Pffff, kind wil niets van vader weten.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Loesje13, 13 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje13

Loesje13 Actief lid

3 apr 2009
    397
    0
    0
    gastouder
    Kop van Noord Holland
    Hallo allemaal,

Hier even een berichtje omdat we echt ten einde raad zijn.
    Onze dochter (14 maanden) wil niets van haar vader weten, hij mag haar niet knuffelen, verschonen, eten geven etc. als ik er bij ben. Het wordt krijsen en brullen.

Als ik weg ben, kijkt ze eerst of ik echt weg ben en dan is het wel goed.
    Ik ben de hele dag thuis (werk thuis) dus snap wel dat ze dan iets meer naar mij toe trekt, maar als papa thuiskomt, is het wel zo gezellig als ze daar ook gewoon leuk tegen doet.....

Heeft iemand de gouden tip om dit op te lossen?

Alvast bedankt,

Liefs,

2. Loontje81

Loontje81 Bekend lid

22 mei 2010
    712
    0
    0
    Huismoeder
    Hoogvliet r'dam
    Bij mijn oudtse was het echt een fase.Eerst ook rond die leeftijd mama,mama,mama en later moest papa alles doen of oma.
    Ik mocht niks doen.Is eigenlijk gewoon ook weer voorbij gegaan zoals het gekomen is.

3. Maia

Maia Niet meer actief

hoe lang duurt dit al? kan het geen fase zijn of duurt het inmiddels al te lang? en heb je al contact gehad met het cb hierover? soms hebben zij goede tips.

hier heeft ze ook periodes dat ze meer naar mij toe trekt, dat papa niks mag doen maar dat duurt gelukkig heel kort. Vervelend zeg. Veel sterkte. Tips heb ik niet echt.

4. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klinkt bekend, onze oudste had dat tegen de anderhalf ook en dat was echt een fase wat zeker een half jaar duurde. Hoop voor je dat dat voor je dochter ook tijdelijk is, voor papa is het ook niet leuk om steeds afgewezen te worden. Succes ermee.

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Fase. Ties had het ook en sinds een maand is het ineens andersom. Nu is het papa voor en papa na :):)

6. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    is hier thuis gewoon een fase geweest.
    wel probeerden we er duidelijk op te reageren, dus een aantal kleine dingen ging echt pappa doen en niet ik. en als ze dan heel vervelend ging doen dan sprak ik haar er ook op aan. dus ik werd ook een beetje boos als ze niet lief deed tegen pappa. dit had wel effect. als pappa alleen maar boos wordt terwijl hij iets met haar doet, dan versterkt dat het gevoel bij haar dat ze niet bij pappa wil zijn. Bij ons werkte dit wel goed. Natuurlijk gaven we ook wel wat toe aan haar neiging om meer naar mij toe te trekken, maar we stonden dus niet toe dat ze pappa helemaal ging negeren.

7. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    Het is inderdaad erg vervelend, ik voelde me erg afgewezen toen mijn dochter een tijd de hele tijd papa wou, maar het was wel gewoon afwachten. Wij hebben het in ieder geval zo weinig mogenlijk geforceerd, als word het helemaal zo negatief. En merk je ook verschil als hij misschien nog wat vaker alleen met haar gaat fietsen, of alleen met haar naar de kinderboerderij en zwembad enzo? Beetje extra papa-tijd?

8. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Geen ervaring, maar ik dacht ook meteen meer papa tijd instellen. 's dan zelf even bewust even weg gaan (al is het maar een blokje om) zodat ze wel aangewezen is op papa.

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Heel herkenbaar!
    Echt onwijs vervelend, maar het is echt een fase waar je doorheen moet..
    Hier was t op een gegeven moment papa voor papa na, moest ze niks van mij weten. :( Verschrikkelijk vond ik het en ik voelde me zo'n slechte moeder!
    Maar van de een op de andere dag was t mama voor mama na en wilde ze ineens niks meer van papa weten ;)
    Nu had papa er minder moeite mee dan toen ze niks van mij wilde weten, maar leuk is anders!
    Maargoed, het gaat echt over hoor, hoe moeilijk het ook is. In elk geval niet te veel proberen te forceren en het maar op zn beloop laten gaan..

10. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

idd een fase, hebben we ook hier gehad en voor mij was het doodvermoeiend want ik mocht geen meter bij hem vandaan lopen! en de hele dat gemama mama mama mama pfffffff. hij wilde idd niks van zijn vader weten niks mocht en niks was goed als zn vader dat deed. nu heeft hij ook weer een beetje van die fase maar niet zo heel erg gelukkig, komt ook wel omdat ik al bijna een jaar thuis zit denk ik.

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier ook gehad... Het was hier ook een fase... Mijn man kon echt niets met d'r beginnen....

Maar nu sinds een half jaar, als mijn man thuis is, ben ik lucht voor haar. Papa, papa, papa... :(

(ik zou zeggen, geniet er nog even van haha)

Deel Deze Pagina