Hcg?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Liam13, 19 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liam13

Liam13 Lid

8 jan 2017
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames!
    Heb vandaag mijn resulataten van mijn bloedafname van gisteren middag.
    Volgens mij zit ik nu op 13 dagen na eisprong en mijn hcg waarden zijn 27!
    Moet ik mij zorgen maken???

Groetjes!

2. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Hoi Liam,
    Wat zeiden ze er over in het ziekenhuis? En mag je morgen weer terug om bloed te prikken?
    Ik weet wel dat iedereen op z'n eigen tempo hcg aanmaakt, alleen het belangrijkste is dat de waarde elke 48 uur verdubbeld.

Blijft lastig en onzeker hè! Ik had 16 dagen na mijn eisprong (10 dagen na terugplaatsing) een waarde van 172, toen spraken ze van een lichte verhoging maar voldoende om niet terug te komen. Ik ben wel zelf blijven testen en die bleven nog een paar dagen oplopen totdat het niet donkerder kon.

En btw, bleek zelfs zwanger te zijn van een tweeling, dus hcg waardes zijn in het begin zo lastig af te lezen!

3. Liam13

Liam13 Lid

8 jan 2017
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb mijn bloed laten nemen bij huisdokter, bij de resultaten staat er, binnen een week opnieuw laten testen. Vind dit zo lang om in onzekerheid te leven 😔

4. Ruubs

Ruubs Bekend lid

27 feb 2015
    976
    254
    63
    Vrouw
    Pff, echt rot zeg! En wat verstaan ze onder 'binnen een week'? Heb je al een datum afgesproken?

En hoe zien je testen eruit? Lopen ze op?

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Een losse waarde zegt niet zoveel, het gaat om de stijging tussen 2 waardes. Die moet elke (ik meen) 48 uur verdubbelen.

Dus ik zou een afspraak maken voor morgenmiddag of overmorgen ochtend om nog eens bloed af te nemen!

6. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Zit je in de mmm?
    Je zit nog hoor je nod dus het blijft onzeker. Dit zijn de dagen waarop 'normaal' gesproken getest wordt.
    Je hcg valt prima binnen de normen volgens
    Hcg-waarden tabel

Nu is t idd belangrijk dat t hcg verdubbelt iedere 48-72 uur.
    Nog geen reden tot zorg hoor.

7. Liam13

Liam13 Lid

8 jan 2017
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat is mmm?

8. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Dat betekent medische malle molen.
    Dat je hulp nodig hebt om zwanger te worden van ziekenhuis enz.

Of je komt uit België. In NL Is het niet standaard dat er bloed afgenomen word. Alleen bij de mmm in sommige gevallen.

Ik hoop voor je dat je waardes mooi gaan oplopen.

9. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik zou morgen nog een keer je bloed laten prikken :) als het meer dan 54 is is het goed!

10. Liam13

Liam13 Lid

8 jan 2017
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Neen, geen mmm, kom inderdaad uit België!
    Waren wel al een tijdje bezig!

11. Liam13

Liam13 Lid

8 jan 2017
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had deze morgen via mail de resultaten opgevraagd aan de secretaresse van mijn huisdokter, want die was niet aanwezig!
    Deze avond is hij weer beschikbaar en dan vraag ik naar een nieuwe bloedafname morgen.

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hcg verdubbelt om de 2 a 3 dagen. Ik zou over een dag of 3 weer prikken. Ik weet alleen dat mijn waarde op 18 dpo 913 was. Maarja, dat is alweer 5 dagen verder dan bij jou! De beginwaarde zegt niet zoveel, het gaat om de stijging.

13. Liam13

Liam13 Lid

8 jan 2017
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb net de dokter aan de lijn gehad, hij wil pas over 2 weken weer testen om te kijken of Hcg goed is gestegen!

Dit is toch extreem lang? Of is dit standaard niet nodig?

14. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    2 weken is gewoon belachelijk lang. Dat hij 1 week wacht, ok maar 2 weken. Heeft hij uitgelegd waarom hij zo lang wil wachten?

Afgelopen woensdag was mijn hcg 135, maandag terug bloedname gehad, moest dan tussen de 600 en 1000 staan. Had een nette stijging en was maandag de hcg 1073.

15. manaolana

manaolana Niet meer actief

Wat was eigenlijk überhaupt de reden dat er (zo vroeg) bloed werd geprikt? Want als het was om vast te stellen of je zwanger bent: alles boven de 5 is zwanger dus dan ben je met een keer prikken klaar.

Nog een keer prikken is alleen als er twijfels zijn of het een goede zwangerschap is volgens mij. In dat geval is twee weken wachten wel erg lang.

16. Liam13

Liam13 Lid

8 jan 2017
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    De reden was om het vast te stellen! Geen andere bijzondere reden.
    Heb een zoontje van 5j en zwangerschap verliep perfect.

Ik schrok gewoon even van die lage Hcg waarden. En omdat er ook specifiek bij stond van het labo: graag controle over 1 week. Toen begon ik me zorgen te maken.

Nu zei de dokter dat hij 2 weken zou wachten, zodat ik dan zeker ben of mijn menstruatie niet meer zou doorkomen?!? Pff

17. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ja dat is idd wel erg lang ja!!
    Bij ons prikken ze meestal 2x. Soms vaker als er twijfels zijn + vroege echo.
    Was het je gyn of je ha die dit zei? :)

Deel Deze Pagina