Hallo, Ik was even benieuwd of dit normaal is. 1 keer in de week was ik de haren van mijn baby. Na het wassen kam ik met een borstel door zijn haren. Er komen heel veel schilfers los. Is dit normaal, omdat hij zijn huid moet vernieuwen of zou dit berg zijn? Het zij. Gewoon witte schilfers. Het lijkt op roos, maar dan grotere schilfers.
mijn zoontje heeft het ook maar volgens het cb was het geen berg , veel kindjes hebben er last van zonder dat het wat te betekenen heeft aldus ons cb heb je er een foto van ?
Bij ons was het wel berg. Ik heb haar haartjes ingesmeerd met olie en daarna gewassen en gekamd. Na 2 keer was het over.
Ik ben alleen geneigd om veel te kammen zodat de schilfers eraf gaan. Maar moet ik dat juist wel doen of juist niet?
Nee, hoofdhuid helemaal insmeren met babyolie en een nachtje in laten trekken en dan 's morgens de haartjes goed wassen, na 1 of 2 x is het dan wel weg.
Hier heeft ons meisje nog steeds een beetje berg. Ze is 13 maand. Gewoon niet te veel aan komen. Trekt vanzelf weg. Is heel normaal.
Klopt maar het schijnt toch ook best wel te jeuken. Berg is precies hetzelfde als roos en als wij dat hebben dan hebben we soms ook jeuk. Ik behandel het ook met olie. Een paar uur voordat ze in bad gaan goed insmeren en masseren. Vervolgens eruit wassen en daarna borstelen. Ook tegen de haarrichting in. Daarna is het weer een paar dagen rustig.
Ik heb nu goede ervaringen met de shampoo van neutral. Het gaat er niet van weg, maar de schilfertjes laten met kammen wel los. Voor zover ik begrepen heb, hebben baby's er geen last van.
Mijn zoontje heeft tot 8 maanden berg gehad. Ik smeerder er babyolie op en dan met een zacht borsteltje los borstelen. SOms deed ik het met een kartonnen kaartje, klink heel raar, maar dat werkt goed. Mijn moeder gaf die tip. Je schuift zo de schilfers weg zonder dat het zeer doet.