hallo mama's... dochterlief doet sinds een maand of 2 dat ze tegen zichzelf praat in bed voor het slapen gaan...(niet elke dag hoor!) maar vindt het zelf best eng... het lijkt namelijk dat ze tegen iemand praat !!! hadden laatst een afspraak bij de CB, en heb het er over gehad met haar... lijkt normaal te zijn, een inbeeldings vriendje of vriendinnetje... maar ook hele gesprekken over van alles.. vandaag alweer.. ze vertelde over haar nieuwe paraplu, ja want de andere is stuk ! ''ja ? oke'' ! en ineens lachen, de dikste lol ! nog meer kindjes die dit doen ??? ze is trouwens 3 jaar..
Heeft ze toevallig knuffels in bed? Mijn dochter voert namelijk hele 'gesprekken' met haar knuffels voor het slapen gaan. Het klinkt net zoals jij het zegt, dan weer even een pauze, lachen enz...
Haha, mijn dochter doet dit ook, nu iets minder maar vooral rond dr tweede verjaardag heel erg. Vond het eigenlijk wel hilarisch.
Haha ja mijn dochtertje doet dit ook.. ik vond het wel een keer eng toen ze best hard riep hallo meisje en dan hard lachen enzo.. maarja heg hoort erbij, ik vind het wel grappig
Levendige fantasie! Ik weet van mijzelf dat ik het ook altijd deed. Heel vaak. Ook onderweg naar school, in plaats van tegen mijn moeder praatte ik tegen de lucht. Later waren mijn ouders tot de conclusie gekomen dat ik echt eenzaam was, en een kameraadje miste. Maar dat kwam omdat dit gedrag op mijn 5-6de nog niet over was.
mijn zoon doet het ook, maar ik denk niet aan een inbeeldingsvriendje eigenlijk, laatst waren we in de intertoys, hij wil iets hebben en ik zeg schat dat moet je maar voor sinterklaas vragen voor in je schoentje, meneer loopt 2 meter verder, staat stil, sinterklaaaaas ?? mag ik die hebben ? ja ? okee, dankjewel ! maaaamaaaaa sinterklaas zegt ja !! en boven in bed praat hij met zijn knuffels, en soms overlegt ie gewoon met zichzelf
Hier ook zo eentje. Soms praat hij tegen knuffels, soms tegen zichzelf. Heb wel eens stiekem om het hoekje gekeken. En dan keek hij eerst de ene kant op, zei iets. Draaide zijn hoofd de andere kant op, en gaf antwoord op zichzelf. Gewoon fantastie
Ja hoor, hier ook heel gewoon. Waarom denk je gelijk dat er een denkbeeldig vriendje is? Ik denk eerder dat een kind nog zo vrij is dat het gewoon hard op praat. De dag doorneemt zeg maar en dat niet specifiek tegen iemand doet maar gewoon lekker kletst... één van de vaardigheden die we later kwijtraken en als je het niet kwijtraakt word je al snel voor 'gek' versleten...
Hier ook hele gesprekken, liedjes zingen en boekjes "voorlezen". Jelle is 4,5 en doet het nog steeds. Hij is er niet minder gezellig om de volgende dag... Hij doet het meestal ook maximaal een half uur, dan ga ik naar boven om te zeggen dat hij nu echt moet gaan slapen. Werkt prima. Als ik eerder ga, duurt het des te langer dat hij slaapt. Ik denk dat hij het gewoon nodig heeft om de dag van zich af te praten.
Doodnormaal als je het mij vraagt... Sinds meneer hier kletst, en dat is allang , doet hij het élke avond zeker een halfuur. Dehele dag doornemen, liedjes zingen, gekke woorden roepen en dan helemaal in een deuk liggen etc.
Whaha dan ben ik hartstikke gek want ik kan dat nogsteeds Heb van die dagen.. Mn oudste zoon doet het ook nog maar die praat echt de hele dag door(asperger, zal er wel mee te maken hebben), zelfs in zijn slaap kletst hij.
Mijn dochter doet dit ook al een hele tijd (nu 28 maanden bijna), ze vertelt hele verhalen aan haar knuffels en laat haar knuffels onderling ook met elkaar praten. Ik vind t wel schattig Overigens heeft mijn dochter sinds kort wel denkbeeldige vriendjes.. Een paars jongetje wat in haar speelhuisje in onze tuin woont en een kikker die op haar slaapkamer onder de vloer woont Ik vind t allemaal wel best hoor; ze heeft gewoon een hele levendige fantasie en ik ga haar niet inperken wat dat betreft. (ze heeft zelf ook heel goed door dat t niet echt is )
Jayro heeft meerdere vriendjes..echte, maar vooral ook denkbeeldige Zijn favoriet is Sally het spook. Die is blauw.. en is zijn vriendinnetje. Hij geeft soms in zijn bed feestjes voor de spoken, dan eten ze spokentaart en doen ze spokenspelletjes. Ik hoor hem dan ook hele gesprekken voeren. Maak me er niet zo druk om, hij heeft gewoon veel fantasie. Overal bedenkt hij wel wat. Hij vertelt ook graag verhaaltjes, gewoon midden in de supermarkt "meneer, ik heb een verhaaltje voor u over een haai!"... En dan krijgt ie alle aandacht.. vaak nog echt een verhaallijn ook! Wie weet wordt hij later wel schrijver ofzo
Onze dochter doet dit ook, maar dan 's ochtends. Ik vind het wel geinig om naar te luisteren, heerlijk, zo'n vrolijk kinderstemmetje. Ze doet het ook tegen haar spiegelbeeld en ook tegen haar knuffels, baby en speelgoedhondje. Laatst waren we in land van bartje en ik had haar 's middags even op bed gebracht. Ze sliep in een kamertje waar het bed pal naast een raampje stond en ze dus zelf het gordijntje open kon doen. Nou ze had hele gesprekken met de vogeltjes: "Hallo vogeltjes, ik ben vanmorgen naar Bartjes boerderij geweest en nu moet ik gaan slapen van mama. Weltrusten vogeltjes" 5 minuten later: "straks gaan we naar de kinderdisco, maar ik moet eerst nog even slapen. Vooogeltjeeesss waar zijn julliieie?!" Na een half uurtje ben ik even naar buiten geslopen, en daar zat ze op haar bedje naar buiten te koekeloeren. Hilarisch gewoon.
weet niet echt tegen wie ze heeft.... toevallig hoorde ik wel vanmorgen : Mevrouw ? pas op hoor...(ze stond bij de deur) ik ga naar mama toe...
maar lees dat er meerdere kinderen het doen.... lijkt ook heel normaal te zijn...ben het nu wel 'gewend'.. maar de eerste paar keren vondt ik het best eng !
Inderdaad, dit doet mijn dochter ook. Hele gesprekken aan het voeren tegen haar beertjes. Ik laat haar altijd maar, schijnbaar moet ze even haar dag doornemen dan
Mijn kleine meid doet dat ook vaak, vooral op de dagen dat ze naar het KDV is geweest. Vertelt hele verhalen aan haar knuffels: over wat ze heeft meegemaakt, soms vertelt ze een bedtime verhaaltje aan de knuffel. 1 keer hoorden we gestommel in de kamer: bleek dat zij uit bed was geklommen om beer op het potje te zetten LOL.. Dit is een manier voor kinderen is om hun dag en ervaringen te verwerken. No worries!