help.. kan niet meer poepen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door LiittleOne, 18 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    dankje :)

2. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    meiden, ik heb ook roosvicee laxo gehaald..hoeveel drink je daarvan op een dag??

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik krijg het er niet meer uitgewerkt..Echt kei kei kei hard!!

Ook nog ijzertabletten ivm bloedarmoede gekregen die ook nog es voor obstipatie zorgen..

Heb nu forlax (oid??) gekregen van de huisarts, hoop dat ik nu eindelijk wat zachtere ontlasting ga krijgen.

Ga ook meer drinken, hoop dat het dan los komt, dit is echt elke keer een bevalling toiletgang.

4. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Pfff vervelend ukoldaatje.....hoop dat het op gang komt...

Isis ik zou gewoon beginnen met een glas per dag....of als limo of door de yoghurt ofzo.....

Hier gaat het nog steeds goed met topvit voor de darmflora en muesli....

5. april2012mama

april2012mama Actief lid

27 aug 2011
    345
    0
    0
    Verloskundigen schrijven vaak Curanol voor, kun je ook zonder recept bestellen, google maar eens. Tabletten en/of zalf.

6. Sasya

Sasya Fanatiek lid

26 jul 2011
    1.217
    0
    0
    Noord-Holland
    Wat een goede tips allemaal!
    Hier ga ik zeker gebruik van maken! Bedankt meiden!

7. LiittleOne

LiittleOne Fanatiek lid

25 nov 2010
    1.220
    1
    0
    laxo van roosvicee werkte bij mij heel goed, ben begonnen met 3 glaasjes op een dag en nu het lukt heb ik genoeg aan 1 tot 2.
    maar het is lekker en kan geen kwaad er meer van te drinken!

ook helpt het bij mij omdat ik wat meer ben gaan drinken, water water water..
    en de kleine heeft het nodig!!

8. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Meer vocht drinken, veel vezels eten (volkorenbrood, allbrann, schorseneren, mais, bonen, bruine- zilvervliesrijst) elke dag een flesje yakult, Roosvicee Laco heeft me niet zo goed geholpen.
    Ik heb altijd last van mijn darmen, en nu tijdens deze zwangerschap nog meer, de vorige was ook drama!

9. Als je een microlax neemt (te koop bij kruidvat etc) kan je binnen 5 minuten naar de wc. Hier duurt het dan maar 10 seconden dan moet ik al. Al die andere troep helpt hier niet omdat ik er misselijk van word.

10. ab1984

ab1984 Actief lid

14 aug 2011
    398
    0
    0
    Omg. Hardinxveld
    Ik heb er ook vreselijk last van. Ik heb laxo geprobeerd, maar daar kreeg ik weer brandend maagzuur van.

Nu drink ik iedere ochtend vers geperste sinaasappelsap en ik eet een bak yoghurt met crusli met een lepel lijnzaad en een scheutje laxo. De rest van de dag heel veel water drinken. Dan heb ik bijna geen last van m'n maag en ik kan iedere dag naar de WC. Aambeien heb ik helaas al opgelopen. Ondanks alles......

Wat ook scheelt is op het toilet niet te hard persen, maar proberen een beetje druk te zetten vanaf de inademing en dat vast houden. Heb ik geleerd op de ZWYoga, werkt super. Dan kom je ook niet met een rode kop van de wc af. Hopelijk ook handig bij de persweeën, maar dat duurt nog even ;)

Als je eenmaal aambeien hebt, uierzalf helpt en het scheelt ook als je de aambei weer terug naar binnen stopt, sorry voor de details!
    Maar ik was erg blij toen ik deze tip kreeg........

11. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik heb hier normaal 2x per week ontlasting en sinds ik iedere ochtend een vruchten shake drink kan ik gewoon iedere dag naar de wc!
    dat was bij mij de oplossing

12. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    Rosalynn, wat voor vruchtenshake? Ben benieuwd!

13. mama2be27

mama2be27 Actief lid

12 dec 2011
    224
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb daar normaal nooit last van, maar nu ik zwanger ben wel. Vooral de eerste 3 maanden, was het erg. Heb van de huisarts lactulose drank gehad, is ook vrij te krijgen bij de drogist. Het is een mild drankje dat veilig is voor zwangeren, het maakt het wat zachter en zorgt er voor dat het makkelijker gaat. Heb ook wat gedroogde pruimen gegeten. Wat bij mij echter het beste helpt is een kopje koffie. Heb een tijdje geen koffie gelust ivm met de misselijkheid. Zit nu in de 22 ste week en lust weer koffie (ik beperk mij tot 1 a 2 kopjes per dag). Bij mij werkt een kopje koffie juist heel goed. Daarna moet ik meteen naar de wc en gaat het weer makkelijker. In het begin bloede het zelfs een paar keer, gelukkig geen last meer van.

14. Star880

Star880 Actief lid

1 aug 2011
    286
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had er ook even last van.. gebroken lijnzaad hielp bij mij. Sochtends en savonds een eetlepel (wel veel bij drinken)..

15. Leonike

Leonike Bekend lid

21 nov 2011
    521
    2
    18
    Ik heb dinsdag Colon Clean gehaald bij de natuurdrogist.
    Gisterochtend en vanochtend gebruikt en einde van de ochtend eindelijk weer fatsoenlijk naar het toilet geweest. (wat een opluchting zeg).
    Het bevat Psylliumvezels, die ervoor zorgen dat je ontlasting wat soepeler wordt.
    Het is wel belangrijk dat je er voldoende bij drinkt, anders werkt het juist verstoppend (maar dat is bij veel ondersteunde producten zo).

16. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb van mijn bekkenfysio een oefening gekregen. 10 minuten na elk ontbijt,lunch,diner op de wc gaan zitten, in ademen en inhouden en armen gestrekt de lucht in. En weer ontspannen en armen naar beneden en dat 10 keer. Dat houd je darmen in beweging.

17. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ik eet elke dag rauwkost bij de lunch. Verder donker brood, veel fruit, veel water, goed kauwen en meteen gaan als je aandrang voelt. Dat laatste heb ik mezelf echt aangewend deze zwangerschap en ik heb minder last van obstipatie dan bij de eerste! Ik ben normaal nog al van 'alleen thuis poepen' :D Maar nu kan het me geen bal schelen, ik weet wat de prijs is van ophouden als je eigenlijk EINDELIJK kan en dan een baksteen moet lozen. Heb regelmatig gebloed en ws. aambeien gehad bij de eerste, en nu zit ik in een soort van ritme waar ik elke dag kan. Dan is dat maar op mijn werk waar we van die stomme wc's hebben waar je alles van elkaar hoort :x :) :D

18. Suge

Suge Nieuw lid

15 apr 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pruimesap. Ontbijtkoek. Blijven bewegen en genoeg drinken.

19. JolandavanRijn

10 apr 2012
    69
    0
    0
    Draagdoekconsulent en gezinsmanager!
    Hardegarijp
    Sochtends op de lege maag een glas zout water (of twee) en dan niet eten voor een half uurtje. Kijken of er wat gebeurt.

Bij mij werken gedroogde pruimen perfect. Ik krijg er geen diaree van maar mijn darmen blijven wel in beweging.

Ooh ik leef met je mee - ik had het ook een paar weken terug en ik had echt het gevoel dat ik overliep. Kon ook geen eten meer bij maar ik had wel honger

Het zal waarschijnlijk wel even zeer doen als het weer in beweging komt (deed het bij mij in ieder geval)

Oh en let erop dat je genoeg drinkt! Anders onttrekken je darmen vocht aan je ontlasting en dan krijg je harde poep die nergens heen gaat...

beterschap!

20. JolandavanRijn

10 apr 2012
    69
    0
    0
    Draagdoekconsulent en gezinsmanager!
    Hardegarijp
    Gebroken lijnzaad door de yoghurt of op pindakaas. Dan is het nog lekker ook!

Deel Deze Pagina