Hoi hoi! Onze baby is bijna 2 weken oud, en nu +- 2.5 kilo en 44 cm. Het lijkt me super fijn om hem te dragen, in geval van krampjes of een blokje om met peuter dochter. Welke draagzak vonden jullie fijn met een newborn? Ik neig naar een half buckle omdat je de schouderbanden kan knopen, dus makkelijk te delen met mn man. Eerst dacht ik aan een bondolino, maar lees dat deze bij de hele kleintjes nog niet zo fijn zit? De storchenwiege, zal daar zo een klein ukje in passen en draagt die fijn? Een draagdoek lijkt me te complex, ben bang dat die gaat blijven liggen en dat vind ik zonde
Ik droeg met een geweven draagdoek. Vond dat juist fijn omdat die nergens te groot is. Aan het begin met de doek dubbel gevouwen later gewoon op de normale manier
Ik had een tricot draagdoek van bye kay, zou tricot niet aanraden overigens (heeeeeet) maar het knopen viel me erg mee al durfde mn man t absoluut niet aan. Voor hem hadden we in de zwangerschap de baby bjorn 3 in 1 gehaald, maar die ligt nieuw op zolder. Niet gebruikt, want niet ergonomisch voor dochter en voor mijn postuur (slank, 1.63m) absoluut niet in te stellen. Het beste wat je kan doen is denk ik een draagconsultent in de arm nemen. Sommige cb's werken met hun samen en dan kan je ook verschillende doeken en systemen lenen om te proberen. Er is verschrikkelijk veel keuze.
Volgens mij kan de mykay van bykay ook bij hele kleintjes al. Maar ik zou een pasconsult nemen bij een Draagconsulent. In principe wordt er bij pre en dysmature kindjes een geweven doek aangeraden omdat die precies aangesloten zitten en op de juiste plekken steun geven.
Absoluut voor een geweven doek gaan die je zelf kan knopen; juist omdat je kindje nog zo klein is en alle steun (en geborgenheid) goed kan gebruiken. Voor het beste advies zou ik naar een draagconsulente gaan. Vaak kun je dan ook een doek lenen/huren voordat je er een aanschaft. Ons mannetje was net niet dysmatuur, maar dus wel klein. Vanaf de kraamweek hebben wij het gedaan met rekbare doeken; 2 van 100% katoen en 1 katoen/bamboe combinatie voor toen het zo warm was. Mijn man had in het begin een beetje moeite met het knopen, maar met een beetje hulp van mij de eerste tijd heeft hij de doek nu ook binnen 2 minuten om
Bondolino is bij zo een heel kleintje inderdaad niet prettig, dan zakken ze naar onder. Hier een bondolino en geweven doek en alle drie de ukkies de eerste paar weken in de geweven en vanaf een week of 6 in de bondolino. Bondolino is verder echt wel een hele fijne draagzak, alleen niet voor de hele kleine pukkies.
bij zo kleintje kan alleen een draagdoek draagzak kan pas vanaf maat 62, al beweerd de fabrikant anders vonvavoom heeft soms draagpasmiddagrn draagkracht in utrecht kan ik ook aanbevelen, wel even de fb pagina checken, ze hebben aangepaste openingstijden ivm onderbezetting
Ik heb de eerste weken voor mijn dysmatuur dochter een ringsling gebruikt (dochter zat dan tegen mijn buik en volledig erin). Dit was goed te doen. Daarna over gegaan op tula ftg maar die past pas vanaf maat 56.