Hcg

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MariamZ, 9 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

nou dames, moet nu om de twee dagen naar het ziekenhuis omdat ik dus zwanger ben geworden met Mn mirena. Nu is Mn hcg maandag 182 en vandaag 663 is dat normaal voor de duur van 4 weken zwangerschap?

Ik voel me net een tikkende tijdbom omdat ze niet uitsluiten of het een bbz is?

Verder zagen ze alleen een verdikte baarmoederslijmvlies en een cyste op de rechter eierstok.

2. jeshh

jeshh Niet meer actief

Wat zeiden ze er in het ziekenhuis van? Die mensen zullen er vast veel verstand van hebben :) Wat ik me kan herinneren is dat HCG zich volgens mij per 2 dagen verdubbelt.

3. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ik heb niks gevraagd. Dus hoop dat er meiden zijn die meer verstand hebben van hcg.

4. jeshh

jeshh Niet meer actief

Waarom heb je niks gevraagd dan?

5. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Omdat ik nog steeds in schok ben! En nu pas krijg ik allerlei vragen in Mn hoofd

6. jeshh

jeshh Niet meer actief

7. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ben je toch zwanger? Jeetje!! Spannend voor je! Geen verstand van HCG waardes. Moet je vrijdag weer terug dus? Ik zou alles goed opschrijven voor je afspraak. Op een echo zal pas iets te zien zijn vanaf een week of 6.

9. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ja, zwanger. Maar nu zit ik in een protocol dat je doet als je tijdens een mirena zwanger wordt. Ik ga idd alles opschrijven want ben daar altijd van slag. Ze komen met termen en afspraken enz enz word er helemaal gek van

10. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik kan me voorstellen dat je nog niks gevraagd hebt en dat thuis ineens vanalles in je opkomt. Wat een rollercoaster zeg!

Je hcg waarde is meer dan verdubbeld, bij een snel rondje Googlen zag ik dat bij een bbz het hcg meestal minder snel oploopt. Maar ook daar heb je nu weinig aan. Je kunt helaas nog even niks anders dan afwachten. Hopelijk heb je morgen genoeg afleiding.

Zou een kindje welkom zijn, als het een normale zwangerschap is en het op de goede plek zit? Schrijf al je vragen op voor vrijdag, misschien kan er iemand met je mee? Twee horen vaak meer dan 1. Heel veel sterkte met wachten.

11. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Wat een rollercoaster! Ik hoop voor je dat het vruchtje op de goede plek zit!

12. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Opzich is het niet gek dat er op de echo nog niets te zien is met zo'n bloedwaarde. Hier ook destijds een echo gehad met 4/5 weken. Er was toen ook iets op mijn eierstok te zien, bleek nog een restje van de eisprong te zijn geweest. Maar ik had natuurlijk geen mirena, dus snap dat dit extra spannend is.

Je HCG is wel mooi opgelopen dus dat lijkt mij goed. Het is alleen nog heel pril vermoed ik.

13. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.041
    2.727
    113
    Vrouw
    Meid, wat ik nu schrijf bedoel ik echt niet lullig maar de manier van zwanger worden heeft nogal wat met vermijden te maken. Herken je bij jezelf dat je zaken vermijdt? De mirena zat in april namelijk al niet goed toch? Misschien is het een goed idee om toch alvast al je vragen op te schrijven en die mee te nemen? Ik verbaas me namelijk over de schok die je nu ervaart omdat dit wel een beetje eraan zat te komen toch? Nogmaals, niet lullig bedoeld maar ben je een een beetje een persoon die haar kop in het zand steekt en wanneer het zover is dan verbaasd bent over wat er gaande is? Dat kan hoor, dat is een copingsmechanisme.......Maar dat houdt wel in dat je nu echt even de schouders eronder zal moeten zetten en orde op zaken stellen. Dus al je vragen opschrijven en duidelijkheid creëren voor zover dat mogelijk is.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  14. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ja, precies. Ze zagen een cyste, maar ook restjes van een eisprong. Ik voel me net een tikkende tijdbom. Ze zag een zakje N de baarmoeder maar toen weer niet. Ze was ook niet echt ervaren. Daarna kwam er nog iemand kijken. Maar de foto werd daarna beoordeeld door de gyn. En die concludeerde cyste nog klein maaar normaal voor de duur van de zwangerschap. Ze hebben echt zoveel gezegd, maar heb echt bijna niks onthouden. Tikkende tijdbom!

15. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

#15 MariamZ, 10 mei 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 mei 2018
    ...

16. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Wat kloten dat je je zo voelt. Wat bedoel je met tikkende tijdbom? Dat het fout zal gaan?

Mij is altijd verteld dat je vanaf een waarde van 1000 meestal wel iets ziet in de baarmoeder. Las laatst dat dat zelfs nog wel hoger kan liggen. Ik denk dan ook dat je niet meer kan doen dan afwachten. Je Mirena zit er nu nog in? Hoe werkt dat eigenlijk, gaan ze die nog verwijderen?

17. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Nee tikkende tijdbom dat Het een bbz is. Mirena is er dus vrijdag uitgevallen in de wc toen ik iets voelde prikken in Mn onderbroek. Hij hing er half uit.

18. bozoe

bozoe VIP lid

9 jul 2014
    5.479
    5.839
    113
    Oh zo. Zodra je pijn krijgt direct aan de bel trekken!

19. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ja ga ik zeker doen. Dankjewel. Wat ik wil heb sinds een paar dagen enorme rug pijn in t midden. Echt ongelooflijk.

bozoe vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina