Is buikpijn normaal?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Dorientje, Jan 11, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,385
    0
    0
    erembodegem
    Hello iedereen,

Ik weet nog maar net dat ik zwanger ben, maar ik heb al enkele dagen last van buikpijn...

Ik dacht eerst dat het de :evil: die kwamen, maar het doet nu nog pijn...

Zijn er nog die dit gehad hebben?
    Of moet ik me echt zorgen maken?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik heb de eerste paar weken ook last gehad van een vreemde buikpijn, op de plek waar ik normaal ook menstruatiepijn had. Niet te pijnlijk, maar wel continu aanwezig. De buikpijn was er al voor ik de test had gedaan.
    En er ligt hier nu een kereltje van 5 mnd te slapen..

3. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

Dec 7, 2007
    1,385
    0
    0
    erembodegem
    bedankt voor de snelle reactie...

Ik heb ook zo een zeurende buikpijn.

Proficiat met je flinke zoon.

4. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Ik had het toen ik zwanger was van Merel en nu weer.... de vorige keer duurde het tot een week of 8 á 10 geloof ik.....Het is inderdaad het gevoel alsof je ongi wordt, een zeurende pijn die niet heel erg veel pijn doet :)

5. Niet meer actief

Ja, had ik ook.
    Net of je ongi moet worden, vage krampen met wel bloedverlies een beetje.

6. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    heb ik ook gehad

is heel normaal!

7. Chantico

Chantico Niet meer actief

Je kan buikpijn krijgen van het rekken van je baarmoeder. Dat hoort dus bij een gezonde zwangerschap.

Als je stekende pijn aan één kant krijgt, moet je wel contact opnemen met je huisarts ofzo: dan kan er sprake zijn van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Dit blijkt volgens mij vaak zo rond week 6, maar dat weet ik niet zeker.

Maar buikpijn die op ongesteldheidspijn lijkt, is dus juist vaak oké.

8. Iwish

Iwish Niet meer actief

Ik heb er ook last van inderdaad. Stelt me wel weer gerust nu ik dit gelezen heb.

Gefeliciteerd alle dames!

Liefs,
    Iwish

9. Lisa88

Lisa88 Lid

Dec 10, 2007
    24
    0
    0
    Hallo meiden,

Ook ik heb hier last van. Ben bijna 6 weken zwanger en heb af en toe buikpijn wat erg op menstruatiepijn lijkt. Heb het her en der nagevraagd en het blijkt inderdaad heel normaal te zijn. Zelfs mijn moeder wist zich nog goed te herinneren dat ze dat bij mij ook gehad heeft en dat is al 31 jaar geleden!

Veel plezier allemaal met de zwangerschap.

Liefs Lisa

10. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    Maar jullie hadden het dus ook niet constant?

11. Linka76

Linka76 VIP lid

Dec 14, 2007
    9,703
    0
    0
    Ik weet het helemaal niet meer bij Myrna 7 jaar geleden dat ze nu al inmiddels 6 jaar is, had wel beetje buikpijn maar niet zo erg als nu, pfff!

12. Kainda

Kainda Lid

Dec 25, 2007
    48
    0
    0
    Ik heb er ook zo'n last van.
    Vooral 's avonds.
    Ik maak me er ook best ongerust over :(

Ik kan me niet herinneren van de vorige zwangerschappen hetzelfde te hebben gehad.

Veel sterkte allemaal met de buikpijntjes :)

13. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    2,072
    250
    83
    Hai hai,

Ik heb het ook hoor en ook pas zwanger, net zolang als jullie. Wel irritant dat het een beetje voelt als ongesteldheid; ik heb nu echt een dwangneurose dat ik steeds als ik naar de wc moet als eerste in m'n onderbroek loop te turen of het nog allemaal goed is. Heb ook meer afscheiding namelijk, dus dat voelt ook weer een beetje zoals... (whaa, niet aan denken!) Nou, natuurlijk gaat het allemaal goed, maar het is zooo spannend, die eerste keer zwanger. Nog nooit meegemaakt dit; vreemde gevoelens allemaal, haha.

14. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

Jan 11, 2008
    1,520
    0
    0
    Hier precies hetzelfde. Ik word er soms ook nog wel een beetje nerveus van en kijk idd steeds of er niet iets geks in mijn onderbroek is beland :oops: . Maar als ik dit zo lees, schijnt het er gewoon bij te horen want moet je kijken met hoeveel dames we hier last van hebben en allemaal zijn we om en nabij in dezelfde periode zwanger geworden. Ik denk dat het vooral 's avonds is omdat je dan rustiger zit en het eerder voelt dan overdag als je drukker bezig bent. :rolleyes:

15. Moppiepoppie

Moppiepoppie Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    2,072
    250
    83
    Ja, ik heb het 's avonds ook het ergst. Maar eigenlijk de hele dag wel een beetje. En m'n darmen doen raar. Dan heb ik zo'n opgeblazen gevoel en doet pijn. Hoort er allemaal bij; weet je tenminste zeker dat er iets aan het gebeuren is daar. Da's dan wel weer prettig :)

16. Reza

Reza Nieuw lid

Jan 15, 2008
    1
    0
    0
    Toulouse
    Ik ben zo blij he met dit forum, ik hoef mijn klachten maar op google in te typen en er komen tig antwoorden. :D
    Zoals vele van jullie dames hier, heb ik ook erg last van menstruatiekrampjes, vooral in de avond.
    Ik ben/was echt verschrikkelijk ongerust, kan dit wil goed zijn, heb ik geen buitenbaarmoedelijke zwangerschap, komt mijn menstruatie er niet gewoon aan? Na 11 positieve testen! :oops:
    Het is allemaal nog zo pril, ik ben gewoon erg bang dat het mis zal gaan. :rolleyes:

Hoe komen die menstruatie krampen eigenlijk, is het echt het groeien van de baarmoeder? En wanneer houdt het op? :x

17. lucia75

lucia75 Lid

Oct 15, 2007
    13
    0
    0
    Commercieel - export
    italie
    Voor alle meiden met buikpijn; ik had vreselijke buikpijn 24u/dag van mijn eisprong tot ongeveer week 7.
    Daarna sloeg de misselijkheid toe en die is nu ook over.

Ik maakte me ook erge zorgen, ben zelfs een keer flauwgevallen en naar de eerste hulp geweest. Daar hebben ze een echo gemaakt en alles was OK. Je baarmoeder wordt vreselijk opgerekt en dat voel je!

Groeten
    Lucia

18. Iwish

Iwish Niet meer actief

Ik heb nu ook al de hele dag kramp onder in mijn buik. Maar volgens mij zijn dat bij mij mijn darmen vandaag. Verder zit ik heel snel vol bij het avond eten. Is dat ook normaal? Moet wel een paar keer per dag kokhalzen omdat ik dan zo'n weeig gevoel in mijn buik heb. Heb gelukkig nog niet hoeven overgeven.

Veel succes allemaal meiden!

Wel erg fijn dat je hier even lekker kan kletsen met mede zwangeren. Gezellig!

Liefs,
    Iwish

19. 10tje

10tje Nieuw lid

Jan 17, 2008
    2
    0
    0
    Hoi hoi,
    Iedereen gefeliciteerd met je zwangerschap.
    Ik ben zelf vandaag 6 weekjes, heb ook last van een kriebelig gevoel, niet echt pijn, eerder een verdoofd gevoel..
    Maar dan alleen aan de linkerkant, dat gevoel straalt uit naar mijn lies...

Fijn om te lezen dat andere het ook ervaren...

Succes!

Share This Page