Oh meiden ik zie het even niet meer zitten... Ben vorig jaar in november ongeveer gestopt met de pil en sinds die tijd heel onregelmatig ongesteld. Iedere maand weer de hoop dat het nu wel gelukt is... Deze maand is het weer zo stressvol.. heb nu mijn gemiddelde cyclus uitgerekend en volgens die berekening ben ik nu al een week over tijd. En de tests zijn wéér negatief... Net belde een vriendin van me om te vertellen dat ze zwanger is.. ik ben heel blij voor haar maar het doet zo'n pijn... zaterdag naar mijn nichtje die net bevallen is, en daarna naar een andere vriendin die 7 maanden zwanger is... Ik loop bijna iedere week in de Prénatal om cadeaus te kopen en zelf loop ik met zo'n leeg gevoel.. Ik wil het zo graag...waarom lukt het nou niet. Voel me wel zwanger maar je lijf houd je voor de gek. Voel me misselijk, heel snel moe, had heel veel witte afscheiding en mijn buik voelt als een klomp, vol met straie... mijn broeken zitten steeds strakker bij mijn buik terwijl ik nergens anders aankom... Ben nu zo treurig dat ik er misselijk van wordt... Zal ik morgen toch maar de huisarts bellen voor een afspraak? Ben echt verdrietig nu...
Vervelend hé wachten en dan iedereen om je heen is zwanger de een nog sneller dan de ander ik weet er alles van maar je zei al dat je vrij onregelmatig bent. Dus helemaal zeker ben je niet dat je 7 dagen overtijd bent, ik had vorige maand ook een beetje hoop maar kreeg toch weer een teleurstelling en werd ongesteld , je hoord ook zo vaak dat je hormoon nog niet zo hoog is en dat het gewoon nog niet aftelezen valt als je je nou echt zo beroerd voelt kun je altijd nog bellen morgen naar je HA en misschien kun je wachten tot maandag het is jou gevoel jij kunt dat alleen bepalen. Ik wens je heel veel sterkte en geluk ik zal voor je duimen. xxx saskia
Hm op zich na een a bellen heft geen nut of je moet echt mega lange cyclussen hebben (mischien heb je wel pco) gemiddels wacht je een jaar voordat je na de dokter heen gaat en je klachten herken ik wel Maar geduld meid je kan de natuur niet dwingen en er zijn er bij mij al zoveel voor gegaan het is en blijft moeilijk
Er zijn velen met je die stiekem balen als er weer iemand in de omgeving goed nieuws komt brengen, terwijl je er zelf zo naar verlangt. Ooit komt jouw moment
Danjo wat bedoel je met "na een a" ? Cycluslengte staat in mijn onderschrift, maar PCO heb ik niet. Heb al een interne echo gehad wegens buikklachten en toen hebben ze dit meteen nagekeken. Alles zag er goed uit. We zijn nu al 8 maanden bezig dan...
ha huisarts mn toetsen sporen soms niet op mn laptopje vaak word je door een gyn pas geholpen na een jaar Mschien dat je ha wel alvast het zaad van je mannetje zou willen controleren Maar bij jou en al je klachten doet ie weinig
Ik ben sinds oktober gestop met de pil en ook hier nog steeds niks. wel is iedereen om me heen zwanger. vriendinnen, familie, collega's Ik voel totaal geen jaloesie en vind het zelfs leuk om met hun te gaan shoppen zodat ik me kan orrienteren. Het enige waar ik van baal is dat ik zo onregelmatig ben en mijn cyclussen steeds langer gaan duren (K) jonneke
Hoi meiden, Nuage: ik hoop dat je toch zwanger bent, maar als je inderdaad onregelmatige cycli hebt, is het lastig te bepalen of je nu wel of niet overtijd bent. Wij zijn inmiddels 1 jaar en 9 maanden bezig en twee miskramen verder ... hoewel ik ontzettend gelukkig ben en me voorhoud dat het niet helpt als ik er teveel mee bezig ben, baal ik elke keer weer als ik ongesteld word. Heb met mezelf afgesproken dat ik, als ik dan nog niet zwanger ben, in oktober naar de ha ga, dan ben ik twee jaar gestopt met de pil. Mijn partner vindt het op zich wel leuk om voor een baby te gaan, maar vindt het zo ook wel best ... zelf lijkt het me geweldig en ik herken het zo dat iedereen om je heen zo makkelijk zwanger lijkt te worden en dat het bij jouzelf maar niet lukt ... het is niet anders, ik bedenk me maar dat ik er zelf echt niks aan kan doen. Daar ben je niet mee geholpen, maar het verzacht de pijn. Ik wens jullie allemaal een heel fijn weekend en hoop dat we dit jaar allemaal kunnen zeggen: we worden mama ! Liefs, Dyaan
Dankjewel Dyaan voor je lieve bericht! Ik hoop dat het jou snel gegund is, lijkt me heel erg om al zolang te moeten wachten. x
Graag gedaan ... ik weet hoe het is om 'overtijd' te zijn en negatief te testen ... ik ga morgen op vakantie, dus kan niet in de gaten houden of je al wat meer weet, maar ik kom na mijn vakantie wel weer even op het forum kijken! Liefs Dyaan
Je kunt het best uitgaan van je angste cyclus om te bepalen wanener je NOD is. Dit om te voorkomen dat je teleurgeteld wordt met een negatieve test. Een gemiddelde nemen heeft niet zoveel zin. Bij de tuinen heb je speciale pillen om te zorgen dat je cyclus regelmatig wordt misschien kun je dat gebruiken het is homeopatisch. Sterkte!
Heb nare verhalen gehoord over die pillen... Maar ik zal idd even de langste cyclus in de gaten houden!
Veel homeopatische middelen maken het eerst erger en dan pas beter. Stonden hier een paar verhalen van vrouwen wiens cyclus juist nog erger werd door die pillen... Heb het gevoel dat mijn cyclus juist zo raar is dankzij het slikken van de pil, dus wil eigenlijk niks meer slikken... hoop dat mijn lijf het zelf oplost.
Hallo daar! Wij zijn ook 16 maanden bezig geweest om zwanger te worden. Mijn beste vriendin werd zwanger na 3 maanden...dat doet zooo zeer ook al wil je zoooo graag blij zijn voor d;r. Toen werd een kennis zwanger....door de pil heen (8 weken later dan mijn beste vriendin) toen als klap op de vuurpijl ook nog eens mijn stiefzusje na 3 maanden.....ik had t ook heeeelemaal gehad! Die maand erop was ik zomaar plotseling zwanger geloofde er niks van! Ik snap als de beste dat t moeilijk is om te wachten...iedereen hoopt binnen een half jaar zwanger te zijn. Maar als je een beetje op t forum leest is het niet zo vanzelfsprekend en zijn er dames die na 5 jaar nog niet zwanger zijn. Hou de moed erin meid...dat is erg belangrijk! en zorg dat je het leuk houd! Ik hoop dat je heeeeeel snel een positieve test in handen hebt! Groetjes en een dikke knuffel!
Hoi Nuage, Ik herken je verhaal. Mijn schoonzusje is nu een paar maanden zwanger en ben wel heel blij voor haar maar ook heel erg jaloers. Vooral omdat het bij hen eigenlijk meteen raak was toen ze besloten ermee te beginnen. Ikzelf ben ook rond oktober/november begonnen en ook (na een paar maanden heel netjes een cyclus van 28 dagen gehad te hebben) erg onregelmatig ongesteld. Toen een paar maanden geleden er nauwelijks nog van menstruatie te spreken was, ben ik maar even langs de huisarts gegaan. Ze heeft even inwendig onderzoek gedaan, gaf aan dat alles goed voelde, en heb een gesprekje met haar gehad waarin ze aangaf dat het niet vreemd is dat sommige mensen een jaar of langer bezig zijn. Ze gaf aan me wel door te kunnen verwijzen, maar dat ik me af moet vragen of ik dat traject al in wil. Dat soort onderzoeken geven ook stress en kunnen erg emotioneel gaan worden (wat ook weer tegen kan werken). Ze heeft me ook een temperatuurkaart meegegeven. Ik had vlak daarna weer een voor mij redelijk normale menstruatie en ik zelfs was helemaal blij (mijn lijf deed het dus nog wel). Ik ben nu elke dag aan het temperaturen in de hoop ten minste een patroon te vinden in mijn cyclussen en probeer een regelmatig kluspatroon aan te houden. En ik ben van plan om dat de komende paar maanden vol te houden. Zo verzamel ik ten minste ook wat extra info voor als ik over een poosje wel naar een dokter wil. Maar een ding ben ik vooral aan het proberen en dat is zo goed en zo kwaad als het me lukt loslaten. Als je programma's als Babyboom bekijkt en ziet dat er mensen zijn die jaren bezig zijn en het nog steeds niet lukt, dan denk ik: ik begin nog maar net. Geduld is een schone zaak... Maar een gesprekje met je huisarts kan misschien dus wel wat zorgen wegnemen (heeft het bij gedaan). Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
sorry meiden maar ik snap niet dat je al in je eerste half jaar met pillen en tempen en weet ik het allemaal al begind wacht het eerste jaar lekker rustig af en geniet lekker van elkaar en maak het je zelf niet zo moeilijk daar is als het echt niet goed was nog tijd genoeg voor ik weet vanaf mijn 15 dat ik een afwijking heb en tuurlijk mijn in mijn wens kwam een snelle zwangerschap naar voren maar je moet wel realisties blijven natuurlijk gemidelt word er een jaar voor uit getrokken voor iedereen met of zonder afwijkingen als je nu al begind om je zo druk te maken hoe moet het dan als je niet binnen een jaar zwnager word maar al weer 2 3 of zelf 4 5 jaar bezig bent dan heb je geen leven meer ik snap jullie frustratie maar die zou het ook juist tegen kunnen houden en juist je cycles in de war gooien allemaal heel veel succes
@ jesske, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik probeer er ook zo min mogelijk mee bezig te zijn maar als je iets heel graag wil dan hou je dat toch niet tegen.....
Hey Ik heb het zelf ook heel erg hoor, wij zitten nu in de 7e ronde, maar ik heb al 3x een (v)mk gehad... Wij staan nu al onder controle van een gyn om te kijken of ze een oorzaak kunnen vinden, dus dat scheelt gelukkig al een hoop! Maar ik heb ook zo mijn momenten dat ik denk dat ik nooit een zwangerschap zal voldragen Het is gewoon heel moeilijk, maar je kan er weinig aan doen... Ik probeer altijd in mn achterhoofd te houden dat ALS we zelf geen kinderen kunnen krijgen dat we altijd nog kunnen adopteren oid. Dus daar hou ik me aan vast. Een kindje zullen wij zeker weten ooit krijgen! Daardoor voel ik me beter en kan ik weer met goeie moed de volgende ronde in Wat betreft je onregelmatige cyclussen. Ik hoor/lees ook allerlei verhalen over maanstenen. Misschien dat je zoiets zou kunnen proberen? Baadt het niet dan schaadt het niet En het zijn nog mooie stenen ook @Jesske: Ik snap heel goed dat jij anders denkt over het zwanger worden, iedereen denkt er anders over. Maar zeggen dat iemand zich niet zo druk moet maken helpt niet hoor De een gaat er zo mee om en de ander gaat er zo mee om... Ik ben zelf ook wel gestressd erom (nu gelukkig al veel minder dan in het begin), maar dat neem je niet weg, zo ben ik nu eenmaal. Ik zou willen dat ik er rustiger mee om kon gaan, maar dat is nu eenmaal makkelijker gezegd dan gedaan. Wat betreft ovulatietesten, ik gebruik ze sinds de eerste ronde al, omdat ik inzicht wilde krijgen in mn cyclus na de pil. Dat een ander het pas na een jaar doet, ook best toch
He bah! Als je toch al die verhalen leest word je er niet vrolijk van.. Ik hoop echt voor iedereen dat voor jullie het geluk een keer komt.. en natuurlijk ook voor mezelf.. hahaha.. Heb begin juni een miskraam gehad, en dan moet je de "moed "weer zien te vinden om er weer voor te gaan.. is moeilijk maar we gaan er voor! En van alle meiden het is herkenbaar dat het dan moeilijk is om mensen om je heen wel zwanger te zien worden maar voor hun is het ook een geluk! Maar snap de pijn wel hoor! Succes en ik duim voor jullie allen!