Weet je ADHD of niet....hij heeft zich fatsoenlijk te gedragen tegenover zijn kind. Een dolletje oke maar ook hij kan nadenken en op een volwassen manier reageren. Nee is zou dit niet accepteren en met hem om de tafel gaan dat dit zo niet kan. Misschien toch eens medicatie overdenken want dit is heel erg vermoeiend voor jou en je dochter. Buiten het feit dat hij niet aardig is geweest tegen haar.
Ik heb niet heel het topic gelezen dus misschien heb je de tip al gekregen. Kijk eens naar zijn vordingspatroon. Er zijn onderzoeken gedaan en ze zijn er nog steeds mee bezig dat ADHD klachten sterk verminderen door anders eten. Ik snap zijn gedrag wel, het word voor hem waarschijnlijk zo druk dat hij zich in extremen gaat uiten. En voordat jr. Naar de medicijnen grijpt zou ik eens een diatist opzoeken die zich hier mee bezig houdt. Moet toch veel prettiger voor hem zelf zijn als Het allemaal rustiger voor zich zelf word.
Oeps, het is dus veel erger dan ik dacht.. Dacht je ergert je ff aan je man! Kan ik me voorstellen dat de buiten wereld zich vermaakt met je man en zich niet kan voorstellen dat jij er zo over denkt. Dat had ik eerst ook.. Kan je niet eens een serieus gesprek met je man hierover hebben ? Of lukt dat niet met hem ?
Suzzert: dank je wel voor je reactie. Heb het gister met mijn overgehad en hij wil absoluut niet aan de medicatie! Maar voeding is inderdaad een goede tip, daar ga ik even op googlelen. Hij drinkt inderdaad ook heel veel koffie, dat zei iemand anders al dat dat ook niet bevorderd. Aatje: serieus is hij niet vaak en niet lang (slechte concentratie) We hebben gister wel gepraat, maar hij onderschat ook dat dit een probleem voor mij is. Dus echt verder zijn we niet gekomen. Voor een ieder die zich niet voor kan stellen hoe het is: we keken gister de film lair liar met Jim Carry zo is hij dus in het echt! In eerste instantie lijkt het helemaal leuk en geweldig, maar het houd niet op...
Helemaal mee eens. Ga een heerlijk dagje sauna doen ofzo. Ben benieuwd hoe je man zich gedraagt na zo'n dagje. En dat stuk over een project zoeken wat hij kan doen is ook geen slecht idee. Laat hem 'smorgens gaan zwemmen met je dochter of huttenbouwen samen. Verder hoop ik dat er snel wat rust komt in de tent. Sterkte ermee aankomende weken.
@ Mamaroos, een vriendin van mijn heeft een zware vorm van ADHD en kan ook zulke gekke dingen doen. Met medicatie is zij een heel ander mens, gewoon een verantwoordelijke volwassene (wel met kleine streken en gektes maar niet zo erg als zonder). Zij vond het heerlijk dat ze eindelijk rust kreeg door de medicatie en wilde dat ze er al veel eerder aan begonnen was. Ze heeft een hele zware dosis rhitalin maar loopt er niet bij als een zombie, is ook nog haar gekke zelf maar op een leuke manier. Haar man wordt zonder dat ze haar meds op heeft ook helemaal knettergek van haar en ook haar kinderen kunnen er niet tegen (ze heeft er 3). Mijn eigen dochter heeft ook een zware vorm van ADHD en slikt 2 soorten medicijnen op een dag om zichzelf in toom te kunnen houden. Ze weet wanneer ze haar medicatie vergeet omdat ze dan naar eigen zegge storm in haar hoofd heeft. Medicijnen zijn erg vervelend 9er zitten veel nare bijwerkingen bij) maar soms is er geen andere mogelijkheid en is het voor de persoon zelf alleen maar heel prettig om eindelijk rust in zijn hoofd te krijgen. De dingen die jij omschrijft zijn voor jullie allen niet goed. Ook in de vakantie moet je een duidelijk dagritme aanhouden (op tijd naar bed, op tijd er uit, geen spontane acties om een dagje weg te gaan). Veel sterkte en wijsheid hiermee, pfff.. ik vind mijn kind al vermoeiend.. laat staan je eigen man....
heb je al geprobeerd met een schema voor hem te werken? klinkt misschien kinderachtig, maar als hij zo druk wordt omdat hij vrij heeft kan dit misschien hem enig houvast geven. structuur geeft veel mensen met adhd rust. wat andere tips: - geef hem complimenteren waar het past - schrijf dingen op papier/schoolbord. stel regels op voor in het huis. hier moet iedereen zich dan aan houden hè - blijf met hem praten over hoe jij je voelt, zet jezelf nooit buitenspel - laat hem 'ik heb adhd' niet als excuus gebruiken. ook met adhd valt goed te leven en geeft je nog geen recht om je maar te misdragen. misschien heb je ook wat aan deze site
Whahaha Jim Carry!!! Dat is mijn man!! Hij wordt er ook altijd mee vergeleken en hij lijkt er qua uiterlijk ook nog eens op.
Jullie kunnen het altijd proberen! Ik heb een client met zware ADHD die volgt nu een glute vrij dieet en is een conpleet andere jongen. En heeft veel meer rust gekregen ook voor zich zelf. Want vaak zitten ze zich zelf ook enorm in de weg. Het is natuurlijk wel even zoeken en proberen en het de tijd geven. En koffie helpt vaak niet nee, net zoals veel suikers of kleurstoffen. Maar ik kan begrijpen waarom je man medicatie niet ziet zitten. Het is een grote stap en sommige worden echt afgevlakt door medicatie en sommige zijn we enorm door geholpen.
Ik zit een beetje met verbazing te lezen zeg. Buitenshuis gedraagt hij zich, thuis is het een kleuter. Jij hebt er last van, jullie kinderen hebben er last van maar hij wil geen medicijnen? Misschien moet je overwegen om naar jouw eigen rol te kijken. Daarmee bedoel ik niet dat jij het niet goed doet, integendeel. Ik vind het superknap dat je dit volhoudt en dat je zoveel begrip voor hem opbrengt. Toch denk ik dat je met je begrip zijn gedrag in stand houdt. Ik krijg het gevoel dat jij je erbij neerlegt dat hij geen medicijnen wil. Zoiets zou ik dus als keiharde eis op tafel leggen. Je maakt NU een afspraak bij de huisarts, je probeert die medicijnen voor minimaal 3 maanden en daarna overleggen we SAMEN hoe verder. Persoonlijk zou ik dan nog verder gaan en stellen dat er anders geen relatie meer is, maar ik begrijp dat zoiets jou te ver zou gaan. (Je hoeft trouwens niet altijd te menen wat je zegt, als je iemand wil overtuigen. Maar da's mijn bescheiden mening...). Echt, als je een goede toekomst voor jezelf en je kinderen wil mag je best eisen stellen aan je man, hij legt nu iedere verantwoordelijkheid buiten zichzelf. Is dit het leven wat je de komende 50 jaar wil? In elk geval heel veel sterkte ermee, ik hoop echt voor je dat jullie een structurele oplossing vinden zodat jullie samen van je mooie dochters kunnen genieten!
Als je naar de voeding gaat kijken misschien helpt dit je. De kleine van mijn vriendin (ook adhd) reageert heel sterk op varkensvlees en blauwe kleurstoffen. Ons buurjongentje heeft dat heel erg met chocolade
Ik vraag me toch een beetje in hoeverre het door ADHD komt en in hoeverre hij het idee heeft dt het thuis "mag". Volgens mij helpt het niet om politieagentje te spelen.... laat hem de troep maar maken, en weer opruimen. Een huilend kind omdat hij onberekenbaar is betekent schuldgevoelens, een chaos in de woonkamer betekent dus opruimen. Gescheurde geboortekaartjes betekent repareren. Pak melk over de vloer betekent dweilen. Ooit zal hij de consequenties moeten dragen voor wat hij doet. Overigens, dit geldt niet alleen voor de stuiterballen, toch? Mijn vriend heeft geen schone was als hij de vuile was niet bij de wasmachine legt of zijn taken in het huishouden niet gedaan zijn. Moet je zien hoe snel hij het ineens kan. (Hij probeerde het nog met "zeg me maar wat ik moet doen." Mooi niet, je hebt het vóór mij ook prima gered.... wees zelf maar een beetje pro-actief. Of niet, maar dan zijn de gevolgen voor jezelf. Ik ben je moeder niet). Los van of hij medicijnen nodig heeft, val ik er een beetje over dat hij op werk kennelijk een stuk beter opgevoed is en thuis de geboortekaartjes verscheurd.
Nee hoor zilvervosje hij doet op zijn werk net zo, maar omdat hij alles met humor doet lijkt iedereen het te tollereren. Op een verjaardag of feestje kan hij zich tot een bepaald punt inhouden totdat hij ineens moet schreeuwen of tijdens een gesprek heel hard wegrent! Iedereen weet niet anders dan dat hij dat doet.
Oh, sorry, dan heb ik het verkeerd ingeschat. Jemig...het lijkt me echt moeilijk als hij altijd en overal zo is Ik kan me voorstellen dat je helemaal hoteldebotel verliefd wordt op zo'n man, maar ook dat je hem soms achter het behang zou willen plakken. Hij zichzelf waarschijnlijk ook wel eens. Veel sterkte!