HCG waarde

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Nath1986, Mar 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

Jan 12, 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb vorige week woensdag en donderdag een positieve test gedaan en ben dan donderdagavond naar HA gegaan voor bloedafname.

Hcg was toen 56, beetje laag denk ik...

Nu heb ik gisteren opnieuw bloedafname gedaan en het staat al 499. Dit is toch wel een heel grote stijging op 4 dagen tijd..

Iemand ervaring mee of dit een tweeling zou kunnen zijn? of mag ik hier niet op voortgaan? Mijn papa is wel een tweeling met zijn zus en aangezien het een generatie overslaat...

Ik vind dit best wel spannend :)

2. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    Gefeliciteerd!
    Ik ben zelf zwanger van een tweeling, maar heb maar 1x een bloedafname gehad dus ik weet niet wat de stijging is. Met 4 weken precies had ik een waarde van 143. Achteraf hoorde ik dat ze dat al erg hoog vonden en dus al een tweeling vermoedden. Heeft de HA zelf nog iets gezegd?

3. Nath1986

Nath1986 Bekend lid

Jan 12, 2014
    608
    207
    43
    NULL
    NULL
    Neen, ze had geen consultaties vandaag en was zo vriendelijk mij een smsje te sturen :)

Ik moest het opnieuw laten doen omdat het nog pril was en ze (zowel gyn als HA) wilden zeker zijn dat het goed steeg.

Nu dat is duidelijk het geval :) ik ben gewoon benieuwd of wij het verder zetten in de familie...

Mijn laatste menstruatie was 6 februari dus als ik daarop verder ga, zou ik nu 4 weken en 5 dagen zijn

Veel succes met je tweeling zwangerschap!

4. Samurai

Samurai Bekend lid

Dec 1, 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Er is bij mij maar 1x bloed afgenomen en dat was met 4 weken. hCg was toen al 990 en omdat mijn ouders allebei tweeling zijn, heb ik het mij ook wel afgevraagd, maar het is er toch echt 1...waar ik heel gelukkig mee ben. Hoe snel mijn hcg steeg weet ik niet, maar het kan normaal toch iedere dag verdubbelen? Dus dan is jouw stijging toch normaal?

5. Pluizje

Pluizje Bekend lid

Oct 31, 2011
    661
    14
    18
    Wow 990! Zo zie je maar eigenlijk zegt het helemaal niks die waarde ;)

6. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ik dacht altijd dat die waardes tot in de duizenden liepen met een piek van bijna 300.000 Hcg-waarden tabel
    Of is dat dan een andere waarde :S

7. sab1988

sab1988 Niet meer actief

Ik denk geen tweeling aan de hcg waarden. Athans je weet het niet he, maar hij is niet abnormaal hoog voor termijn.

8. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

Sep 30, 2013
    2,234
    0
    0
    Gefeliciteerd! Mijn waardes waren met 4,5 week 1460 bij de eerste en 1280 bij de tweede zwangerschap. Beide keren echt maar 1. Hcg zegt niks over of het een tweeling is of niet, maar als er zoveel tweelingen voorkomen in je familie is de kans natuurlijk wel heel groot ;)

9. MiMully

MiMully Fanatiek lid

Jan 18, 2013
    2,405
    5
    38
    Female
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Twee-eiige tweelingen komen familiaal voor en komen tot stand door een dubbele eisprong, zodat de erfelijke aanleg enkel relevant is langs de kant van de moeder.
    Tenminste, dit is wat ik altijd heb geleerd.

10. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Hier was mijn hcg op nod 102. Dit was op een donderdag, de maandag erop was het 700.
    We hebben inmiddels al een echo gehad, er zat er maar 1 :D

Share This Page