onlangs had ik met een vriendin erover dat het hechten van mijn knip pijnliijker was dan de bevalling, zij zei dat zij niets voelde. weet iemand hoe dit kan?
geen idee hoe dit zit, maar ik heb van het uitscheuren (subtotaal ruptuur) helemaal niks gevoeld, maar het hechten was op zijn zachtst gezegd geen pretje....
ik ben gehecht met verdoving. 5 hechtingen. de verdovingprik was echt het pijnlijkst van de hele bevalling. het waren in totaal 3 prikken Lees hier meer over hechten van de knip na de bevalling - Zwangerschapspagina
nou toen ik ingeknipt werd dacht ik dat ik tegen het plafond aanzat Het schijnt dat als ze je inknippen tijdens een Wee dat het dan minder of helemaal pijnloos is...(heb ik ook maar gehoord) maar ik had geen wee toen ik geknipt werd en dacht dat ik ipv door de grond door het plafond ging toen moest er gehecht worden! Nou VRESELIJK! kan het niet omschrijven... en het eruit halen van de hechtingen was net zo'n grote ramp haha Maar ik hoor van vriendinnen ook wel verhalen dat ze er niets van gevoeld hebben...
Heb amper wat gevoeld van de knip, de verdoving, de hechtingen en het uithalen. Geen idee waar het aan ligt. Bij de knip was ik bezig m'n meissie eruit te persen, maakte het me niets meer uit. En daarna lag ze op m'n buik, zodat ook niets me meer uitmaakte.
Herkenbaar! Vond het hechten van de knip en scheur het meest pijnlijk van de hele bevalling ( incl de vacuumpomp..), kon zelfs mijn zoontje niet vast houden tijdens het hechten want kon echt niet stil liggen. (ze is ook wel 30 min. aan het hechten geweest..)
ik weet niet eens meer of ze me verdoofd hebben... het maakte me allemaal niet zo veel meer uit geloof ik
Hier ook heel herkenbaar... Ben ook ingeknipt en zelf nog verder uitgescheurd, maar heb daar echt helemaal niets van gevoeld. Heb zelfs niet gevoeld dat ik mijn zoontje eruit perste met wat hulp van de vacuumpomp. Was helemaal verbaasd dat hij al op mijn buik werd gelegd! Maar het hechten...VRESELIJK! Kreeg wel een aantal verdovingen, maar volgens mij hielp dat niets. Ze is bijna wel een uur bezig geweest. En wat was ik blij toen ze eindelijk klaar was. Hopelijk hoef ik niet weer gehecht te worden na een evt. volgende bevalling!
@ Nikkie23: beetje hetzelfde verhaal als bij mij dus.. De gyn wilde de aantal hechtingen niet tellen.. Mijn bevalling duurde ook 25 uur in totaal (sterrekijkertje). Na de geboorte moest ze snel even naar een andere verloskamer. Heeft toen ong. 20 minuten geduurd voordat ze weer bij mij kwam om te hechten. Vooral op het hele einde toen ze weer moest voelen ( in mijn vagina EN anus ) of de hechtigen goed gezet waren moest mijn man echt mijn knieen vast houden.. De bevalling was zwaar maar toch supermooi.. alleen... die hechtingen By the way.. na een week geen last meer van de hechtingen gehad, zat na 4 weken zelfs alweer op mijn paard..!
Poeh, als ik dit zo lees, is mijn gyn. een heel stuk prettiger. Voor het zetten van de knip heb ik een extra verdoving gekregen. En ook voor hij ging hechten is alles eerst keurig verdoofd. Dus zowel de knip als het hechten is volledig pijnloos gegaan! Ook van de prikjes van de verdoving heb ik nauwelijks wat gevoeld.
Ik heb dezelfde ervaring als Pendrag. Ben voor het knippen behoorlijk verdoofd (tijdens het persen in een wee) en niets gevoeld van het prikken of het knippen. Met het hechten werkte de verdoving nog dus daar heb ik ook niet veel van gevoeld, af en toe een klein prikje oid maar niets noemenswaardigs. Vond de rest van de bevalling erger Ik had trouwens maar 1 hechting die ze door hebben getrokken als het ware (dus niet allemaal losse hechtingen). Heb alleen wel lang last gehad van de knip (beetje ontstoken) en nu heb ik nog steeds last van dat "gebied" als ik op de fiets zit
Ik vond het hechten wel pijnlijk, maar ik zat echt in die roes van net een baby en hoe mooi ze was (is). Mijn bevalling was ook geen snelle, dus had ook wel natuurlijke pijnstillers in mijn lichaam.
ik vind t ook nog steeds pijnlijk dat gebiedje zeg maar. zou dat altijd blijven? maarre zijn jullie nu niet ook bang voor de volgende bevalling dat je weer uitscheurt datzelfde gebied of zou dat niet zou zijn? ik zal de volgende keer minder hard persen, het was mijn eigen schuld had geen zin om op de verloskundige te wachten, was dr klaar mee naar 24 uur.
Ik ben inwendig uitgescheurd, heb daar niets van gevoeld (was nood aan de man,uhh meisje, dus het ging allemaal zo snel) Hechten eigenlijk ook niets, ze hadden me goed verdoofd en moet zeggen dat het eigenlijk wel een beetje kietelde. 2 Hechtingen voorin hebben ze niet kunnen verdoven (schijnt niet te kunnen) dat heb ik wel gevoeld, maar ben ook overal en nergens gepierced, dus kon het wel hebben
Hier 3.5jaar later heb ik dr nog steeds "last" van.. vooral (hoe leg ik dit netjes uit haha) begin tijdens de sex, als het er net ingaat..., beetje teveel detail mss maar dan voelt het echt niet prettig aan! kan het haast pynlijk noemen... maar me vriend houdt er rekening mee dus valt het wel mee... maar gevoellig blijft het.. Ben er al eens mee bij de HA geweest en die zeg dat ik op een vervelende plaats geknipt en gehecht ben, precies daar waar je het dus voelt als er iets naar binnen gaat... Nu kon ik het laten "fixen" zoda het littekenweefsel opschuift of weet ik wat maar ik zie dat echt niet zitten Ik ben dus ook bang voor een volgende bevalling, en dat puur ook om de knip/hechtingen maar ach dan zie ik dan wel weer....
Nadat mijn dochter was geboren hoorde ik pas dat ze me ingeknipt had, ik had er duidelijk niets van gevoeld. Het hechten voelde ik wel en dit was zeker pijnlijk maar lang niet zo pijnlijk als de daadwerkelijke bevalling! Naderhand heb ik nog erg veel last gehad van de hechtingen en nu, drie maanden later, blijft het gevoelig.... tijdens de sex dan ....
hier ook een subtotaal ruptuur. niks gevoelt van het scheuren en van het hechten ook niet. ik had wel een hele goede arts hoor, hij heeft wel heel veel verdovingsspuiten gezet hoor.