Kan iemand helpen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tinke, 29 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Zou iemand mij kunnen helpen?
    Ik zit nu in de 1e ronde.
    23 juni werd in ongesteld, ik heb toen 2 keer de pil genomen, nadat ik er een half jaar mee gestopt was. Na die twee dagen ben ik weer gestopt, omdat mijn ongesteldheid gestopt was en ik last had van mijn vagina (vermoeden vaginale schimmelinfectie, maar nooit bewezen)
    Daarna ben ik weer ongesteld geworden, en dit zal zo rond 4 juli over geweest zijn.
    Nu lijkt mij dat ik allang weer ongesteld had moeten worden, maar ben het nog steeds niet.
    Ik vraag me dan ook af of irritatie aan de vagina van invloed kan zijn op de cyclus (lijkt mij niet)
    Tot nu toe zijn de zwangrschapstesten die ik heb gedaan allemaal negatief, maar heb sinds kort wel erg gevoelige tepels en grotere tepelhoven. Gisteren rommelde het wat in mijn buik, en had een lichte doffe pijnscheut, maar verder helemaal niks. Heb ook geen ongesteldheidspijntjes of iets dergelijks.
    Wat denken jullie, zou ik nu toch zwanger kunnen zijn?

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey :)

Dat je cyclus in de war is door een eventuele schimmelinfectie lijkt me heel sterk. Maar het kan ook gewoon zo zijn dat je cyclus onregelmatig is. Heb je toen je met de pil stopte bijgehouden hoe lang je cyclussen ongeveer duurde steeds?

Het kan altijd dat je zwanger bent en dat je te vroeg getest hebt, dus als je over een week nog niet ongesteld bent zou ik maar weer een testje doen.

3. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude

4. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Iemand nog adviezen?
    Ik ben nog steeds niet ongesteld. Tepels zijn wat minder pijnlijk, tepelhoven wat kleiner.
    Wel zo'n gevoel in mijn keel, maar ben eigenlijk plotseling vergeten hoe het voelt om misselijk te zijn.
    Wil nu dolgraag een test doen, ligt hier naast mij op de bank.
    Weet niet of ik het moet doen... moeilijk hoor.

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Tinke, als je laatste menstruatie op 4 juli over was, dan zou je nu aan t einde van je cyclus zitten.. Als je een cyclus van 28 dagen hebt ongeveer..
    Wanneer heb je voor het laatst een test gedaan?

6. daantje 25

daantje 25 Fanatiek lid

7 jan 2008
    3.402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland
    als 4 july voor het laatst ongie ben geworden zit je nu op dag 26 ik zou nog 1 week geduld hebben je cyclus kan langer duren

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Daantje: dr ongi was over op 4 juli...

als je menstruatie ongeveer 5 dagen duurt (gemiddeld) dan zou je op dag 31 zitten nu...
    Maargoed, het ligt er echt aan hoe lang je cyclussen normaal gesproken duren....
    Daarom is het handig om dat bij te houden.

Dus een tip: Hou vanaf volgende ronde bij hoeveel dagen je cyclus duurt elke keer :)

8. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Kristel86, hoe bedoel je precies aan het einde van mijn cyclus. Want ik reken op deze manier (bij een cyclus van 28 dagen): je neemt de eerste dag van je menstruatie en dan zou je logischerwijs precies 28 dagen later weer ongesteld moeten worden. Aangezien ik ongesteld werd 23 juni zou ik (even denken) 21 juli weer ongesteld moeten zijn geworden.
    Maar goed, met al dat gedoe eromheen ben ik ook nergens meer zeker van.
    De laatste keer dat ik getest heb, was volgens mij maandagavond.

Edit: Ik zag dat er plotseling alweer meer stond.
    Ja, ik weet t... beter bijhouden, maar dat was eerst niet echt nodig.
    Maar ben sowieso nu van plan om kruisjes en plusjes enzo in mijn agenda te zetten, zodat ik een beetje weet hoe de zaken ervoor staan.
    Die pil is dan toch wel handig af en toe, die regelt de boel voor je.

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Je schrijft in je eerste berichtje dat je na die menstruatie van 23 juni weer de pil geslikt hebt, 2 dagen, en daarna weer ongetseld geworden bent tot 4 juli... toch?

Mag ik eigenlijk vragen waarom je na een half jaar gestopt te zijn weer begint ermee?

je cyclus zal door die 2 dagen pil een beetje in de war zijn....

Maar je moet nu dus ook rekenen vanaf de 2e keer dat je ongi werd... de ongi die op 4 juli over was..

Het is gewoon heel moeilijk om er echt iets over te zeggen.. sorry..
    als je een 'normale' cyclus hebt nog steeds, dan zou je nu aan het einde van die cyclus zitten. Dat betekent dat je of binnenkort ongesteld zal worden, of dat je zwanger bent en je binnenkort positief moet testen.
    Wanneer dat precies is kan niemand je zeggen helaas.

Eigenlijk komt het er ook gewoon op neer dat je moet afwachten :( Jammergenoeg.

Ik zou alleen wel, als je een test doet, het met ochtendurine doen. En niet 's avonds zoals afgelopen maandag.
    In ochtendurine zit de meeste hcg (als je zwanger bent) omdat die geconcentreerd is.

Succes in ieder geval!

10. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Kristel86,

Ik was er eerst al mee gestopt, omdat ik in het begin nog geen vriend had en bovendien vergeet ik die pillen altijd, dus ik was het allemaal een beetje zat. (een condoom is al wat moeilijker te vergeten)
    Ja, ik begon er weer mee, omdat mijn vriend eerst zoiets had van extra veilig, hij speelde nog niet met het idee van een kindje. Maar toen ik last had van mijn vagina ben ik weer gestopt met de pil en ook omdat mijn menstruatie stopte, dus ik had zoiets van: straks ben ik zwanger en dan krijgt dat kindje een stoot hormonen, dat kan ook niet goed zijn. Nou ja, ikzelf was wel al heel erg bezig met kinderen en wil graag jong kinderen, dus toen heb ik maar voorgesteld om er uberhaupt eigenlijk gewoon niet verder mee te gaan. En daar was mijn vriend het wel mee eens.
    Het is allemaal heel vaag en apart gegaan.
    Ja, ik hoop het ook, het is allemaal vaag, moeilijk uit te rekenen ook. Heb ik dat.
    Inderdaad, dat van die ochtendurine wist ik ook, maar mijn vriend gaat erg vroeg in de ochtend aan het werk en hij wil er toch graag bij zijn als ik test.
    Ik heb trouwens de CB digitaal en heb gehoord dat hij wat minder gevoelig is, klopt dit ook?
    Jij over twee dagen succes (ik zie dat je dan weer mag testen)

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ja het is idd een beetje op een vage manier gegaan ;) Maargoed, daar kan ik over meepraten hoor :)

Mijn vriend gaat trouwens ook altijd vroeg naar zn werk, maar hij maakt me altijd wakker om gedag te zeggen, misschien dat je vriend dat ook doet? zoja, dan zou je toch alsnog 's ochtends een test kunnen doen?

Als dat echt niet gaat dan zou je ook je ochtendurine in een potje kunnen bewaren tot 's avonds... En anders wachten tot het weekend :)

Over de gevoeligheid van de CB digitaal.. Tja, ik weet het niet hoor..
    De eerste keer dat ik zwanger was (mk geworden) heb ik met die 2 dagen voordat ik ongesteld moest worden er al positief mee getest, met avondurine..
    Dus naar mijn idee zijn ze nog vrij gevoelig hoor!

Over mezelf, ik denk niet dat ik zwanger ben nu hoor ;) Ik zie ook wel wanneer ik test :p
    Na zoveel maanden ga je er toch wat rustiger mee om, ik althans.

Hopelijk test je gauw positief! je laat het toch wel weten hier he? :D (ook als het niet zo is...)

12. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Nou, het is nu zaterdag en ik ben ook nog steeds niet ongesteld, maar de zwangerschapstest geeft nog steeds negatief aan. Iemand nog suggesties, want volgens mij moet het nu allemaal wel eens duidelijk worden.

13. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude

Deel Deze Pagina