Zijn er nog meer meiden die op een zwangerschap van 4wk en 4dg een lage waarde van de HCG hadden? Mijn waarde was op dat moment maar 208, het zit tussen de marges van de tabellen die ze aangeven op internet, maar wel aan de onderkant.... Ik voel me ook minder zwanger de laatste dagen... terwijl als je hcg vedubbelt om de 2 a 3 dagen, je toch steeds meer kwaaltjes zou moeten krijgen???? Ik ben zo onzeker...maar helaas kan niemand verder er iets aan doen. Maar na het verlies van ons meisje op een zwangerschap van 38wk, willen we zo graag nog een kindje...en het idee om dan dit wondertje nu al kwijt te raken.. Maar ik was dus benieuwd of er nog meer meiden zijn die dit hadden en wat er bij hun verder gedaan is, hebben jullie later nog een extra bloedtest gekregen of moesten jullie ook maar gewoon afwachten? Wat kan een mens onzeker zijn...
hoeft niet hoor ik voelde me rond jou periode ook niet zwanger en ik testte 4 dagen voor nod en 2 dagen later testte ik met clearblue en toen gaf hij ineens 3+ aan terwijl ik toch echt maar net 4 weekjes zwanger was dus mijn hcg was erg hoog maar merkte nog helemaal niks
Hoi Hartediefje, Jeetje, de onzekerheid...vreselijk. Ik heb ook die onzekerheid, maar dan zonder het verleden dat jullie hebben!!! Ik ben vandaag ook 4w 5d zwanger en heb ook geen zwanger gevoel. Af en toe de borsten en opvliegers, maar dat is het ook. Ik heb ook 4 dagen voor NOD positief getest en had tot de paar dagen daarna veel plassen en moe. Nu heb ik die klachten ook niet meer! Ondanks dat het voor de hand ligt om anders te denken, denk ik toch dat je positief moet blijven. Kan het niet zijn dat je eisprong ook iets later is geweest, zodat je minder lang zwanger bent? Aan de andere kant liggen je HCGwaarden op een onderste lijn en dat betekend dat je binnen de marge zit. Wellicht dat je bij de vogende test iets boven die lijn uitkomt. Iedere zwangerschap is anders en rond de 6/7 weken komen meestal de echte kwaaltjes. Ken je ook die verhalen van vrouwen die bijna nergens last van hebben. Misschien behoren wij tot die groep??? Probeer te genieten... Succes, Groetjes Claire!
Hoi Hartediefje en Claire, Mijn HCG was op 4-5 weken 649. Dat zat dus best goed en ik voelde me ook totaal niet zwanger hoor. Die HCG-waardes verschillen van vrouw tot vrouw, het enige wat echt belangrijk is, is dat ze inderdaad verdubbelen, meer niet. Ik zou je dus niet meteen ongerust maken hoor! Ik ben ondertussen 19 weken en 2 dagen zwanger en eerlijk voel ik me nog steeds niet zwanger hoor! Moest ik geen buikje beginnen krijgen, zou ik het zelf nog niet goed beseffen denk ik. het kan dus best dat je geen symptomen hebt, ik had zelfs geen pijnlijke borsten. Wees maar blij dat je niet misselijk bent. Het komt vast wel goed! Liefs
Ik vind je waarde helemaal niet laag, maar gemiddeld en volgens de tabellen zit je ook niet aan de onderkant. Kijk hier maar eens Alles over Hcg. Het is trouwens niet zo dat je bij elke verdubbeling ook veel meer kwaaltjes moet krijgen. Hier werd ook elke week mijn hcg geprikt en vaak merkte ik helemaal niks van hele grote stijgingen, terwijl ik kleine stijgingen wel weer erg voelde en de andere week was het weer andersom. Je hcg-waarde en het aantal kwaaltjes zeiden hier echt helemaal niks. Ik zou voor je eigen gemoedsrust om nog een bloedtest vragen en zo snel mogelijk een echo. Gezien jouw voorgeschiedenis zullen ze dat vast wel doen en veel succes met alles! Ik hoop dat je een hele goede zwangerschap mag krijgen.
@hartediefje Hier iemand die ook een laag hcg had met 4 weken en 5 dagen zwangerschap. Ik moest bloed laten prikken en dat 4 dagen later herhalen.Het was wel gestegen,maar niet genoeg dus een week later naar de gyn.Helaas in het weekend gaan vloeien,wel minder als normaal.Heb 5 dagen iedere keer een beetje gevloeid dan weer wel dan weer niet.Woensdags bij de gyn niets meer te zien. Helaas een vroege miskraam. Ik hoop voor je dat het bij jullie goed blijft gaan. Vooral na de tegenslag die ik lees van jullie dochtertje. Ik hoop dat je snel duidelijkheid mag krijgen. Kareltje
Ik vind een waarde van 208 niet erg laag, hoor! Mijn waarde was 150 met 4w3d en dat werd in ons ziekenhuis als een goede waarde beschouwd. Het resultaat wordt over een paar weken alweer 2 jaar oud!
Bedankt voor de lieve reacties, we moeten gewoon hoop houden..ik ga de verloskundige straks bellen wat hun adviseren op dit moment... ik heb hun aan mijn bed gehad bij de bevalling van ons dochtertje, kan ik gelijk vragen of zij samen met de gyn. de controles wel eens doen... Ik heb vanochtend nog een clearblue test gedaan en die gaf nu aan Zwanger 2-3 weken (is na bevruchting, dus zw.duur van 4-5 weken). Nog gebeld naar de infolijn (ja, ik ben echt zo onzeker hahaha) en die wisten verder geen mininmale waardes wat aangaf dat je dat aantal weken bent. Maar juist het gevoel dat ik minder moe ben maakt me angstig, mijn borsten minder voel..maar aan de andere kant slaap ik wel beter de laatste nachten..dus wie weet komt het daardoor wel dat ik me minder slecht voel. En bovendien zijn de waardes in mijn bloed verder wel goed. ijzer, folium, b12.. Dus we moeten gewoon positief blijven!!!!!
Hey, ook ik had rond die tijd een lage hcg-waarde. Was er van overtuigd dat het niets ging worden want ik wist bijna zeker wanneer mijn eisprong was geweest. Maar blijkbaar bepaalt de innesteling ook veel, want de dochter bleek volgens de echo inderdaad enkele dagen (een drietal denk ik, maar dat maakt een groot verschil voor je hcg) minder oud dan gedacht. Waarschijnlijk is het bij jou ook een dergelijk geval, of maak jij gewoon in het begin minder hcg aan want dat blijkt ook te verschillen bij elke vrouw. Een beginwaarde zegt dus niets, het is de stijging (zie verdubbeling) die men bekijkt. ik duim voor jou!