Hallo allen, We zien verschillende topics voorbij komen over afvallen. Ik kan jullie probleem goed begrijpen. Maar ik zit dus aan de andere kant. Ik wil aankomen! Maar hoe? Al van alles geprobeerd. Voedsel/vezel/energierijke flesjes van Nutricia. Express vette dingen eten. (is niet gezond oke, maar je moet wat) 3 maaltijden op een dag, met vaste tijden. 6 maaltijden op een dag. Zo van ik moet en zal aankomen. Al is het maar een kilo of 2 / 3. Ben ongeveer 1.65 en weeg zo rond de 45 kilo. Te weinig dus. Ik zou zo graag een kilo of 52 willen wegen, of meer. Wie heeft voor mij (en voor mij mede-mega-slanke-dames) de gouden tip? Of tips? Alvast bedankt dames (en evt. heren) voor jullie reacties. Groetjes Yvonne.
Hey, Ik wil ook graag een paar kilootjes aankomen. Ik ben ongeveer 1.76 en weeg maar 52 kilo. Een zus van een vriendin van mij is dietiste en het enige wat je volgens haar kunt doen is volle producten eten. Zoals volle melk, kaas en roomboter. Ik kan me niet voorstellen dat je alleen daarvan aankomt. Dus helaas de gouden tip heb ik niet.
@Wup, Dank je voor je reactie. Als ik dat zo lees, dan ben ik dus goed bezig. hahaha... Ik drink volle melk (liters aardbeimelk), eet vla, eet roomboter, paturain, smeerkaas, makreel, zalm. In veel dingen slagroom verwerken. Sausjes zelf maken met koksroom. @Ranjeewha18, Ook jij bedankt voor je reactie. Heb ff een dietiste gehad. Maar die gaf aan dat ik al goed bezig was. En dat het waarschijnlijk in mijn bouw zat. Omdat ik mijn hele leven al zo supermegaslank ben. Maar nu ik wat ouder wordt wil ik graag wat voller worden. Vandaar dit topic.
Mijn schoonmoeder is heel mager geworden na een chemo-kuur. Ze heeft bij een reformwinkel poeder gehaald waarvan je een shake moet maken,werkt super! Ze is inmiddels 5 kilo aangekomen in een paar weken tijd. Dat poeder is ongeveer hetzelfde als dat wat bodybuilders gebruiken voor meer massa,maar in een andere samenstelling. Het is niet schadelijk voor de gezondheid,ook heel belangrijk. (anders zou zij,als kankerpatient,het helemaal niet mogen gebruiken.)
@Maud, Weet jij hoe dat spul heet? Dan wil ik dat denk ik ook gaan proberen. Thanks! Maar wil het uiteraard ook met gewone normale voeding doen. Maar dat als een soort ondersteuning zeg maar.
Ik was door medicijngebruik ook erg veel afgevallen. Op advies van de dokter at ik 's avonds twee keer kleine beetjes warm (ik moet er even bijzeggen dat ik een hele slechte eetlust had). Daarnaast at ik als tussendoortje appelmoes en dronk ik veel chocomel. Wat ook helpt zijn die gore pakjes van nutricia, ben de naam even kwijt, fortimel geloof ik. Niet te drinken, maar t werkt super!
vindt die aardbeiensmaak nog wel gaan.... maar als ik er daar 1 van op heb, dan zit ik vol en krijg er amper gewoon eten in.
Sorry meid,ik weet niet precies hoe het heet. Het is verkrijgbaar in de meeste reformwinkels en natuurwinkels,zij geven je ook advies welke het beste voor jou is.
Veel noten eten... Is niet echt ongezond maar wel lekker vet. En ik denk dat die poeder een creatine poeder is dat word gebruikt door sporters om aan te komen.
Er zitten eiwitten in ja,maar niet zo heel veel, het is ander spul dan dat al die sporters gebruiken. Het is een andere samenstelling,speciaal voor mensen met ondergewicht.
Ik woog 2 jaar geleden 49 kilo terwijl ik 1.76 ben. Wat ik ook deed, aankomen lukte me absoluut niet! Ik zat 3x in de week bij de McDonalds, ik at bijna elke dag een zak chips leeg, etc etc, maar ik bleef zelfs afvallen! Op een gegeven moment werd ik het gewoon zat en ben ik naar de huisarts gegaan, die heeft me toen doorverwezen naar een dietiste die een heel extreem dieet heeft voorschreven, maar die uiteindelijk wél werkte Volle melkproducten eten/drinken, buitenlandse kazen eten (60+ kazen dus), als ik iets van yoghurt of vla wilde eten moest ik er ongeklopte room door doen (voor de extra calorieën), veel aardappel/pasta/rijst producten eten met romige sauzen en als ik bijv een snack wilde (kroket oid) die MET een boterham eten. VIJF broodmaaltijden per dag eten + het avondeten + nog allerlei tussendoortjes. Het zijn allemaal kleine dingetjes, maar alle beetjes helpen, bij mij wel in ieder geval Verder dronk ik ook nog eens bij elke maaltijd een dieetshake van slimfast. Normaal is dat een maaltijdVERVANGER, maar ik dronk het BIJ de maaltijd Zijn zo weer 300 calorieën extra Ik ben nu in 2 jaar tijd goed aangekomen en weeg nu 65 kilo, en ik ben daar SUPERblij mee
creatine is niet om aan te komen maar dit is voor spierherstel als je veel sport. mijn man heeft hetzelfde probleem hij weegt nu 65 kilo en komt maar niet aan. hij heeft ook vanalles geprobeerd ook bij een dietist maar dan moet je zoveel eten dat is haast niet vol te houden. tegen hem werd gezegt dat hij veel pasta's moest eten. die shakes allemaal helpt vaak niet eens of je komt iets aan en stopt met de shakes en het is er zo weer af.
hoi, we hebben hier pas een topic over gehad, er zijn (gelukkig) meer meiden zoals jij. http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... highlight= Ik heb zelf altijd ondergewicht gehad en toen ik er de ziekte van crohn bij kreeg was het eind zoek. Ik heb jaren bij een dieetiste gelopen en kreeg dan ook nutricia drinks voor geschreven, als het door een dieetiste voorgeschreven wordt krijg je het vergoed van je ziekenfonds. Je kan de nutricia bij de apotheek kopen. De poeders die jullie omschrijven is fantomalt, dit kun je ook kopen bij de apotheek. Het is een poeder wat je door de koffie, thee, vla enz kunt doen, je proeft er niets van maar helpt wel. Verder heeft bij mij goed geholpen door regelmatig te eten, dus niet 3 maal per dag maar 6 maal. Wel altijd rond het zelfde tijdstip en niet alleen maar snoep en chips. Ik eet nog steeds elke avond voor ik naar bed ga een boterham met flink veel kaas, zodra ik er mee stop val ik weer af. Tja en bij mij heeft 1 ding nog het meeste geholpen op dit moment en dat is zwanger worden, ik ben nu al 18 kilo aangekomen en weet niet wat me over komt. De weegschaal is bij mij nog nooit boven de 65 gekomen,
Zijn jullie wel eens getest op je schildklier? Ik heb ook flink ondergewicht en ben jaren geleden op mn schildklier getest. Ze dachten dat mn ondergewicht daardoor kwam. Maar bij mij was het niet zo en heb ook geen snelle stofwisseling. Laatst kreeg ik wel te horen dat wanneer je een bindweefselziekte hebt, je ook vaker ondergewicht hebt. Bij mij hielp 4 jaar lang vreselijk ongezond eten wel om aan te komen, maar toen ik weer gezonder ging eten vloog het er nog veel harder weer af. Ik ben nu maar op het punt aangekomen dat ik het accepteerd. Ik zal nooit dik worden. Ben er niet minder gezond door dan anderen, dus ga ook geen enorme moeite doen om een paar kilo aan te komen. Die shakes enzo zullen niet helpen om je goed aan te laten komen. Zodra je ze niet meer drinkt val je net zo hard weer af. Je moet dus echt een andere eetgewoonte creeeren en die vasthouden wil het helpen! Succes met aankomen
Die flesjes heten dus: Nutri Drink - multi fibre (Nutricia) Heb je in verschillende varianten, aardbei, chocolade, abrikoos, dacht ook nog in banaan en vanille. Volledige energierijke & vezelverrijkte drinkvoeding. Je kan ze halen bij de apotheek. Heb je hiervoor een indicatie van een arts/dietiste dan wordt het vergoed door je verzekering. Anders moet je het zelf betalen. Verpakt per 4 (200 ml/per flesje). Kost ongeveer iets van 8,50 euro.
Ik heb wel een vergrote schildklier, maar die werkt voor de rest prima. Werkt niet te snel en niet te langzaam. Ben ik dus inderdaad ook al op getest. Dus daar ligt het ook niet aan (gelukkig). Ja inderdaad...je heb het maar te accepteren...je gewicht... Ach je heb wel gelijk, als je maar gezond bent, is een belangrijk iets. Dank je voor je reactie.