Alcohol en testen

Discussion in 'Zwanger worden' started by Kristel86, Nov 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hey dames :)

Ik heb dit topic geopend om jullie iets te melden waarvan ik denk dat bijna niemand het weet, ik wist het eerder namelijk ook niet, tot vandaag!

Het gaat hierom:
    Op heel veel websites en in bijsluiters staat dat je geen ovulatietesten mag gebruiken ná het gebruik van alcohol, omdat het de testuitslag kan beïnvloeden.
    Maar nergens staat HOE het de testuitslag beïnvloedt!
    Wordt de test nu vals negatief? Of wordt de test nu vals positief?

Ik had laatst op CD 13 en CD 14 een positieve ovulatietest. OP CD 15 was ie weer negatief, dus ik heb ook niet meer verder getest.
    Nu zit het alleen zo, normaal komt mijn eisprong altijd op dag 2/dag 3 NA de eerste positieve test, maar deze keer dus niet (ik temp dus).

Ik snapte er dus helemaal niks van, maar toen ging ik eens nadenken en toen kwam in me op dat ik op CD 12 en CD 13 alcohol gedronken heb ivm met mijn bruiloft op vrijdag 7 november.

Toen heb ik gegoogled, maar nergens kon ik vinden wat voor een effect alcohol nu precies heeft op ovulatietesten.
    Ook kon ik niet meer verder testen omdat we die zondag op huwelijksreis gingen en ik dus geen testen meegenomen had!

MAAR, vanavond zijn wij thuisgekomen en heb ik eens een proefje gedaan.

We kwamen thuis:

-Ik heb een fles blanke bacardi rum gepakt
    -Ik heb in een bekertje gepiest

Daarna heb ik 3 ovulatietesten gepakt EN 3 zwangerschapstesten.
    De resultaten waren:

-Ovulatietest + zwangerschapstest in NORMALE urine: Allebei negatief
    -Ovulatietest + zwangerschapstest in PURE bacardi: Allebei licht positief
    -Ovulatietest + zwangerschapstest in URINE+BACARDI: POSTIEF

Conclusie:
    Doe alsjeblieft nooit een ovulatietest OF zwangerschapstest als je de avond vantevoren een glaasje gedronken hebt.
    Doe je het wel, dan krijg je VALS positiefe uitslagen op ovulatietesten EN zwangerschapstesten.

Ik weet dat veel dames niks drinken nu omdat ze natuurlijk zwanger willen worden, maar er zijn altijd dames bij die het zo heel af en toe wel doen en voor diegenen is juist dit bericht. Om verwarring etc te voorkomen :)

Hopelijk hebben jullie er iets aan!

2. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    ik drink zelf niet (nooit gedaan ook)
    maar wat goed dat je dat hebt getest zeg!
    ik denk dat veel mensen dat niet weten!
    wat raar trouwens dat hij in pure bacardi licht posi test zeg :confused:

3. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,789
    0
    0
    Noord-Holland
    :confused: Dat had ik niet verwacht! Fijn dat jij dit getest hebt! Ik drink inderdaad niet (zelden) nu ik zwanger probeer te worden. (drink zo en zo heel weinig) Maar toch fijn om te weten!@
    Thanks!

4. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

Thanks Kristel! :D
    Hele mooie proef heb je daar gedaan... ;)
    (Ik drink zelf eigenlijk nooit, maar nou komt mijn verjaardag eraan over 3 dagen, MAAR ook mij ei! Dus het glaasje laat ik gewoon staan)

Gefeliciteerd met je huwelijk trouwens.. :D

5. Trees

Trees Niet meer actief

:confused:

dat had ik dus ook niet verwacht. Goeie test zeg. Thanx!

6. joop

joop Lid

Oct 22, 2008
    46
    0
    0
    Sorry, leuke test,
    maar de alcohol wordt in je lichaam omgezet in andere stoffen. Het metabolisme van alcohol start in je maag, wordt vervolgens via je dunne darm in je bloedbaan opgenomen, verder getransporteerd naar je lever alwaar het omgezet wordt. Pas bij een enorm hoog alcohol percentage, wanneer je lichaam het niet meer volledig kan omzetten, gaat het vrij door je lichaam, en dan heb je het altijd nog over andere stoffen dan de alcohol in bacardi.
    Een effect dat alcohol drinken wel kan hebben is dat het vochtafdrijvend is, je urine kan dus na het drinken van alcohol te weinig geconcentreerd zijn, en kan een negatieve test uitslag geven.
    Dit alles neemt niet weg dat het ongezond is om alcohol te drinken bij een zwangerschap(swens).

7. Catje86

Catje86 Bekend lid

Sep 1, 2008
    602
    0
    0
    Is deze test nog wel betrouwbaar aangezien je dus wel echt zwanger bent?

Haha, van harte gefeliciteerd!

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @Catje: haha, ja hoor, ik had namelijk met gewone urine zwaar negatief getest, alleen de testen waar alcohol bij kwam kijken werden positief..

Thanks iig :D

9. kleintjevoorons

kleintjevoorons Fanatiek lid

May 9, 2008
    4,173
    2
    38
    Onderzoeker
    Noord-Brabant
    Geniaal dat je dat zo getest hebt! Maar ik geloof niet echt dat er pure alcohol (zoals in drank) in je urine terecht komt. Volgens mij wordt dat allemaal door je lever er uit gehaald.

Maar werkelijk waar geweldig dat je dat zo getste hebt!

Share This Page