Ons zwangerschapsavontuur is ten einde gekomen.. We durven het niet meer aan na de laatste vmk om nog door te gaan. Het kost te veel energie om elke keer die pijn en verdriet te verwerken. Ik ben normaal helemaal niet van de gedichten, maar om de een of andere reden moest ik het van mezelf toch in gedichtvorm van me afschrijven. Ik wil het bij deze dan ook delen met jullie; misschien hebben anderen er ook wat aan... De strijd is gestreden Pijn, angst en verdriet laten we in het verleden. Diepgewortelde pijn We dragen het met ons mee en het maakt ons wie we zijn. Zeven kindjes verloren Kindjes die nooit zijn geboren. Veel te vroeg bij ons weg gegaan In ons hart en gedachten zullen ze altijd voortbestaan. Tweemaal hebben wij mogen ervaren Hoe het is om een gezond kind te baren. Twee prachtige meiden Waarvoor wij keihard hebben moeten strijden. Een wens Plaats in ons hart voor nog zon wonderlijk mini-mens. Helaas mocht het niet zo zijn De zwangerschap eindigde wederom met veel verdriet en pijn. Zoveel miskramen Enorm pijnlijk kunnen wij beamen. De oorzaak hiervan? Een vraag die niemand beantwoorden kan. Genieten is ons doel Liefde krijgen we al een heleboel. Genieten zonder angst en pijn Wij hebben besloten dat we voortaan met ons vieren zullen zijn. Een wens Plaats in ons hart voor nog zon wonderlijk mini-mens. Een wens die nooit uit zal komen Een kindje waar we alleen van kunnen dromen. Geven we het nu op? Nee, wij hebben eindelijk de kracht om te zeggen Stop! De kracht om door te gaan En eindelijk te beginnen aan een, hopelijk, zorgeloos bestaan. De strijd is gestreden Pijn, angst en verdriet laten we in het verleden. Diepgewortelde pijn We dragen het met ons mee en het maakt ons wie we zijn
Mooi Kristel. Sterkte met verwerken, het is een moedig besluit om te stoppen en heel veel geluk met jullie meisjes
Heel mooi gedicht meid! Ik begrijp heel goed dat jullie deze pijn niet meer aan kunnen en dat zeg ik die het (gelukkig!!) maar 1x heeft hoeven mee maken.. heel veel sterkte met dit besluit en geniet van je gezinnetje!
Prachtig! Word er erg emotioneel van. Zelf ook 3 miskramen gehad en nog steeds aan het hopen op ons tweede wonder. Tot nu toe gaat het goed, maar de verschrikkelijke angst dat het fout gaat, blijft knagen. Hoop dat de weken voorbij vliegen. Dankjewel voor het delen van je gedicht en heel veel geluk met je gezinnetje. Kan me voorstellen dat het een rouwproces is om te accepteren dat jullie gezinnetje geen uitbreiding zal krijgen, als er zoveel liefde in je hart zit om weg te geven. Veel geluk samen!
wat ontzettend mooi zeg!! de tranen lopen over me wangen Vandaag te horen gekregen voor de 3e keer dat ons vruchtje niet meer leeft,, Ik leef met je mee en wens je veel sterkte en kracht toe en natuurlijk ontzettend veel liefde!!!
Bedankt allemaal De beslissing geeft ons echt heel veel rust... Natuurlijk ben ik boos en verdrietig dat het zo verloopt, maar het is de beste keuze. Niet alleen voor onszelf, maar ook voor onze meiden; zij verdienen een papa en mama die niet continu in de stress zitten en verdriet hebben.... Zij verdienen een papa en mama die er volledig voor hen kunnen zijn en voor 100% kunnen genieten weer, zonder angst om een zwangerschap/miskraam. We hadden ze echt enorm graag een broertje of zusje willen geven, maar een gelukkige papa en mama is meer waard Meiden, ik hoop dat al jullie wensen en dromen vervuld mogen worden en dat ook jullie voor 100% mogen genieten zonder angst en verdriet!
Ach lieve Kristel wat een moeilijk, maar ook een erg dapper besluit. Ik begrijp je keuze erg goed, want leven tussen hoop en vrees is vreselijk zwaar. Wij hebben ooit gezegd dat we een groot gezin zouden willen krijgen, maar ook ik durf het niet nog een keer aan. Inderdaad omdat we onze twee meisjes er niet mee willen belaten. Ik wil je heel veel sterkte wensen en ik vind je gedicht prachtig.
Heel mooi gedicht kristel!! Wat n moeilijke beslissing zeg maar ik begrijp je helemaal! Geniet van je mooie meiden!
Wat mooi verwoord Kristel, en het grootste gedeelte van het gedicht is zo herkenbaar. Helaas het gedeelte van het wel hebben van kindjes is mij niet bekend. De pijn om te stoppen met het proberen te laten uitkomen van de wens is onbeschrijvelijk. Geniet van de wonders die je hebt. Maar ook sterkte met jullie besluit.
Wat een mooi gedicht heb je gemaakt! Ik hoop dat jullie kunnen genieten met z'n vieren! Zoals ik het lees, zal er in ieder geval geen gebrek aan liefde zijn! Wat hebben jullie een hoop meegemaakt zeg...
Wat een ontzettend mooi gedicht en wat heb je je gevoelens goed weten neer te zetten. Sterkte en geniet van jullie meiden!