Heel onverwacht... Daar ben ik weer :-)

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Kristel86, 27 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hoi allemaal!

    Inmiddels is het alweer 10+ jaar geleden dat ik mij, als broekie van net 21 jaar ;) , voor het eerst aanmeldde op dit forum, omdat mijn man en ik voor ons eerste kindje gingen.
    Jaren heb ik hier lief en leed gedeeld met heel veel lieve meiden/vrouwen, want makkelijk was het allemaal niet, maar ik heb zoveel steun gevonden hier! Iets waar ik nog steeds erg dankbaar voor ben :)
    In die periode hebben wij, ondanks 7 vroege miskramen, toch twee prachtige dochters in onze armen mogen sluiten die inmiddels alweer 7 en 9 jaar zijn! Heel cliché, maar de tijd vliegt echt...
    In 2012 hebben wij het nog geprobeerd voor een derde kindje, maar ook dit resulteerde wederom in een vroege miskraam. Heel veel onderzoeken hebben we gehad, maar we hebben nooit geweten wat de oorzaak was van de vroege miskramen... Gewoon dikke vette pech werd er gezegd.
    Voor mij was deze achtbaan op een gegeven moment emotioneel te zwaar en wij hebben er in 2012 dan ook voorgoed een punt achter gezet. We hadden (hebben!) twee geweldige dochters en daar hebben we onze toekomst op ingericht :)

    Maar ja... Naast vroege miskramen had ik ook al jaren allerlei andere vage gezondheidsklachten waar ik nooit een heel duidelijke diagnose voor gekregen heb.
    (Diverse vitaminetekorten, gewrichtspijnen, onverklaarbare spierpijnen en -zwakten, zenuwpijn in armen en benen, darmklachten en vooral áltijd dood- en doodmoe. Dit waren de meest voorname, naast nog een hele waslijst)
    Klachten die destijds allemaal nog redelijk te handelen waren, maar in 2013/2014 is mijn gezondheid steeds verder achteruit gegaan; zodanig dat ik in 2014/2015 voor een groot deel bedlegerig ben geweest en de dag niet doorkwam zonder een sloot medicatie (vooral pijnstilling).
    Maar toen was het ineens September 2016; de maand waarin ik erachter kwam dat ik Coeliakie heb...
    (Voor wie niet weet wat dit is; dit is een auto-immuunziekte waarbij het lichaam door gluten getriggerd wordt om zichzelf aan te vallen en dit kan zich uiteindelijk in vrijwel elk weefsel van het lichaam manifesteren. Dit resulteert dus in een scala aan klachten die vaak lastig te diagnosticeren zijn.)
    Ik heb direct gluten verbannen uit mijn leven en binnen enkele weken merkte ik al enorme verschillen!
    Ineens had ik weer hoop... Hoop op een gezonde toekomst!
    Elk stapje vooruit was al helemaal geweldig, maar ik had nooit durven dromen dat ik zo ver zou komen als nu :-D
    Zo ver, dat mijn man en ik 3 maanden geleden hebben besloten om het voorzichtig weer te proberen... De wens is namelijk altijd gebleven.
    De kans op vroege miskramen zou, nu de coeliakie onder controle is, ook niet meer verhoogd moeten zijn dus dat gaf al moed :) (Uiteraard blijft het wel in mijn achterhoofd spelen.)
    En nu is het gewoon al zo ver! Ik ben vandaag 5 weken zwanger en tot nu toe ziet het er super goed uit!
    De testen worden mooi donkerder - een trekje die ik heb overgehouden aan de vele vmk's = de eerste dagen elke dag testen om te zien of het HCG wel mooi stijgt. En dat doet het! - en ik voel me ook écht zwanger. Ik kan er alleen nog niet aan wennen dat het meteen de eerste keer al goed mag gaan...
    Ik blijf het onwijs spannend vinden, maar oh wat vind ik het GE-WEL-DIG!
    Ik wacht deze week nog even af en als alles zo door blijft gaan, dan durf ik maandag wel te bellen voor verdere stappen :)

    Voor nu zwaai ik naar iedereen vanaf mijn roze wolk en ik ben benieuwd wie ik allemaal (weer) ga tegenkomen op het forum!

    Liefs <3
     
    Sabje333, MrsDiablo, Emama en 38 anderen vinden dit leuk.
  2. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Welkom!
    Ik ken je niet van eerder, maar wat ontzettend fijn dat je erachter bent gekomen waar je klachten vandaan kwamen en dat je nu zwanger bent! Ik snap dat het nog heel spannend is, logisch hoor. Gefeliciteerd!
     
    Kristel86 vindt dit leuk.
  3. momim

    momim Niet meer actief

    Gefeliciteerd! En ontzettend fijn dat je je nu zoveel beter voelt:)
     
    Kristel86 vindt dit leuk.
  4. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
  5. MamavanNRAJ

    MamavanNRAJ Niet meer actief

    Wow wat bijzonder en wat heb jij een moeilijke tijd achter de rug zeg. Fijn dat je erachter bent gekomen en je je weer goed voelt en hiermee je dromen toch weer achterna kan gaan. Op naar een mooie toekomst met een derde kleine erbij. Gefeliciteerd.
     
  6. Jolicoeur

    Jolicoeur Fanatiek lid

    5 nov 2017
    2.844
    2.524
    113
    Vrouw
    Welkom terug en gefeliciteerd!!! Super dat je je zo goed voelt! Ik hoop dat je over 8 maanden een wolk van een baby in je armen kan houden.
     
  7. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Oooh wauw wat een verhaal, maar hartelijk welkom! En heel veel geluk gewenst!

    Als ik mag vragen, heeft coeliakie invloed op de vruchtbaarheid?
     
  8. K00

    K00 Niet meer actief

    Bijzonder verhaal! Ben heel blij voor je!
     
  9. Duna

    Duna Bekend lid

    14 aug 2015
    673
    24
    18
    Wauww! Wat goed! Ik hoop op een sterke plakkert! Duim met je mee. Maar bovenal super blij voor je! Gefeliciteerd!

    Wanneer ga/durf je het je meiden te vertellen en hoe zullen ze reageren denk je?
    Ik hoop dat je volop mag en kan gaan genieten van deze zwangerschap!
     
  10. gerdia

    gerdia Bekend lid

    1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Wauw gefeliciteerd!! Hopelijk blijft deze plakken en heb je over 8 maanden een klein wondertje in je armen.. Hier hopen we na dochter (7) en zoon (3) nog op een klein wondertje.. 2 jaar geleden waren we ook bezig met een nummer 3, maar na een jaar proberen werd de ziekte van crohn bij m'n man vastgesteld. Nu dat weer onder controle is hopen we toch nog op een derde.
     
  11. lynn1986

    lynn1986 VIP lid

    7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    Ik blijf het zooook toevallig vinden!
    Dat we 10 jaar geleden (ook ik was 21) elkaar hebben leren kennen en nu beide 2 kids hebben van dezelfde leeftijd en straks misschien gewoon wel weer!!!!
     
    Indire en marloes80 vinden dit leuk.
  12. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.315
    1.782
    113
    Vrouw
    Welkom terug en van harte gefeliciteerd
     
  13. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Welkom terug!
     
  14. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Wat een lieve reacties allemaal, dank jullie wel! :D
    Hieronder even een aantal reacties op vragen van jullie :)

    @Kristientje Het kan inderdaad invloed hebben op de vruchtbaarheid, maar het hoeft niet per se. Coeliakie is een ziekte dat zich op veel verschillende manieren kan uiten; zo zijn er mensen die er weinig tot geen klachten bij hebben, maar ook mensen die er zoveel klachten van hebben dat ze dus grotendeels invalide worden, heel langzaamaan.
    Het heeft in elk geval invloed op de vruchtbaarheid doordat het je hele hormoonsysteem overhoop kan gooien. Zo heb ik altijd een hele mooie cyclus van 27/28 dagen gehad, maar regelmaat was dan ook het enige wat er mooi aan was ;)
    Mijn luteale fase was bijv. van nature gemiddeld maar 7-10 dagen, mijn menstruatie was erg zwaar (veel bloedverlies en pijn) en ik was altijd erg depressief tijdens mijn menstruatie; mijn hele leven leek compleet zinloos gedurende die week... (Ik heb daarom op een gegeven moment bijna 4 jaar de pil doorgeslikt)
    Deze klachten zijn allemaal verdwenen!
    Ook borstvoeding ging ontzettend moeizaam door dit verstoorde hormoonsysteem; het was vechten voor elke druppel. Ook dit zou nu weer normaal moeten kunnen gaan, dus ik ben héél benieuwd! Ik hoop het ontzettend in ieder geval, want ik vind dat zelf zo'n fijne tijd! :)

    @Duna Het liefst zou ik het de meiden meteen al vertellen; ze willen zooo graag een broertje of zusje! Al jaren krijgen we regelmatig de vraag en hebben we ze moeten teleurstellen... Ik zei dan altijd tegen ze: "Wij hebben al twee geweldige kinderen mogen krijgen. Nu zijn andere papa's en mama's aan de beurt :) "
    En dat was gelukkig altijd wel voldoende, maar de vraag wordt, nu ik weer beter ben, steeds vaker gesteld weer ;) Zodanig dat het al op het verlanglijstje van onze jongste dochter staat voor Sinterklaas dit jaar, haha. Het zou de kers op de taart zijn om het dus op 5 December te vertellen, maar dat duurt me dan toch weer iets te lang eigenlijk... ;)
    Wij wachten in ieder geval de eerste echo af en dan is het nog even kijken hoe we het precies willen vertellen. Ik wil het wel heel graag extra speciaal maken voor ze;. Ik weet zeker dat ze in de zevende hemel zullen zijn en bij alles betrokken willen zijn :)

    @gerdia Wat fijn dat jullie weer verder kunnen proberen nu het weer beter gaat met je man! Is de Crohn goed onder controle te houden? Gebruikt hij medicatie?
    Ik hoop dat jullie droom snel vervuld mag worden en jullie een gezonde toekomst tegemoet gaan met jullie gezinnetje :)

    @lynn1986 Jaaaa! Het is echt bizar! :D
    (En dan hebben we uiteindelijk ook nog eens hetzelfde beroep gekozen de afgelopen jaren, haha :D )
     
  15. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Welkom terug! & uiteraard gefeliciteerd met je zwangerschap!
     
  16. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Bedankt voor je uitleg! Ik wist niet dat het zo ingrijpend kon zijn :eek:
    Heerlijk dat je je nu veel beter voelt :thumup: Fijne zwangerschap gewenst!!! En een gezond brusje
     
  17. Treez

    Treez Niet meer actief

    Welkom terug! Ik herken je nog van jaren geleden. Ik was toen helaas ook actief in het miskramentopic onder de naam Trees. Wat fijn om te lezen dat er een oorzaak is gevonden, zodat je er ook wat aan kan doen. Alleen jammer dat het zo lang heeft moeten duren. De onderzoeken bij herhaalde miskramen zijn in Nederland ook erg beperkt (vind ik). Hoe heb je het uiteindelijk ontdekt?

    Van harte gefeliciteerd en fijne zwangerschap gewenst!
     
  18. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Welkom terug, en gefeliciteerd met je zwangerschap:) hopelijk blijft t goed gaan!
     
  19. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Welkom terug en gefeliciteerd! Was jij degene met dat schattige lachende meisje in je avatar?
     
  20. Valerie

    Valerie Fanatiek lid

    22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Wat een bijzonder verhaal. Fijn dat het nu beter met je gaat. Van harte gefeliciteerd! Ik wens je een mooie zwangerschap toe.
     

Deel Deze Pagina