wat voor 'type' moeder ben jij ?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Magdalena6, 26 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    het zegt het al :
    ben je een 'strenge' moeder ?
    ben je een 'makkelijke' moeder ?
    wou dat je streng zou zijn maar soms schiet het er wel es in?
    ben je een merkbewuste moeder ?

vertel.............

ikzelf : ben wel streng maar soms schiet het er wel es bij in (ach toe maar dan...) ,
    meestal niet merk bewust, koop zowel kleertjes bij zeeman als V&D. wel koop in pampers en doekjes van zwitsal enzo..

2. Arja

Arja Bekend lid

2 nov 2008
    951
    0
    0
    Ik ben vooral een lieve en gelukkige moeder...

Maar om op je vraag antwoord te geven; ik niet streng en niet makkelijk, probeer vooral conseqent te zijn. Merken interesseren me niet, koop net zo lief bij de Hema als dure kleertjes in een babyzaak. Wat ik leuk vind, koop ik. Verder koop ik verzorgingsspullen die ik prettig vind, niet omdat er pampers of zwitsal op staat (gebruik ik overigens wel hoor), maar ik heb ook andere merken zoals Weleda badspulletjes.

3. Murron

Murron Actief lid

13 aug 2007
    127
    0
    0
    Jeetje, ik ben denk ik een van alles wat moeder:
    Soms streng, soms (te) makkelijk, niet modebewust maar koop alleen hele leuke kleertjes haha, "tikkie" overbezorgd...ja dat ben ik wel denk ik zo kort samengevat.

4. Murron

Murron Actief lid

13 aug 2007
    127
    0
    0
    Ja en inderdaad ook supergelukkig en trots op mijn meissie!!!!

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik ben een rustige voorspelbare moeder...

niet merkbewust... ik probeer een mix te vinden tussen me aanpassen aan wat de baby nodig heeft en haar tegelijkertijd zoveel mogelijk verschillende dingen te laten ervaren.

ik vind het belangrijk dat mijn kind wereldwijs word, en veel dingen ziet, proeft, voelt, ruikt en meemaakt...

oja en ik ben ook een heel vrolijke en gelukkkige moeder... josefien is een heel vrolijke baby . dat geeft je gewoon een goed gevoel...dat ze zich prettig voelt .

ik ben denk ik een makkelijke moeder.. niet in de zin van geen grezen stellen en alles goedvinden... maar soms zeuren mensen zo.. ik vind dat je een kind niet teveel moet begrenzen als het nog erg klein is ,laat het maar lekker vies worden en lekker met zand kliederen. niet meteen in paniek raken als je kind een hapje zand eet of aan het badschuim in bad likt , mijn kind is dol op de metalen keukenrolhouder ( zonder rol ) hij is niet scherp of gevaarlijk... waarom niet???? mijn vriendin zou dat nooit toestaan... omdat dat niet voor een baby is....heb er hele discussies over gehad...laat een kind toch gewoon lekker ontdekken denk ik dan...

gr Jose

6. fruitella

fruitella Actief lid

28 jan 2009
    119
    0
    0
    marketing en communicatie
    Dordrecht
    ik ben makkelijk in de zin dat: kleren mogen vies worden, speelgoed is om mee te spelen (en niet om in een pronkkast te zetten en alleen maar naar te kijken), een leuke middag samen is belangrijker dan dat de was is gestreken en als ik mijn kind goed heb opgevoed dan moet ik daarop vertrouwen en dus ook vertrouwen hebben in mijn kind: dus niet altijd er maar bovenop zitten, controleren en handje vasthouden, maar zelf dingen laten uitvinden.
    Maar ik ben streng als het gaat om rust, regelmaat, voorspelbaarheid en van beleefd zijn, dank-u-wel zeggen en iemand belangeloos een handje helpen is nog nooit iemand doodgegaan.
    Ik probeer bovenal voorspelbaar en consequent te zijn en hoop nooit of te nimmer mij te verlagen tot het uitdelen van slaag.

tenslotte ben ik niet merkenbewust: Hema, V&D en H&M worden net zo makkelijk gecombineerd met af en toe een Petit Bateau of een LittleLabel. En speelgoed is even zo vaak van Marktplaats als uit de speelgoedwinkel.

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    #7 Sisa, 26 okt 2009
    Laatst bewerkt: 26 okt 2009
    Allereerst ben ik een heel gelukkige moeder, een gevoel waarvan ik nooit had kunnen denken dat ik het in me zou hebben!
    Voor de opvoeding ben ik niet makkelijk, ook niet streng, maar probeer ik consequent te zijn. Ik wil mijn dochter opvoeden zoals ik het leven zie: heel mooi, maar niet altijd even makkelijk. Ik laat haar zelf de wereld ontdekken, geef haar een pollepel of stamper als ik sta te koken, schrik niet snel als ze een slokje badwater drinkt of eens een keer van het badschuim zit te eten. Ik wil haar niet te beschermend opvoeden want dat hebben mijn ouders wel met mij gedaan en ik hoor nu dus elke week een paar keer: agossie wat zielig, straks doet ze zich ergens pijn aan en bovenal: VOORZICHTIG!! Ik wil onze dochter vooral heel veel liefde meegeven en haar leren respect te hebben voor anderen en de wereld om haar heen, haar beschermend opvoeden maar niet té! Beetje de gulden middenweg dus.... en ik vind het zó mooi om dit te mogen doen!
    En wat merken betreft: ik koop duurdere merkkleding, maar ook gewoon bij de Hema en H&M. Ik heb een vrij klassieke smaak en hou niet van schreeuwerige kleuren, maar ik kan in alle prijsklasses wel wat leuks vinden. Speelgoed koop ik net zo makkelijk via marktplaats, kleding ook regelmatig, maar nieuw koop ik het ook. Voor de luiers zweer ik bij pampers, de doekjes ook en dan alleen maar de babyfresh want die ruiken zooooo lekker. Billencreme is Bepanthen en voor badje en verzorging zwitsal omdat ook zo lekker ruikt.

8. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik ben ook een hele gelukkige mama!
    Het mama zijn is zo mooi, had t me zo mooi niet voorgesteld!
    Ben denk ik een hele lieve mama, besteed veel aandacht aan mn mannetje, ben wel een mama van de regelmaat!
    Heeft mn mannetje ook nodig!
    En ben best wel beschermend over mn zoontje, meer dan ik had gedacht toen ik nog zwanger was!
    Wil gewoon graag het beste van het beste voor mijn kereltje!:)
    Mn zoontje heeft best vaak merkkleding aan, maar koop ook wel regelmatig wat shirtjes of joggingbroekjes van de zeeman of hema ofzo!

9. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Tsjeeee wat ben ik voor een mama haha... zeker niet streng soms denk ik dat ik af en toe een tikkeltje strenger moet zijn! Maar dan zie ik die oogjes en kan ik het weer niet haha...

Verder ben ik wel merkbewust vooral voor de ´belangrijke´ dingen zoals jas en schoenen!

Verder natuurlijk apetrots en heel gelukkig ;)

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hmm wat voor moeder ben ik?
    Ik denk dat ik wel relax ben, maar heb ook grenzen voor mijn kinderen. Daarnaast ben ik erg liefdevol ik heb 2 knuffel kids en dat hebben ze zeker van mij geleerd. Mijn zoon van 7 vind het nog steeds niet erg om lekker met mama op de bank te kroelen.
    Ik kan overbezorgd zijn, maar probeer dit zo min mogelijk aan mijn kids te laten merken.

Ik ben trouwens niet echt merkbewust, ik koop voor mijn dochtertje wat ik mooi vind en let daarbij niet op het merk.

11. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik ben een rustige, warme, consequente, liefdevolle moeder, met niet te vergeten humor. Binnen de grenzen van veiligheid wil ik haar de ruimte geven.
    Merkbewust, totaal niet. Iets is leuk of niet leuk, maakt mij niet uit wat voor merkje er in de kraag zit.

12. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Wat voor moeder ben ik.. Ik weet het eigenlijk niet, aan de ene kant heel makkelijk denk ik.. Maar toch ook wel weer streng, mijn zoontje moet als hij vervelend is op de gang. Hij heeft al zijn eigen taak (stelt niks voor, na het eten zijn bakje van het toetje naar de keuken brengen en zijn place-mat) en dan mag hij pas televisie kijken. Sowieso mag hij overdag geen televisie kijken (en als het een keer wel mag bij uitzondering weet hij ook goed dat het een uitzondering is)
    Voor de rest knuffelen wij heel erg veel en ben ik erg communicatief naar mijn zoontje toe. We hebben hele gesprekken zo de hele dag.
    Op het moment ben ik wel heel streng wat betreft gezond eten, maar dat komt ook door de omstandigheden. Hij krijgt nu medicijnen waardoor hij de hele tijd honger heeft. En dan maak ik hem liever 10x gelukkig met iets gezonds dan 1x met iets ongezonds.
    Verder ben ik absoluut niet merkbewust, voor mezelf ook niet. Schoentjes niet het allergoedkoopste maar elephanten van Van Haaren vind ik duur genoeg.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik ben een consequente en lieve moeder. Merkbewust ben ik wel, ik ben echt van de tommy en ralph enzo :D

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Ik ben langs de ene kant een heel speelse mama (speel met haar mee, liedjes zingen,...) maar langs de andere kant ook best een strenge.(ze mag dus echt niet op de stoelen staan bijvoorbeeld, en ergens om schreeuwen enzo wordt echt niet getolereerd)

En ik vind het belangrijk dat ze leert om bijvoorbeeld papiertjes enzo in de vuilbak te doen.
    Maar ik ben wel weer makkelijk in buiten spelen en dan vies worden enzo.

Merken vind ik niet zo belangrijk, heb er ook het budget niet voor. :D
    Wel echte Huggies als luiers, want die vind ik gewoon het beste.

15. Ik dacht dat ik altijd een hele geduldige makkelijke moeder zou worden...

Integendeel, ben vrij streng

merkbewust ben ik niet, vind het wel leuk als de kids er leuk uit zien, maar dat hoeft geen mexx ralph of gaastra te zijn

16. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik ben een consequente moeder, streng op de momenten dat het moet maar ook wel vrij.
    Verder wel merkbewust maar heb ook wel wat zonder merk. Het variert van Diesel tot Hema.
    Ik gebruik Pampers omdat deze niet zo dik & stug zijn, en vooral omdat ik deze eigenlijk altijd goedkoop kan kopen.

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ben niet de moeder die ik had verwacht dat ik zou zijn voor ik moeder werd. Snappie hem nog?;)
    Ik ben ongeduldiger dan ik dacht en word soms boos terwijl ik dat achteraf niet nodig vond. Ben dan ook vrij streng maar ze mag wel de wereld ontdekken. Maar idd, niet op de bank staan, aan de magnetronknoppen zitten, de stekker eruit trekken enz. Gewone regels dus. Maar ik verwacht teveel van haar, wil dat ze 'gewoon' luistert en dat doen peuters natuurlijk niet:p Kan ik niet zo goed tegen en dat had ik niet verwacht van mezelf. Ik vind een hele dag met haar alleen dan ook vermoeiend, ben dan blij als ze 's avonds in bed ligt. Gelukkig heeft de papa dat ook als hij een hele dag met haar alleen is hihi.. Ze kan zich ook moeilijk alleen vermaken dus dat is best lastig.
    Verder had ik ook gedacht dat ik wat makkelijker zou zijn met bepaalde dingen, zoals uit logeren ofzo. Maar dat zie ik nog steeds niet zo zitten, ze blijft maar lekker thuis:)

Ik ben dus niet heel geduldig, wel streng maar niet overdreven, ondernemend maar geen knutselmama (gelukkig zijn ze mega ceeatief en knutselig op het kdv:D), redelijk bewust qua voeding en enigzins merkbewust. Ben in ieder geval dol op shoppen voor mijn dochter:) Enne, aan liefde en knuffels komt ze sowieso geen tekort:)

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ik ben aardig de moeder die ik dacht dat ik zou zijn, al ben ik soms wel wat overbezorgd in sommige opzichten.
    Hier laat ik ze ook lekker ontdekken binnen bepaalde grenzen. Soms zie ik wel dat ze waarschijnlijk ergens vanaf kan vallen ofzo, maar als dat niet te hoog is en er dus niet echt iets mis kan gaan, waarschuw ik haar een keer, maar haal haar niet weg.
    Ik ben behoorlijk consequent, en als ik me met de meeste moeders vergelijk, redelijk streng. Het meeste doe ik gewoon op gevoel. En we knuffelen wat af hier.

19. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    ik ben veel minder streng dan ik van te voren had gedacht want oh oh oh die oogjes van mijn manneke krijgen alles voor elkaar bij me. zal er toch eens aan moeten gaan werken, voordat meneer door krijgt hoe het werkt ;).
    verder ben ik een vrolijke moeder... we lachen wat af samen, en probeer ik elke dag wel iets leuks te gaan doen met hem (boodschappen doen vindt hij bijv. ook al leuk ;)). Het interesseert me eigenlijk niet zo als het een troep in huis is door al zijn speelgoed... er mag hier best geleefd worden! opruimen doen we weer als hij in bed ligt.

ik ben wel merkbewust, maar vind het ook wel eens leuk om dat met de h&m of hema te combineren.

20. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #20 Kristel86, 27 okt 2009
    Laatst bewerkt: 27 okt 2009
    Een vraag die niet in een paar woorden te beantwoorden is :p
    Maar daar hou ik wel van!

Ik kan over veel dingen nog weinig zeggen omdat mn meisje pas 3 maanden is, maar vooralsnog ben ik, net als wat Jo79 zegt, de moeder die ik had gedacht te zijn!

Ik kijk vooral naar wat ze zélf aangeeft nodig te hebben en daar handel ik naar. En (ik denk, ik kan dat nog niet met zekerheid zeggen namelijk omdat t nog niet zo ver is) dit zal ik ook blijven doen!
    En dan bedoel ik niet alleen dingen die ze letterlijk aangeeft, maar ook dingen die je als moeder gewoon aan je kindje ziet. (ik vind t moeilijk om precies uit te leggen wat ik hiermee bedoel, hopelijk is t gewoon duidelijk)

*En toen drukte ik per ongeluk op 'bericht verzenden' :p*

Verder ben ik zeker consequent; nee is gewoon nee, klaar.
    Maar zal daarbij ook zeker vertellen/uitleggen waarom (zodra ze het zal begrijpen), want aan alleen 'nee' heeft een kindje niet zoveel (als ze niet weten waarom denken ze bij zichzelf 'ja dag, er is toch niks mis mee?!' bij wijze van)

Ik denk iig dat ik vrij makkelijk ben als moeder, veel is te bespreken met mij, maar ik heb zeker mijn grenzen en die zal ik ook duidelijk maken.
    Ook vind ik dat je ten alle tijden goed met je kindje moet communiceren, of dat nu verbaal is of non verbaal dat maakt geen verschil. Ook met een pasgeboren baby moet je blijven communiceren en goed kijken naar wat je kindje nodig heeft en wat jij dan te bieden hebt, net als dat je dat met een ouder kind moet doen :)

Al met al, ik ben gewoon een mix van vanalles, maar neig het meeste naar makkelijk en naar dat ik altijd naar mn kindje zal luisteren/kijken wat ze nodig heeft en waar mogelijk daarop inspelen :)

En dit houdt niet in dat ze maar alles mag of krijgt wat ze wilt hoor, zeker niet!
    Maar ik vind het gewoon ontzettend belangrijk om je kindje te laten weten dat je voor hem/haar klaar staat en om niet alleen maar te doen wat jij zelf wilt, maar ook goed naar je kindje te luisteren en daar een gulden middenweg in te vinden :)

En wat betreft kleding: Merken zeggen mij helemaal niks! Ik hecht daar totaal geen waarde aan.
    Ik koop overal kleertjes voor haar, zolang ze leuk zijn en een beetje kwalitatief goed eruit zien vind ik het best :)
    Ik hecht zeker wel waarde aan dat ze er leuk en verzorgd uit ziet, maar er zijn belangrijkere dingen dan een stom merkje op haar kleren ;)

Deel Deze Pagina