hallokes iedereen , juist telefoon gekregen van mijn gyn, mijn mannetjes had spermastaaltje moeten binnen doen en was niet goed. heb nu afspraak moeten maken bij andere gynecoloog zit hier gewoon al een uur te beven en te janken , dit had ik dus niet verwacht. ik was in behandeling met clomid en pregnyl moet nu niets meer van dit alles nemen heeft toch geen zin meer zei ze , iemand enig idee wat er nu zal gebeuren ? op 3 november moet ik bij de gyn zijn voor een bespreking. voel me ontzettend verdrietig en machteloos nu, heb juist naar mannetje gebeld ocharme die kon natuurlijk niet zo veel zeggen want die zat opt werk . ohhhhhhh , waarom toch?
Jeetje zeg, dat komt inderdaad hard aan! Hadden ze het zaad nooit eerder onderzocht? Meestal onderzoeken ze dat als een van de eerste dingen, omdat het een relatief simpel onderzoekje is. Als het zaad enorm slecht is zullen ze jullie adviseren over te gaan op IVF of IVF ICSI. Het is altijd aan jullie zelf of je deze stap wilt, kan zetten. Probeer een beetje bij te komen meid! Elmo
@ melanietje, wat erg! kan me heel goed voorstellen dat je nu even alle hoop verliest! hebben ze nooit eerder je man zijn sperma onderzocht ? Misschien willen ze het anders voor de zekerheid nog een keer testen ? Het gebeurd wel eens dat iemand om de een of andere reden een slechte uitslag krijgt terwijl het niet zo is. Ik hoop dat dit bij jou ook het geval is.
nee was nooit eerder onderzocht geweest,raar he vond het ook altijd raar dat ze dit niet eerder deden zit ik mij maar vol te proppen met pillen en spuiten en heeft het eigenlijk helemaal geen zin zie het even helemaal niet meer zitten . heb aan mannetje ook gezegd daarstraks of hij dit nog wel allemaal zag zitten want .... we willen het wel dolgraag maar op die manier is het toch ook niet leuk meer pff ik weet het allemaal niet goed meer. moeten nu volgende week nog een staaltje gaan binnen doen om nog eens te onderzoeken en dan op 3 november naar een andere gyn voor een bespreking goh man ik kan gewoon niet stoppen met wenen , vind dit zooooo erg.
Ik merk dat je uit Belgie komt...maar dacht toch dat de onderzoeksfase daar en hier wel aardig gelijk waren. Wat slecht zeg, dat ze het zaad niet eerder hebben bekeken! Maarja, daar heb je nu niks aan. Het hoeft nog niet einde oefening te zijn hoor, zaad wordt elke drie maanden opnieuw aangemaakt. Mocht je vriend een virusje hebben gehad, of deze keer een beetje pech, kan het maar zo zijn dat het zaad de volgende keer een stuk beter is. Sta er dus op dat het over een maand of drie opnieuw wordt bekeken (dat is ook de reden dat het wachten alvorens te kunnen behandelen zo lang kan duren). Elmo
@elmo , ik hoop het ook dat het volgende keer misschien beter is men zen zaadjes. hoe slecht het er juist mee is dat weet ik pas 3 november dan gaan we het bespreken , maar aangezien de gyn zei dat ik geen pilletjes of dingen meer moest pakken zal het wel heel slecht zijn zeker en ja kom inderdaad van belgie tja ik ken er zelf niets van dus dacht dat het zo moest dat ze dit nu pas getest hebben , nu weet ik wel beter maar ja dus eer we met deze behandelingen zullen starten zijn we misschien nog eens paar maanden verder? pfffff tja ben het wachten nu ondertussen al wel een beejte gewoon geworden. moet straks nog even gaan werken pff, zal er mooi uitzien met men jank ogen. tja kan er ook niets aan doen
Werken kan je ook even afleiding geven. Voel je je er echt niet goed bij, zou ik me ziek melden voor een middagje. Morgen zie je wel weer. Elmo
Jeetje meid dit is vreselijk nieuws wat je even snel door de telefoon te horen krijgt. Maar als ik het goed begrijp weet je niet in welke mate het zaad slecht is? Misschien valt het nog wel mee? Zou je niet die arts kunnen bellen voor wat meer uitleg want straks zit je voor niets in onzekerheid. En wacht ook even rustig de volgende testen af. Hier was 1e test ook niet al te best en de testen er na waren prima. sterkte
nee ik weet niet precies hoe slecht het zaad is , maar omdat ze zei dat ik de clomid en de pregnyl maar moet laten dat het zo toch niet zou lukken denk ik dat het toch niet echt al te best is. ze vroeg ook of hij nooit een ziekte ofzo gehad heeft? waarom zou dat zijn? ja we gaan maandag nog maar eens even een potje binnen doen en het misschien daar ter plaatse aanmaken i.p.v het thuis te doen en dan naar ginder te vervoeren want dat zit het er toch al een tijdje in in dat potje he terwijl we het ginder ineens doen dan kunnen ze het direct controleren. pff geraak hier niet van bekomen amai , en kan de gyn niet meer bellen want ze zit niet meer van de namiddag dan kan ik morgen pas bellen maar door de telefoon zullen ze niet veel zeggen misschien maar afwachten tot drie november zeker he! pff
en die IVF of IVF ICSI ? wat houd dat allemaal juist in ? wat kan ik hier allemaal van verwachten ? weet eigenlijk echt niet wat me nu te wachten staat?
Hoi Melanie, Ik hoop dat deze link je op veel vragen antwoorden geeft Vruchtbaarheidsbehandelingen - Zwangerschapspagina Aan de andere kant: zolang je geen definitieve uitslagen hebt, kan je je heel moeilijk voorbereiden. Je kunt zo in elk geval vast lezen wat welke behandeling inhoudt, in de theorie dan. Elmo
Hoi, dat is zeker schrikken maar hoop dat het gesprek met de gyn jullie meer duidelijkheid zal geven. Denk ook dat jullie zeker nog een keer je man zn zaad moeten laten onderzoeken. Na de eerste test van mijn man zeiden ze ook gelijk dat onze enige optie ICSI was. Bij de tweede test was het zaad net goed genoeg voor IUI en gisteren bij onze derde IUI had hij zelfs na bewerking een dikke 10 miljoen zaadjes. Zoals anderen al zeiden je hoeft maar de griep hebben gehad en je zaad kan 3 maanden van slechtere kwaliteit zijn. Denk ook dat je man nog wel naar de uroloog moet, deze kan dan ook nog kijken of het zaad verbeterd kan worden. Blijf hoop houden!!! Heel veel succes..
weet iemand hier misschien wat ivf en isci allemaal gaan inhouden? voel me echt zo rot nu echt al een hele rotweek gehad ook en da n dit er nog bij, en normaal moest ik vandaaag mijn menstrruatie krijgen maar heb ze nog altijd niet , zal wel door de stress komen waarschijnlijk , heb er echt geen moed meer op nu se, denk dat ik echt nood heb om er over te babbelen , heb gewoon wat aandacht nodig nu denk ik , stom he! heel verdrietige groetjes aan iedereen.
Ik heb hierboven al een linkje gegeven waar je je kan inlezen op IVF / ICSI. Wij verwachten ons tweede kindje via ICSI nu. Het bestaat kort samengevat uit de volgende fasen: Stimuleren (follikels = eiblaasjes laten groeien) Punctie (follikels uit je eierstokken halen) Bevruchting (of de IVF of de ICSI toepassen in het lab) Terugplaatsing (embryo wat in het lab is ontstaan wordt teruggeplaatst). Wachten (na ongeveer 2 wk mag je een zwangerschapstest doen). Het moeilijke van deze behandelingen is het vele wachten, het injecteren van hormonen, de spanning, onzekerheid, enige risico's (denk aan TE veel follikels), teleurstellingen (bij bevruchting of negatieve test). Er zijn topics over IVF behandelingen, je zou daar mee kunnen lezen of terug kunnen lezen. Iedereen ervaart het immers anders (zowel lichamelijk als geestelijk). Elmo
oh lieverd wat naar..... daar schrik je je inderdaad dood van... maar ik sluit me wel voor de volle 100% bij elmo aan... je moet al heel snel weer zaad inleveren.... sta erop dat er ook na 3 maanden nog een keer word getest!!!!! echt waar... ik mocht niet met clomid beginnen voordat zaad van hubbie was onderzocht... 1e uitslag was dramatisch.... nog niet eens goed genoeg voor ivf... maar isci en de gyn had het meteen over eindstation etc.. bla bla bla... ik voelde me toen net zo geschokt en in paniek als jij.... helemaal over mijn toeren... 3 maanden gewacht en toen was het prima... en als je tot 3 nov wachten te lang vind en je ligt er letterlijk wakker van... bel ze dan op... het is vreselijk eng... en je weet niet wat je nu eigenlijk wilt horen... maar je hebt wel wat tijd om het te laten bezinken en dan met goede vragen te komen... dat je moet stoppen met de clomid en pregyl wil niet zeggen dat het daarmee uit is... ach meis... ik vind dit echt heel erg rot voor jullie....wereld staat ineens op zijn kop... veel liefs Jose
hey elmo , sorry had de link net pas gezien was er juist aant lezen, en nu weet ik toch al een beetje hoe het in zijn werk gaat, bedankt hiervoor!! maar gewoon wachten nu he, dat we weten wat er juist mis is. mijn geduld word zeer hard op de proef gesteld nu hoor!! als ik dan aan jou denk heb ik ergens nog wel hoop , was bij jullie je mannetjes zaad ook niet zo goed of lag het probleem bij jou?
hey joseetje26 , bedankt voor jou reactie, maandag gaan we terug zaad binnen doen en hopen dat dit wat beter is, en was er bij jou mannetje dan achteraf niets aan de hand of wat? ach zo veel vragen , het is echt een teleurstelling, had dit echt echt niet verwacht, ik hoop dat we ooit toch ons eigen wondertje mogen verwachten
Hier was er alleen een zaadprobleem. Mijn cyclus heb ik 1 maandje in de gaten moeten houden en de lijntjes waren prima. Het zaad was zo slecht (ook na maanden van onderzoek en kapitaal aan tabletjes, vitaminen, zink, selenium, stoppen met roken, acupuntuur etc. etc.) dat ICSI voor ons overbleef. Toen hebben ze mij sowieso niet verder meer onderzocht, er zou toch een punctie plaatsvinden en dus was toegankelijkheid van eileiders etc. ook niet meer zo'n issue. We hebben heel veel geluk gehad! Met dat enorme beroerde zwemteam van manlief ben ik nu dus voor de tweede keer zwanger! Het kan wel! Elmo
super dat het bij jullie dan twee keer zo gelukt is, geeft me toch een beetje hoop. zou toch graag een kindje hebben van ons beide als dat niet zou lukken weet ik niet of ik het nog wel wil. hoe lang duurt het dikwijls vooraleer ze de eerste behandelink zullen starten? dan zijn we misschien nog een maand of drie verder? heb dus nog altijd mijn menstruatie niet, en met die pregnyl van vorige maand moet ik ze nu toch wel echt gaan hebben , zou dit nu van de stress zijn dat ze weg blijven?
Hoe lang het duurt, of het lukt, wat je anders eventueel zou ondernemen (of juist niet) is nu nog niet te zeggen hoor! Eerst de extra onderzoeken maar afwachten. Niks is zo grensverleggend als de MMM. Succes! Probeer te ontspannen in de tussentijd, je leven gaat tussen de onderzoeken etc. wel door. Elmo