Sinds een klein jaartje hebben we een hond.Hij was 2 toen we hem kregen en in het begin had hij moeite om alleen thuis te zijn.gelukkig duurde dit niet zo heel erg lang. Nu sinds circa 2weken piept hij 's nachts, de laatste nachten blaft hij zelfs.hij slaapt beneden in de woonkamer en krabt ook aan de deur. Als we niet alles opbergen sloopt hij ook spullen, hij heeft een aantal paperassen verscheurd en onze jassen van de kapstok getrokken. Onze nachtrust gaat er aan.we hebben al van alles geprobeerd, een lichtje laten branden, een van onze katten in de woonkamer laten slapen, dan is hij niet alleen. Naar beneden gaan zodra hij krabt of blaft en hem met boze stem z'n mand insturen. De woonkamerdeur opengehouden, maar dan gaat hij dus boven aan de trap piepen. Van de dierenarts heb ik valium gekregen, als tussenoplossing.eind van de maand komt er een gedragsdeskundige bij de dierenarts.heb het spul nog niet gegeven, aangezien het niks oplost. Hij heeft geen pijn, overdag merk ik niks aan hem. Volgens de buren jankt hij sinds kort zodra wij de deur uitzijn, gelukkig maar heel kort.maar geeft wel aan dat het niet goed zit.. Ben inmiddels gebroken. van het slaaptekort en vraag advies. Ik wil hem pertinent niet op de slaapkamer, dan is het einde zoek vrees ik. En weet ik zeker dat hij zeker gaat janken zodra hij alleen is.
Onze hond heeft het ook gehad, maar duurde maar een weekje gelukkig.. We hadden net advies gevraagd bij een deskundige, maar toen ze terugbelde om een afspraak te maken was het alweer gestopt.. Ik denk dat je hond opnieuw moet leren om alleen te zijn.. Je kan het trainen.. Hoe het precies in zn werk gaat weet ik zo niet, omdat het bij ons uiteindelijk niet nodig was, maar op internet staan goeie tips.. Ik zou de valium niet geven, vind dat eerlijk gezegd heel zielig.. Je lost er niks mee op.. succes..
Wij hadden dit ook met onze hond en dit is na 2 jaar over gegaan. Wij hebben toen het volgende gedaan: In een ruimte waar hij geen kwaad kon doen. Bij ons toen de keuken. Afgesloten. Mandje daar neerzetten. Enb dan het ritueel om alleen te blijven. Dan had ik dus echt elke keer een vast ritueel. Ik zei altijd: lekker slapen En ik had een speelbal gekocht waar snoepjes in zaten. Dan kun je die neerzetten en dan zijn ze vaak zo bezig met dat speeltje dat ze vergeten te blaffen en zich berusten. Zo ging dat bij ons. Nu kan onze hond gewoon alleen beneden blijven zonder blaffen dus het hoeft niet meer. Maar als we overdag weg gaan heb ik nog steeds het ritueel. Lekker slapen en dan iets lekkers om het af te leiden. Zoiets als dit: Hondenspeelgoed en hondenaccessoires voordelig bij zooplus: Snackbal Everlasting Treat Ball grootte M of dit Hondenspeelgoed en hondenaccessoires voordelig bij zooplus: Boomer Voerbal
is een bench geen optie? onze hond kan nu sinds een paar weekjes los snachts maar heeft de eerste 2 jaar in de bench gezeten 's nachts.. het was geen straf, voor haar was dat juist heel veilig.. Er staan wel goeie tips op internet. Er is ook een alternatief voor valium: Stressles van PrimeVal. Is 100% natuurlijk, alles met kruiden. Wij werken er nu al meer dan een jaar mee en het werkt bij ons goed. Het is wel homeopatisch dus het duurt even voor het ook daadwerkelijk gaat werken. succes
Wat je nog kan proberen is om de radio aan te laten zodat ie zich niet alleen voelt en Bach Rescue proberen, is een veilig homeopathisch middel wat helpt bij mens en dier.
Wij hebben dezelfde problemen gehad met onze hond (nu 3,5) in het begin. Wij hebben vrij snel een bench aangeschaft en hier gaat ze in als wij weg gaan of gaan slapen. Ik was in eerste instantie pertinent tegen een bench, ik vond dat maar zielig, maar op aanraden van de dierenarts toch geprobeerd. Voor onze hond is het een veilig plekje, wat helemaal voor haar zelf is. Overdag gaat ze er ook heel vaak zelf in liggen (deurtje staat dan open) dus voor haar is t echt een fijne plek. We hebben haar ook laten wennen aan de bench dmv haar eten te geven in de bench ipv erbuiten. (deurtje gewoon open) Dit doen we nog steeds en werkt prima voor ons Wij hebben overigens wel wat moeten oefenen mbt het weggaan/alleen laten. Ze had echt extreem verlatingsangst, zodra ik al even naar de wc ging werd ze helemaal gek en werd pas weer rustig als ik terug kwam. Wij zijn gaan oefenen door haar in de bench te doen en dan even op de gang gaan staan. Zodra ze dan stil was ging ik meteen naar haar toe om haar te belonen. Dit kon soms even duren, maar volhouden is hier een toverwoord Dit gewoon een paar keer per dag oefenen en elke keer wat langer wachten met teruggaan als de hond stil is. 's Nachts legde ik een gedragen kledingstuk (tshirt oid) in de bench zodat ze onze geur bij zich had, dit stelde haar enorm gerust. Ik zou zeggen; probeer t eens! Hier heeft t iig enorm geholpen! Ik zou ook echt niet zomaar medicijnen gaan geven oid (heb daar uberhaupt ook nooit over nagedacht om dat te doen, ik vind t persoonlijk nogal ver gaan om een hond valium te geven en helemaal om deze reden)
Onze hond slaapt ook in de bench. Voor haar is het een veilige plek, maar dat hebben we wel moeten trainen. Zoals eten geven in de bench, koekjes verstoppen in de bench, kledingstuk met geur van jullie erin etc. Eerst ging overdag in de bench liggen met het deurtje open en vanaf daar een stapje verder. We hebben haar elke keer als ze in slaap viel in de bench gelegd en als ze dan wakker werd lag er een koekje voor haar neus als beloning. We hebben 's nachts wel een poosje bij haar geslapen op een stretchbedje en dat bedje verschoven we steeds een stukje verder tot ze alleen kon zijn. In totaal denk ik 2 á 3 weken bezig geweest.
Mickey heeft altijd een bench gehad.Toen we hem kregen heeft die bench hier een paar weekjes gestaan, maar dat was op een gegeven moment niet meer nodig.We hebben gisteren een bench te leen gekregen en het advies om hem meteen te corrigeren zodra hij zou gaan blaffen.(van iemand die jarenlang (politie)honden getraind heeft.Ik moest hem dan bij zn nekvel beetpakken en ff schudden, niet te hard natuurlijk.Honden schijnen dat ook te doen als ze hun pup corrigeren.Heb dat met een brok in mn keel gedaan, zo zielig, ben een muts daarin.. En toen zn bench in.Na de 2e keer blaffen hetzelfde ritueel en de bench maar op slot gedaan en een dekentje eroverheen. Op een enkele piep na heeft hij (geloof ik) niet meer geblaft.Heb wel weer een rotnacht gehad, want ik lag continu op scherp bij het minste of geringste geluidje.Ik erger me kapot aan de rotjes etc die nu al worden afgestoken, daar is hij ook bang voor. Ook proberen we hem minder aandacht te geven, maar dat is wel moeilijk hoor. Die valium ligt nog onaangeraakt in de kast, denk dat ik dat pas ga gebruiken rond oud en nieuw, met al dat vuurwerk. Nou, de komende nacht wordt weer spannend!