tijd voor schoolspullen: welke rugzak en gymschoenen hebben jullie kinderen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door adi, 6 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

De titel zegt het al. Ik ga komende weken op jacht naar de eerste echte schoolspullen voor onze meiden en knul, en ben op zoek naar leuke ideeën. Welke rugzak ( waar ook de broodtrommel voor TSO) en welke gymschoenen hebben jullie kinderen.
    gymschoenen blijven hier op school in een apart rugzakje. Dagelijkse tas is voor de fruit/drinken/broodtrommel voor TSO.

Alvast bedankt voor de tips!

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Deze rugtas hebben wij (Bakker made with love). Past prima een broodtrommel, een beker en een bakje voor fruit in maar het is niet alsof het kind bezwijkt onder zijn tas.. (wat je veel ziet)

Kijk anders eens hier:
    De laatse nieuws en trend voor je school-kind,kleutertasjes, rugzakjes, boekentassen,handtasjes, schooltassen

Gymschoenen van Rucanor (klittenband is wel zo fijn voor de juf). De kinderen krijgen een stoffentas van school met hun naam erop. Hierin moeten hun gymkleren (schoenen, broek en shirt)

3. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    Ik haal dat soort dingen gewoon bij de zeeman. Kost niks. 3€ voor een rugzakje en 3€ voor een broodtrommel. Prinsessen, minnie of mickey mouse, cars etc. Kind blij en ik ook omdat het me minder uitmaakt als het kwijtraakt, kapot gaat, etc.

Gymschoenen met elastiek of klitteband (in zwart, wit of roze) bij scapino. Nadeel is dat vaak niet alle maten op voorraad zijn.

Spannend en leuk bijna naar school! Veel plezier!

4. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Wij hebben een berg rugzakjes gekregen in de loop der jaren, winnie the pooh, woezel en pip, cars, nijntje enz enz...

Maar hij heeft zelf bij Van Haren een rugtas uitgezocht met een hondje erop, hartstikke leuk stoer tasje. Hij heef ook zelf de beker en de trommel van Nemo gekozen.

VOor de gym kan je bij Van Haren goedkope gymschoentjes halen van rond de 5 euro met klittenband. Hier hebben we voor cars gympies gekozen ;)

Hier hoeven ze geen gymkleding te hebben tot aan groep 3. Ze gaan in de gymzaal als het buiten slecht weer is en dan hoeven ze alleen gymschoentjes aan.

5. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier een prinsessen rugtas, broodtrommel en schoolbeker.
    En roze klittenband gymschoentjes van de Schoenenreus.

6. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Hier trouwens ook geen gymkleren in groep 1/2. Dus heb wel extra leuke ondergoed setjes gehaald, is ze héél blij mee (Zeeman en h&m).

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm hier dezelfde klittenband schoentjes...
    Schoenenreus, scapino en vanharen verkopen ze alledrie voor 5€.

En we kochten een rugzakje speciaal voor school maar ze krijgt er af toe zomaar eentje bij.
    Vaak van die rugzakjes van de markt en dat past prima hoor.

We hadden eerst een leuke prinsessenbroodtrommel van de eurowinkel.
    Die zag ze liggen en wilde ze supergraag. Nouja.. Voor 1€... :)
    2 pakjes en fruit erbij. Paste prima.

Voor het fruit heb ik van die koekdoosjes van de Hema of het gaat in z'n geheel in de tas.

Inmiddels heeft ze een mepal broodtrommel en een mepal klikbeker.
    En ja, die is natuurlijk beter dan die van 1€ maar ook een stuk duurder.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

tas: schoudertas geen idee waarvan en een rugzak van de prinsessen van De Wit.
    broodtrommel: mepal bekerr hebben ze niet nodig hier
    gymschoenen: van de Schoenenreus, Scapino of van Haren alle drie voor 5,- en keuze uit wit, zwart en roze.

9. adi

adi Niet meer actief

Bedankt voor de tips!! Ik wist echt niet wat voor schoentjes gebruikelijk zIjn voor de gym. Maar dus die goedkope klittenbandschoentjes, check!

Cygnet, bedankt voor de link! Super leuke rugzakjes. Ze krijgen ze van mijn tante voor hun verjaardag, dus gaan we leuke uitzoeken op die site.

Qua brood en fruittrommels zal ik aparte halen voor TSO en voor de fruit denk ik. Pakjes drinken mogen hier niet, dus wordt het een beker. Een sportbekertje of een zo'n klikbeker?

10. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Een beker van het merk Mepal schijnt erg goed te zijn en niet (snel) te gaan lekken dus daar ga ik voor.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

@Adi... voordeel van een uniek tasje is dat je nooit met de verkeerde tas thuis komt zoals een paar vriendjes van zoon met Cars, Monsters, Spiderman etc Daarbij komt dat zoon nauwelijks weet wie die figuren voorstellen...hihi

We gebruiken de Mepal bekers met draaidop. Die werken heel goed zolang het kind 'm er maar goed opdraait. Ook broodtrommel van Mepal. Fruitbakjes bij de Bijenkorf maar die zijn niet echt aan te raden.

12. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Bij de Xenos hebben ze ook broodtrommels en bekers. Zijn van Cars of princessen, Winnie de Poeh, maar ook gewoon beertje ofzo. Waren iets van 1,50. Ik ga ervan uit dat hij er niet heel voorzichtig mee gaat zijn en dat hij er mogelijk snel op uitgekeken is.

13. Saskia78

Die hadden wij voor 1€ bij "so low"
    Gingen verrassend lang mee... E tien hij stuk ging gewoon dezelfde weer gekocht.
    Dochterlief heeft er anderhalf schooljaar mee overgebleven en toen kreeg ze een mepal trommel. (Uit de Efteling)
    En die van de euroshop gebruiken we weleens tussendoor of als ze d'r broodtrommel ergens is vergeten.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja dat heb ik ook gehoord.ik wil graag die merk maar dan op internet met de naam van mijn kindje kopen.maar ik kan die link niet meer vinden. dat de naam gewoon op gedrukt besteld kan worden. weet jij het misschien?

15. Saskia78

Simply colors heeft dat vast.

16. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Ik ben nu klaar met de schoolspullen. Heb nu 2 rugzakjes aangeschaft van €5 en €4. Ik vind ze leuk genoeg (geen cars, superman, spiderman, monsters etc). Hier gaat z'n rugzak in een grote tassenbak, vond het zonde om een dure tas aan te schaffen.

17. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
  18. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Een pop-up beker van mepal is erg handig. Mijn oudste heeft niet zo'n goede motoriek en met zo'n draai-schroef beker is de helft van z'n drinken al op de grond beland voordat hij er zelf iets van gedronken heeft.

Nu dus gewoon op het knopje drukken en het pop-up-ding klikt naar boven en drinken maar.

Tas, hier ook een tas die niet standaard is. Vaak bestel ik nog een paar leuke buttons, waarvan 1 met naam voor op de tas.

19. adi

adi Niet meer actief

20. Saskia78

En die klikbeker lekt ook niet als je hem goed dicht draait.
    Eerst dicht doen met de tuit open... En daarna die tuit dichtdrukken.

Deel Deze Pagina