Lactacyd inwendig

Discussion in 'Zwanger worden' started by , Feb 12, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Ik open dit topic omdat ik denk dat er genoeg meiden zijn die Lactacyd inwendig gebruiken of van een ander merk.

Nou kwam er ooit eens in een topic de vraag of uitwendig kwaad kan voor de zaadjes.
    Die zelfde persoon heeft de apotheek gebelt ( of is er na toe geweest ) en deze vraag gesteld.
    Toen is er tegen haar gezegt dat uitwendig geen kwaad kan, dat het zelfs goed is voor de zaadjes.
    Maar inwendig de zaadjes als het ware weg word gespoelt of gedood.

Dus bij deze wil ik alle meiden melden gebruik geen lactacyd ( of een ander merk ) inwendig alleen maar uitwendig.

Ik weet niet of het allemaal precies klopt, hoe ik het heb verteld.
    En er zal vast wel iemand dit topic lezen die er meer over weet.
    Dus als die persoon er wat over te vertellen hebt graag;).
    Succes met zwanger worden meiden.

2. Parels

Parels Fanatiek lid

Nov 29, 2007
    1,337
    0
    0
    Zuid Holland
    Thanks voor de info meis, denk dat veel meiden hier wat aan hebben!

3. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Ik heb altijd geleerd dat gewoon water het beste is dat er is om je zuurtegraad op pijl te houden. Dus geen extra middeltjes. En ik stink niet hoor ;)

Liefs
    Kitty

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Inderdaad water. Je Vagina heeft een bepaalde zuurtegraad. En lactacyd heeft ongeveer dezelfde zuurtegraad. Klinkt leuk, maar dat is het niet. Je lichaam kan, zodra je de lactacyd niet meer gebruikt, de zuurtegraad zelf niet meer regelen. Dus zeker bij regelmatig gebruik is er een redelijk kans op problemen zodra je ermee ophoud..

De gyn heeft het mij 1 keer aangeraden, met de opmerking: je zuurtegraad is toch al naar de knoppen, dus daar kan niks meer mis mee gaan.

5. Niet meer actief

Tuurlijk gewoon water is beter.
    Maar sommige mensen vinden het gebruik van zo een zeep prettiger.
    En om het van binnen schoon te spoelen.
    Maar dat moet dus niet gedaan worden, als je zwanger wilt raken.
    En ik denk dat er zat meiden zijn die niet weten dat je beter geen inwendig kan gebruiken als je zwanger wilt worden.

6. Starry

Starry VIP lid

Sep 6, 2007
    6,101
    623
    113
    Female
    Rotterdam
    Gelukkig gebruik ik uitwendig ;)

Ik ben nog niet zwanger maar zelf denk ik dat dat dus niet de reden is.

Ik vind het heerlijk spul, geeft mij gewoon dat beetje extra...enne ik stink ook niet :):)

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik heb een verpleegkunde opleiding gedaan en mij is ook geleerd dat t niet goed was om al te vaak met uitwendige lactacyd (of een ander merk) te wassen.
    Het beste is gewoon met water. Als je ongesteld bent kan je het gebruiken als je je daardoor wat beter voelt. Maar echt heel goed is t niet om te vaak te gebruiken. Het kan namelijk averechts gaan werken en daardoor zou je een schimmelinfectie oid op kunnen lopen.

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Klopt helemaal. Je spoelt je baarmoederhalsslijm (cervixslijm) weg met zo'n vaginale douche. In dit slijm kunnen de zaadjes juist overleven. Zeker niet inwendig gebruiken dus, als je zwanger wil worden.
    ;)

10. Mili

Mili VIP lid

Feb 23, 2007
    6,199
    0
    0
    Ik gebruik wel uitwendig, niet elke dag en af en toe inwendig..hangt er vanaf of ik veel afscheiding heb ofzo..of als het heel warm weer is.

Heb dit ook met de HA doorgesproken omdat ik een tijd regelmatig een schimmeltje had. En die adviseerde me dat dan MET MATE te gebruiken.

Dan kan het geen kwaad..enneh k ben ook gewoon zwanger geworden :D . Gebruik nu niet inwendig maar wel de uitwendige af en toe...

Dus zolang je dat spul niet elke dag gebruikt enzo kan het niet veel kwaad hoor...maar t verschilt ook per persoon hoe je lijf er op zal reageren.

Oh ja en dit heb ik als info gekregen toen ik een vraag stelde tav lactacyd:

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,036
    1,857
    113
    Provincie Groningen
    Ik gebruik een vaginale douche, maar ik doe er alleen lauw water in.
    Is veel beter voor je zuurgraad, en het wordt toch schoon. Verder heb ik minder last van afscheiding.
    Ik gebruik het 3 á 4 keer in de week

12. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,874
    0
    0
    overijssel
    Ik gebruik het alleen inwendig 1x na mijn menstruatie puur voor mijn eigen gevoel....en dan kan het gelukkig ook geen kwaad!

Dames wel thnx voor de info....

13. goudvis22

goudvis22 Fanatiek lid

Sep 15, 2007
    1,984
    0
    0
    Ik gebruik dat spul sowieso niet want paar jaar geleden ben ik dat eens gaan gebruiken nou mijn ik kon daar dus niet tegen met gevolg een verstoorde zuurgraad en dan kan je douchen wat je wilt maar pff jeuk, afscheiding en vieze geur...

Nee voor mij nooit weer douche nu gewoon alleen met water en nooit geen problemen.

14. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Mijn gyn zei dat het beter was om dit niet te gebruken
    gewoon wassen met water of met eenzeep vrije wasgel

15. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    ik heb t eens gebruikt, maar kreeg acuut schimmelinfectie,
    dus voor mij enkel water.

16. k3lly

k3lly Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    2,091
    2
    38
    Female
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    ik gebruik alleen uitwendig, puur voor mijn gevoel dat het fris ruikt, ik gebruik het niet elke dag hoor, alleen als ik mijn ongi heb dan wel elke dag, voel me daar toch fijner bij...

Goed dat je deze info erop hebt gezet want ik wist dat dus helemaal niet :)

17. EstherenRonald

EstherenRonald Actief lid

Jan 12, 2008
    162
    0
    0
    Provincie groningen
    Ik gebruik uitwendig alleen water, en heeel af en toe een vaginale douche. (geeft je wel een schoon gevoel) Verder gebruik ik vochtig toiletpapier..
    Vlak na mijn menstruatie en ervoor heb ik wel last van afscheiding enzo.. Op die momenten gebruik ik de vagina douch

kan het kloppen dat bij mensen die stevig/dik zijn meer last hebben van een verstoorde zuurtegraad?

18. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,874
    0
    0
    overijssel
    Estherenronald: dat kan wel...toen ik 50kg zwaarder was had ik dat namelijk wel en nu dus niet meer!

19. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    hoi meiden ik gebruikte het ook maar gisteren bij de gyn navraag gedaan en die raad het echt heel erg af ook die voor uitwendig gebruik omdat de zaadjes die ermee in aanraking komen gelijk dood gaan. Ze had een stel en die waren na 9maanden nog niet zwanger en die heeft ze aangeraden het niet meer te gebruiken na 3maanden waren ze zwanger. Denk dat als de man sterk zaad heeft het niet altijd op ga maar als het al wat zwakker is. Ik gebruik het vanaf nu alleen nog maar als mijn :evil: er zijn dan kan het geen kwaad

groetjes naomi

20. anna mamma

anna mamma Actief lid

Feb 8, 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hoi dames,

Ik gebruikte ook lactacyd, uitwendig.
    Vind het frisser als alleen met water.
    Heeft er niet voor gezorgd dat ik niet zwanger ben geworden.

Share This Page