Ik vind dat sterr een goed punt raakt...je kunt het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt... vind je het niet erg om af en toe bij wibra of bristol wat te kopen qua kleding dan is er geen nood aan de man en als je ipv al die verrekte chemische potjes gewoon zelfs fruit hapjes maakt en ook met het eten dat zo doet dan eet ej kind dus gewoon met jullie mee en dan scheelt helemaal nix het eerste jaar want dan eten ze heel erg weinig! Je kan zelf bepalen hoe duur je het wilt hebben...en dat kun je ook tegen je man zeggen...alleen melkpoeder als je geen borstvoeding kan/wil geven dat is wel duur maar op de rest kun je prima besparen! Een vriendin van mij heeft het altijd gered met 100 euro permaand en af en toen 150 als ze kleren kocht...zij was alleen staande moeder met een koopflat en een auto en ook zij heeft het prima gered als secretaresse! Veel succes hier mee...liefs eva
ja dat zeg ik al een hele tijd tegen hem dat je het zo duur maakt als je zelf wil maar hij wil het niet geloven op de een of andere manier. hij wil gewoon zekerheid hebben met wat we te besteden hebben maar zelf gaat hij er niet achteraan. Dus nu doe ik het voor hem, heb hem vanmorgen gebelt en hij klonk erg positief en we zouden het vanavond gaan bekijken samen. daarna gaan we het even proberen of het ook echt over kunnen houden dat geld en dan kunnen we gaan beginnen. hoop ik.
Trouwens over die baby kleding ik zie zoveel heeeele leuke dingetjes bij de hema, C&A, en nog meer van die goedkope winkeltjes. Het is zeker niet minder leuk! En dat van je vriend herken ik wel dat heefd die van mij netzo. Maarja als jullie er genoegen meenemen dat jullie die kleine kunne onderhouden en niet veel extra's zou ik er gewoon lekker voor gaan. succes ermee
klopt je kan het zelf zo duur maken als je wilt.. ik zelf werk dan niet alleen mijn vriend, we hebben per maand ongeveer met mijn geld erbij rond de 1500 euro p maand.. inclusief alle toesalgen ect.. en dan wonen we gewooon in een rijtjeshuis huur dan en hebben een mooie auto enz enz... gaan zelfs 2 weken naar een all in hotel 5 sterren op vakantie... en onze kleine meid heeft ook alles wat haar hartje begeerd... waarom? ik geef Alysia kleertjes van de zeeman en wibra dat zijn mijn lievelingswinkels... Dus dat scheelt al een hoop truitje van de zeeman kost 3 euro bij een merk winkel al gauw 20 euro.. scheelt een hoop. Kinderkamer heb ik 2e hands gekocht zag er echt nog als niieuw uit.. was nu maar 300 euro ipv nieuw in de winkel 2000 euro... kinderwagen dan wel nieuw geen quinny die ik graag wou maar die was totaal 700 euro nu een x adventure voor 350 euro... scheelt ook de helf en zo kan ik inderdaad door gaan... Zelf heb ik ook maar 6 weken bortsvoegind gegeven omda het NIET ging helaas.. daarna heeft ze duur melkvoeding gehad tegen krapmjes.. en toen dat over was kruidvat voeding is de helf zo goedkoop als de merk voeding... en volgens mij toch echt even goed.... en zo kan ik nog wel even doorgaan.... en per maand krijg je dan althans ik dan 82 euro kindertoeslag... en kinderbijslag wat je dan krijgt voor een kleine.. dacht 180 eur per kwartaal.. in ieder geval succes met het maken van de keuze.. maar als ik het zoo lees moet het perfect te doen zijn voor jullie.. als je maar niet al te duuur leeft zal maar zeggen
Veel mensen denken dat alleen de duurdere merken echt goed zijn, maar in Nederland zijn zelfs de allergoedkoopste echt heel goed. Alleen tegen krampjes of tegen spugen heb je niet van alle merken. De potjes van de kruidvat zijn trouwens ook veel goedkoper. Alleen wel minder verschillende smaken.
heb hier altijd de potjes van de kruivat inderdaad ook... nu eet ze vaak met de pot mee dan maar niet altijd.. en zelfs van het kruidvat melk hebben ze verschillende soorten flesvoeding.. wist ik eerst niet maar zelfs tegen krampjes voor hongerge babys en normaal dan ... pak dacht 6 euro en de andere 12 euro van het echte merk,,, ik wil echt het beste voor me kleine maar melk is toch melk? net als kleertjes duurde kleertjes zijn heus niet altijd beter als kleertjes van de zeeman vind ik dan
Vind ik ook. Droog+warm=goed Wist ik trouwens niet van die kruidvat melk. En 6 euro per pak of 9 van een ander merk, scheelt toch echt heel veel!
Wij hebben ons hier ook erg druk gemaakt over de financieën. Mijn man verdient rond de 1400 euro per maand en ik zit thuis. Toen ik nog werkte hadden we gezamelijk 2500 euro per maand en toch was het geld elke maand op. Nu dus maar 1400 te besteden en we redden het ook. Wij weten dus wel zeker dat wij het ook gaan redden als wij een kindje zouden hebben. Gewoon een kwestie van andere prioriteiten stellen en niet meer zo luxe leven als voorheen.
Nou, ik zie dat er al genoeg tips gekomen zijn En idd, als je alles op papier zet wat je nu daadwerkelijk aan vaste lasten kwijt bent per maand + de dingen die je echt nodig hebt; eten, drinken, wasmiddel, douchespullen, etc. dan komen vaak veel mensen erachter dat er veel geld 'verdwijnt' aan onnodige dingen Mijn vriend werkt alleen fulltime, ik zit thuis de hele dag, maar verdien geld met Second Life (als je dat kent). Mijn inkomen is dus niet vast, maar we hebben in principe genoeg te besteden. En nóg kwamen wij vaak geld tekort aan t einde van de maand. Gewoon doordat we dingen kochten zonder erbij na te denken en in principe alles kochten wat we leuk vonden. Met een kleine erbij kan dat gewoon niet, dan moet je wat vaker nadenken of je iets kan kopen. Daarom werken bij nu met 'potjes'. Niet omdat het echt móet, maar omdat we meer willen sparen en omdat we als we een kleine hebben niet alle dubbeltjes om willen draaien zeg maar En omdat we gewoon verantwoordelijker met het geld om willen gaan. Wat betreft voeding, nouja, ik weet niet of ik borstvoeding wil geven, maar zoals iedereen zegt, als je dat doet bespaar je al een hoop geld. Wat ik wel weet is dat als de kleine vast voedsel kan eten dat ie gewoon met ons mee-eet. Eten in de keukenmachine, even draaien en klaar Ik moet niks hebben van al die olvarit-sh*t. Het smaakt nergens naar! Geloof me maar haha. Ik heb 2 jaar terug mn amandelen eruit moeten laten halen en meer dan olvarit kon ik niet eten YUGH! Wat kleding betreft, tja, je kan bij de zeeman kopen, scheelt een hoop geld Alleen weet ik wel dat de kwaliteit wat minder is. Ik kocht wel eens onderbroeken en sokken daar, maar na 5x wassen lagen ze al bijna uit elkaar of waren ze te klein geworden. Als je het zo gaat bekijken kom je wel weer duurder uit als je steeds nieuwe dingen moet kopen. Wij willen (als het kan) voor wat meer kwaliteit gaan, H&M, Prenatal, etc. Zo kan je als je meer kinderen wilt de kleding langer bewaren en hoef je voor t volgende kind minder te kopen
ja daarom... en zo kunnen wij toch lekker elk jaar op vakantie en nu zelfs gaan we voor een 2e kwestie van goed nadenken wat ik koop.. en ik ben best geldbewust misscheien komt het daar door net als met chips lays of huismer scheelt ook altijd een hoop en ga zo maar door kortom een kleine met het geld wat de TS verdient ivnd ik moet makkelijk kunnen als je, maar goed nadenkt van wat koop ik en wat wil ik.. wil ik luxe of zuinger gaan leven
daar ben ik het niet mee eens hier koop ik alles bij de zeeman en als ik het gewoon normaal was niet teveel wasmiddel enz dan blijven de kleertjes heeel lang mooi... zo mooi dat ik ze heb weggelegen voor als de voglende weer een meisje word... sommige truitjes zijn zelfs niet lelijk te worden bij wijze van spreken.... kortom bij sommige ligt het maar net aan de was kunsten ook en ik heb een ttruitje van de prenatal was 1 keer wassen helemaal lelijk geworden... maar dat vind ik in ieder geval.... ik ben zeeman en wibra fan
Hey Natas Nouja, ik weet niet hoe het zit met de kinderkleding hoor, wij hebben nog geen kindje Maar ondergoed en sokken waren echt heeeel snel rijp voor de vuilnisbak Wij hebben nu een paar kleertjes van Prénatal en H&M in de kast liggen, gekocht toen ik 5 weken zwanger was de eerste keer, en ik hoop dat als we een kindje krijgen dat hij/zij er lang mee kan doen. Dat moeten we allemaal nog maar zien. Al heb ik wel met de ondergoed van de H&M betere ervaringen dan die van de Zeeman, vandaar mn opmerking
haha maakt niet uit onderbroeken krimpen hier alleen met wassen maar dat komt door me foute waskkunsten met onderbroeken haha
hier ook iemand die het heeft moeten doen met potjes!ik ben er niet slechten van geworden want al je door een ongeval thuis komt en je been kwijt raakt. wij hadden 20 euro per week voor boodschappen.wij hadden iedere dag 3x eten hoor niets geen probleem.tuurlijk is het wel even afzien.ik heb dit een half jaar moeten doen (lang leven de letselschade advocaat)daarna heb ik een aardig bedrag gekregen waarvan we nu nog steeds op vakantie gaan!verder heeft mijn vent nu een inkomen van 2100 minimaal en ik ook z'n 1000 dus verder kan ik niet mee praten over geld te kort maar als het moet dan red je het wel hoor. over de kosten van een baby kun je lang en breed over discuseren.maar de een wil alleen maar merken en de ander neemt huismerk mijn vriendin heeft een kleine en die red het met 100 per maand met gemak hoor het is maar net wat je wil
Wij hebben 2 kids en kunnen makkelijk rondkomen met 1700 in de maand. Daar gaan onze vaste lasten vanaf (uitgezonderd de hypotheek), dus komt dat uiteindelijk overeen met wat jullie te besteden hebben. Zoals gezegd kunnen we hier dus prima van rondkomen en dan ook nog wel eens wat luxe produkten kopen enzo. Zo lang je dat maar niet elke maand doet en wanneer je dus weet dat je het geld de maand erop niet nodig gaat hebben! (Bijv. jaarafrekening Nuon of gemeentebelasting of bijv. kerst/sinterklaas). Wij gaan bijna nooit op vakantie, maar daarentegen doen wij weer veel aan 'dagjes-uit', wat trouwens ook een hoop geld kost! Nou we hebben besloten voor een derde te gaan, hebben we gewoon al van te voren afgesproken, dat we 'bijv. dan maar wat vaker naar het bos gaan, dan naar een duur attractiepark'. En nog even over de kleding van de zeeman: helaas wordt mijn dochter nu wat te groot voor de kinderkleding, maar de kwaliteit is prima hoor! Er zijn zat kledingstukken die mijn beide kids al gedragen hebben en ik nu in een zak heb zitten voor de derde! Zeker kleintjes groeien zo snel uit hun kleding, dat het gewoon niet te doen is om elke 2 maand het duurste van het duurste te kopen! En als er toch eens iets kapot gaat, is het ook voor weinig geld te vervangen. Ik hoop dat je man/ vriend met dit topic over zijn twijfels heen kan komen. Want als 1 van de 2 twijfelt, moet je het echt nog niet doen! Succes!
ik heb ook wel eens gedacht hoe moet het met de financien. maar mijn vriend zegt dat het allemaal wel mee valt, maar je moet wel een beetje de aanbiedingen en koopjes in de gaten houden. spulletjes voor de babykamer via internet tweedehands kopen (gaan wij wel doen, zo goedkoop en vaak zie je amper dat het gebruikt is) nu hebben wij elke maand het geld op, maar ik ga ook shoppen wanneer ik zin heb en we zijn het huis bezig op te knappen. weet dat als ik minder makkelijk het geld uitgeef dat we echt wel genoeg over houden. ik ben ook van plan bv te geven, wil het zelfs heel graag! hoop dat het lukt! over die potjes.. als je een staafmixer hebt, kun je lekker goedkoop fruithapjes maken en restje avondeten, krijg je het zelfde als wat in een potje zit, maar dan vers en veel goedkoper!
Prenatal is tegewoordig ook helemaal niet duur meer. Je heb al een broekje en een shirtje voor nog geen 10 euro samen. Of de kwaliteit beter is dan de zeeman of wibra weet ik niet. Ik vind dat als je er voor kies kinderen te nemen dan heb je daar alles voor over dus ook je zogezechte luxe. Als je van te voren al weet dat je dat niet op wil geven moet je niet aan kinderen beginnen.