Ik ben bij mijn eerste zwschap van week 7-16 misselijk geweest de hele dag door. Nu ben ik sinds week 7 weer misselijk en lijkt het wat erger. Ik slik nu ook medicijnen dat helpt wel een beetje. Graag ervaringen, hoelang duurde bij jullie de misselijkheid? Tips zijn ook welkom!
Bij de eerste tot week 9, bij de tweede tot week 14 . Helaas geen positief verhaal dus. Tips heb ik helaas niet, alleen de weet dat het ooit overgaat .
Ben bij mijn eerste zwangerschap nooit missenlijk geweest. Nu 2de zwangerschap 17 weken zwanger en helaas nog steeds missenlijk.
Tsja ik denk toch dat dit voor iedereen verschillend is. Ik ben heel gevoel voor hormonen en als mijn maag in verdrukking komt. Dus bij mijn 1e zwangerschap ben ik 9 maanden lang misselijk geweest. Het minste tussen de 20 en 30 weken. Ik ben nu 38 weken zwanger van de tweede. Het ging goed in het begin, dus ik blij!Maar vanaf 28 weken zit ik thuis en heel erg misselijk, vooral bij inspanning. Spugen etc en niets aangekomen(dat is een voordeel) Dus het verschilt. Over het algemeen zegt ze dat het tot de 16 weken kan, alleen zijn er helaas uitzonderingen!
Bij Thirza kotsmisselijk geweest, 7 maanden lang. Nu wisselde het heel erg: dan een paar dagen erg misselijk, dan weer een paar dagen niet. De laatste dagen neemt het weer toe, dus ik ben wel benieuwd hoe lang het deze keer gaat duren. Hoop er nu eerder van af te zijn iig.
Bij de oudste ben ik maar een paar weken misselijk geweest, wel heel erg, maar na een acupunctuurbehandeling was t als sneeuw voor de zon verdwenen! Bij de jongste ben ik zo'n 16 weken misselijk geweest, echt heel erg misselijk! Nooit overgegeven ook bij de oudste (sowieso gebeurt mij dat niet snel, hoe kotsmisselijk ik ook ben, heb nogal een angst voor overgeven ) maar bij de jongste wel.. Acupunctuur en/of medicijnen hielpen ook niet; t enige wat nog een beetje hielp waren gembercapsules! (en echt DIRECT iets eten en drinken voordat ik mn bed uit kwam.. Hoe nodig ik ook moest plassen, eerst eten anders hing ik boven de pot )
Hier beide keren tot 12 weken. Bij de oudste moest ik s morgens overgeven, verder de hele dag door beroerd geweest. Deze zwangerschap ging het s morgens aardig goed zolang ik steeds wat bleef eten. Vanaf halverwege de middag tot begin van de nacht erg misselijk. Met name als ik moe werd. 1x overgegeven toen ik s morgens ging douchen zonder van tevoren overgeven. Het was nu wel wat beter te doen. Ik werd alleen wel bijna depressief van de honger. Ik bleef aan het eten maar werd s nachts gewoon wakker van enorme honger, moest dan ook echt wat eten maar had nergens zin in. Blij dat dat weer wat over is.
Eerste: van 9-14 wkn wat brakkig, verder niets Tweede: (extra progesteron gebruikt) en misselijk van 6.5-10 wkn (toen stopte ik ook met de meds). Pilletjes geslikt, kon alleen maar liggen... Derde: van 5.5 wkn-14 wkn, zonder meds heel misselijk, pilletjes werkten amper... (twee zoontjes en n dochter) Het wisselt dus enorm... En ben bang dat je het niet echt kunt voorspellen... Hopelijk ben je er snel van af! Sterkte!
Bij de eerste misselijk met veel overgeven tot 18-19 weken. Bij deze zwangerschap misselijk (zonder overgeven) tot nu toe (30 weken zwanger). Begin het nu ook echt wel beu te worden..
Ik ben supermisselijk geweest tot week 17 en daarna werd het iets minder, met week 25 was het weg. Had wel pillen, maar die deden niets en anderen dan emesafene wilden ze toen niet geven.
Emesafene krijg ik nu ook. Kan wel zeggen dat het me helpt maar de misselijkheid verdwijnt niet helemaal. Ik wacht nog een aantal dagen af en anders vraag ik of ik misschien een ander medicijn mag. Ik ben echt al de weken aan het aftellen en hoop dat het zowieso met 16 weken over is, mss met 12.. Afwachten dus! Over een maand heb ik examen en ik hoop dat ik me dan wat beter voel.
Bij de eerste begon de misselijkheid rond de 11wk en stopte met 16wk. Deze zwangerschap op het begin echt heel misselijk en veel overgeven. Dat zakte rond week 10 naar alleen de ochtenden. En is nu gelukkig helemaal over.
Hier ook geen positief verhaal. Bij mijn dochter tot week 16 elke dag misselijk geweest en daarna nog regelmatig met teveel eten bijvoorbeeld. Nu hang ik nog regelmatig boven de pot met 20 weken..