Help baby slaapt niet in box/bed overdag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Angelmom1, 15 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Onze zoon is 8 week en in de eerste 2 week netjes overdag in box of bed geslapen maar daarna werd het drama met 5 week kwamen we er achter dat hij reflux heeft hebben nu hellingskussen in de wieg en s nachts slaapt hij 6-8 uur zonder problemen maar overdag dus alleen in de draagzak
    17 dec voor eerst naar de kdv en 6j jan 3 keer per week en moet hij toch in bed of wandelwagen kunnen slapen
    Wie heeft er tips
     
  2. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    Toch blijven proberen is mijn tip.. hier een dochter die even oud is.
    In het begin sliep ze alleen eerste slaapje in dr bed, rest van de dag op mn schoot/wandelwagen. Werd steeds beter.
    Elk slaapje in bed is er 1!

    Ik moet ook weer aant werk rond de kerst, spannend he!? Moet er nog niet aan denken!

    die van mij slaapt alleen op haar buik trouwens.
     
  3. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hoelang laat je ze dan huilen kan er niet goed tegen namelijk dat harde huilen.
     
  4. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Poging vandaag weer mislukt na 45 min van alles proberen (wiegen aaien fluisteren pink in de mond dit hielp ff maar zodra ik wegging weer wakker speen valt steeds uit en wordt hij ook weer wakker) er weer uitgehaald en in de draagzak en binnen 5 min vertrokken de boef
     
  5. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Kun je hem vanuit de draagzak overleggen in bed? Want dan zou ik in ieder geval daar mee beginnen.

    Hier een buikslaper die niet zelfstandig in slaapt valt. Wel blijft slapen als je hem weg legt/liggend helpt in slaap te vallen. Moet volgende week ook gaan wennen op kdv, waar buikslapen niet is toegestaan. Ben ook benieuwd hoe dat zal gaan :$
     
  6. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Dat heb ik gister geprobeerd sliep al 30 min en qou ff douchen dus vanuit draagzak in bed stond nog geen 2min in de douche brullen

    Ben je niet zelf baas over buikslapen hier mag het wel moet je alleen toestemming voor geven dat op jou verantwoordelijkheid is zeg maar
     
  7. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    En raare is dus als we hem na de laatste voeding rond 22 uur in bed leggen gaat hij wel zonder protest zelf slapen
     
  8. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Onze zoon is bijna 4 maanden en slaapt overdag alleen in de draagdoek. In bed wordt hij binnen 10 min weer wakker. ‘S avonds vanaf 18.30 wil hij absoluut niet meer in de draagdoek, maar perse in bed. Vind het heel typisch.
    Mijn ervaring is dat ze op een nieuwe plek zoals kdv wel gaan wennen aan in bed slapen overdag.
     
  9. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Typisch dat hij snachts wel zo goed slaapt ja! Ik herkende de rest van je verhaal namelijk wel, ons zoontje had verborgen reflux en erg veel pijn bij het op de rug liggen. Sliep overdag alleen op zn buik schuin bovenop mij of in de draagzak. Verschonen of in de box op de rug liggen spelen ging ook niet, was meteen krijsen. Snachts wel even in bed, maar de periode werd steeds korter omdat de pijn blijkbaar toenam. Toen hij 1.5 maand oud was sliep hij nog maar een half uur in bed en daarna bovenop mij, geen doen dus. Zijn begonnen met maagzuurremmers en dat was de oplossing, sindsdien kan hij gewoon op zn rug liggen. Bij jullie wel typisch dat hij snachts zo goed in bed slaapt, maar misschien toch goed om proberen uit te sluiten of het pijn kan zijn? Kan hij wel gewoon lekker in de box liggen 'spelen' als hij wakker is?
     
  10. sleepy

    sleepy Actief lid

    13 nov 2016
    292
    72
    28
    ik laat ze niet huilen! Soms misschien een beetje sputteren maar zodra ze gaat huilen troost ik haar in haar bedje of anders even knuffelen en dan weer wegleggen
     
  11. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Heel herkenbaar.
    Hier ook baby met verborgen reflux. Overdag slaapt ze nauwelijks in bed. In de wagen lukt ook niet. Maxi cosi dan weer wel.
    Ze is een echte buikslaper dus de wagen lukt alleen als ik er op der buik leg, maar ze wordt al snel wakker

    Ook hier de avond en nacht geen probleem, maar dat komt omdat ze na de fles gelijk zo diep slaapt, dat we er goed weg kunnen leggen, overdag kunnen we dit niet want direct wakker.

    Ook nog peuter rond hobbelen waardoor ik niet heel lang met bedritueel bezig kan zijn.
    Vanochtend geen peuter en na 30min bezig geweest te zijn, is ze dus wel gaan slapen. Nog 1x naar der toe gemoeten voor speen.

    Werkt inbakeren voor jullie ook niet?
    Mijn eerste dochter was deze periode precies hetzelfde en is echt goed gekomen, ook door door te zetten met in eigen bed te blijven stoppen.
     
  12. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Heb baby nestje in de box maar ook daar geen succes aankleedkussen ligt ze ff op vaak zonder protest wipstoel scheef vind ze wel ff goed 15 min of zo
     
  13. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Hier ook een peuter van bijna 4 als ik alleen met kids ben begin ik niet eens aan bedje want kan niet op 2 plekken tegelijk zijn.
    Inbakeren 1 keer geprobeerd snel in protest kan ik nog wel weer keer proberen in combi met hellingskussen
    Of op de buik dat nog niet geprobeerd bedankt dames ga kijken of dit weekt
     
    suikerklontje vindt dit leuk.
  14. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    Dat het wakker op de rug ook niet lukt zou een teken van pijn kunnen zijn, zou dan eens met CB en huisarts overleggen! Dan volgen ze het reflux protocol. Hier ook eerst schuin geprobeerd wat niet voldoende werkte. Voeding indikken en half uur rechtop na elke voeding ook niet. Toen maagzuurremmers en wow wat hadden we een ander kind, hij heeft nooit meer zo hard gekrijst als toen. Nu weet ik opeens hoe huilen klinkt, dat is maar jammeren vergeleken bij wat hij eerst deed. Zeg natuurlijk niet dat het jullie ook zou helpen want het is maar op afstand en ik ben geen arts, maar zou het wel gaan aankaarten als ik jullie was!
     
  15. Pico

    Pico Nieuw lid

    16 aug 2018
    1
    0
    1
    Heel herkenbaar dit verhaal! Hier ook verborgen reflux en ons zoontje woonde bijna in de draagzak, alleen dan sliep hij heerlijk en lang. Ook sliep hij snachts wel heel goed. Uiteindelijk overdag ook in de kinderwagen als we maar woest hobbelen. Vaak genoeg dat ik met een krijsende baby in de kinderwagen heeeeel snel naar huis moest lopen. Vond ik echt heel moeilijk! Hij is nu 5 maanden en slaapt soms in de ochtend even in bed, de andere slaapjes in de kinderwagen. Ik maakte mij ook zorgen hoe ze dat bij het kdv zouden gaan doen, maar dat is helemaal goed gekomen. In bed is nog steeds een uitdaging overdag, maar ik heb ook zoiets zolang hij maar lekker ligt en kan slapen.
     
  16. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Weet niet of het de oplossing is maar voor nu werkt het 1.5 uur slapen op zijn buik ga dit vandaag paar keer proberen af en toe wakker omdat hij speen kwijt is geef ik speen en slaapt weer verder
     
  17. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat dit de oplossing zal zijn! Dat zou echt fijn zijn!

    Mocht het toch niet zo goed blijken te werken; krijgt hij al medicatie tegen de reflux?
    Onze oudste dochter sliep (door o.a. reflux + kma) de eerste 3-4 maanden nauwelijks overdag (30-45 min over een hele dag was al veel), maar 's avonds/'s nachts viel ze uiteindelijk als een blok in slaap; gewoonweg omdat ze zó moe was van de dag, dat ze niet anders meer kon...
    (Andere 2 hebben/hadden ook reflux + allergieën, maar daarbij was/is het weer een ander verhaal)
    Dat je zoontje 's nachts dus goed slaapt wil niet automatisch zeggen dat hij er geen last (meer) van heeft en overdag dus ook goed zou "moeten" slapen.
    Merk je verder nog dingen aan hem die kunnen aangeven dat hij last heeft ervan? Veel hikken, zuur ruiken, veel/snel verslikken, vaak/veel kleine beetjes drinken, piepende inhaal qua ademen (het is geen constant piepende ademhaling, maar een typisch geluid "hhhiiieeeep" tegelijk met een plotse inademing).
    Zo ja, dan zou ik toch even met de huisarts/kinderarts overleggen...

    Verder kan ik je een draagdoek echt aanraden; jij hebt zo je handen wat meer vrij en de houding (rechtop) kan de refluxklachten flink verminderen. (In ieder geval op dat moment).
     
  18. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Ja vaak slikken en daarna vaak huilen dat piepende ademen heeft hij ook drinkt overdag om de 3 uur meestal
    Ja hij zit vaak hele dagen in de draagzak maar wil hem ook laten wennen aan andere slaap plek overdag omdat hij straks naar kdv moet en ze daar niet dragen
    Medicatie wou huisarts eerst nog niet doen eerst met andere tips bezig zodat hij goed boert en dat gaat soms stuk beter nog niet altijd maar is begin
     
  19. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Als ik het zo lees dan zou ik zeggen: Geef het maximaal tot donderdag de tijd zoals je het nu doet. Merk je geen enkele vooruitgang dan zou ik vrijdag bij de arts zitten. Merk je alleen maar verslechtering - slechter drinken, meer huilen, minder slapen - dan zou ik eerder aan de bel trekken.

    Verder zou je kunnen proberen om, zoals eerder ook aangegeven, de overgang naar zijn bedje kleiner te kunnen maken door hem slapend vanuit de draagdoek in zijn bedje te leggen.
    Ons zoontje kon de eerste 17 dagen (daarna kreeg hij eindelijk medicatie; eerder wilde de arts er niet aan...) helemaal niet plat liggen en mijn man en ik hebben dan ook 24/7 wisseldiensten moeten draaien met de draagdoek. Zo konden we tenminste allemaal nog een beetje slapen, ook al was het enorm verdeeld en onderbroken.
    Toen hij eenmaal medicatie kreeg kon hij diezelfde avond voor het eerst 2 uurtjes in de co-sleeper slapen; dat was hemels! ;)
    Hij heeft verder nog heel veel last van andere dingen gehad, waardoor het tot afgelopen week erg onrustig is geweest en slapen (zowel overdag als 's nachts) dus ook een uitdaging is geweest al die tijd...
    Wij zijn in ieder geval begonnen met hem eerst de nachten goed in bed te laten slapen. Tot zeker 3,5 maand heeft hij de meeste slaapjes overdag in de draagdoek gedaan. Wel ben ik in die periode, vanaf 2 maanden ongeveer, begonnen met hem overdag de slaapjes "af te laten maken" in zijn bedje.
    Ik liet hem dan dus in slaap vallen in de draagdoek en na zo'n 20-30 min, wanneer hij in diepe slaap was, legde ik hem voorzichtig in zijn bedje. In het begin was hij vaak na 5-10 minuten alweer wakker, maar na verloop van tijd sliep hij steeds beter/wat langer.
    Vanaf 3,5/4 maanden valt hij bij ons op schoot of in de armen in slaap en dan kunnen we hem zo in zijn bedje leggen. Zelf in slaap vallen lukt hem maar zelden, maar dat komt ook allemaal wel. Stapje voor stapje :)
     
  20. Angelmom1

    Angelmom1 Fanatiek lid

    18 dec 2018
    4.081
    3.718
    113
    Vrouw
    Vrijdag afspraak bij cb dus ga inderdaad eerst zo nog ff door morgen is hij 2 maand en nog maand om hem te laten wennen aan bed wandelwagen of iets dergelijks
     

Deel Deze Pagina