Hartkloppingen

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 18 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Ik heb een tijdje terug ook enorme last gehad van die hartoverslagen. Gedurende de gehele dag, bijna constant.
    Ben toen na een paar dagen ook naar de huisarts gegaan. Daar hebben ze wat onderzoekjes gedaan. Ook heeft ze wat overslagen gevoelt maar kon me geruststellen. Dat hielp al enorm.
    Ik kon, als het niet weg zou gaan ook een holterkastje krijgen.. ze vertelde dat ze door de uitslag van dat kastje goed kon laten zien wat er nou eigenlijk gebeurde.
    Ik heb een paar dagen heel rustig aan gedaan, zo min mogelijk stress en heel de dag door op m'n ademhaling gelet en een aantal keer echt ademhalingsoefeningen gedaan.
    En eigenlijk ebte het toen al snel weg.

Meestal is het onschuldig en heeft het met stress te maken en vooral de ademhaling.. maar zou wel een afspraak maken. Al is het maar voor de geruststelling.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Bij mij bleek de oorzaak van het "rennen" (hartkloppingen) wel te liggen in teveel stress en daardoor teveel maagzuur. Ondanks dat ik dacht dat ik niet echt stress had, maar na een kort maar doeltreffend onderzoek door de HA heeft hij mij maagbeschermers voorgeschreven. Sinds die tijd geen last meer.
    Ohja, uit het holteronderzoek kwamen bij mij wel wat ritmestoornissen naar voren, maar alles was onschuldig, maar werd dus verergerd door maagproblemen.

3. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Welke gevolgen dan?

4. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    O.a. hartkloppingen ;)
    Hierbij een klein stukje van onderstaande link:

"Welke klachten kan een verkeerde ademhaling geven
    Een verkeerde en dus te oppervlakkige ademhaling zorgt voor te weinig zuurstof opname. Hierdoor ontstaan klachten van vermoeidheid, benauwdheid en hoofdpijn. Ook hoesten, snurken, apneu en neuspoliepen kunnen het gevolg zijn van een verkeerde ademhaling. Verder kan een verkeerde ademhaling zorgen voor paniekaanvallen, angsten, hartkloppingen, slechte concentratie, duizelingen en geheugenverlies."

https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/leven/103220-de-ademhaling-als-medicijn.html

5. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ik ben er begin dit jaar of eind vorig jaar ook mee naar de huisarts geweest. Hier is t vnml stress en ws ook.verkeerde ademhaling. Maar het is idd zooo akelig. Had t op bepaald moment echt dagelijks en dan zodra ik in bed lag was t het ergst. Kon/durfde niet te slapen dus raakte (over)vermoeid waardoor t nog erger werd.

6. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Dank je, sommige dingen herken ik wel inderdaad.

7. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Ik heb het niet in bed of nauwlijks.meer zodra ik opsta of iets eet.nu ik achteraf bekijk zou het best wel stress kunnen zijn maar meer iets in de zin dat dingen soms bij het leven horen.zit daarnaast wel erg goed in mijn vel.

Probeer er niet te veel aandacht aan te besteden dan word het meestal erger

8. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Klopt hoor. Hier noemde de ha het idd stress maar meer vh dagelijks leven. 3 jonge kinderen is nu eenmaal.druk zei hij. En op den duur kom je in ee cirkel waar je lastig uitkomt. Ik heb mezelf op een dag gewoon afgemeld voor werk, de kindjes laten ophalen en alleen maar niks gedaan. Die momenten ben ik vaker gaan inzetten op vrije dgm als de jongste psz heeft. Merk duidelijk verschil

9. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    #29 ikke84, 19 mei 2019
    Laatst bewerkt: 19 mei 2019
    Ik ervaar het gezinsleven niet echt als stress,maar wellicht onbewust want het is natuurlijk voor iedereen een drukte en regelrechte

cassisbubbeltje vindt dit leuk.
  10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Heb je het ongeveer een kwartier na het opstaan? Ik had dit ook een tijdje, maar toen bedacht ik me dat het altijd een minuut of 15 na wakker worden was... vanaf die tijd dacht ik blijkbaar aan dingen en was ik dus aan het stressen.

Deel Deze Pagina