel dat als je bij week 7 nog niet misselijk bent, het dan ook niet meer komt. Ik hoop voor je dat dat zo is want het is geen lolletje...

20. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    Ik heb helemaal nergens last van \:D/

Deel Deze Pagina