Wat eet/drink jij (eetdagboek)?

Discussie in 'De lounge' gestart door Miss T, 21 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Al meerdere keren heb ik een poging gedaan om af te vallen. En met succes! Maar ik blijf maar op een bepaald gewicht 'hangen'. En dat is ècht nog te veel.

Nu kan ik best lijstjes vinden wat ik mag eten en drinken, maar ik ben vooral benieuwd naar wat andere vrouwen eten en drinken. Vrouwen met een gewoon, gezond gewicht. Ik wil namelijk mijn eetgewoontes veranderen en niet gaan crashen.

Ik hoop dat ik uit jullie antwoorden kan halen wat ik verkeerd doe. Dank alvast!

2. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik vind lijstjes ook altijd leuk om te zien.

Voor mezelf, ik eet vegan en vandaag was een sportdag, dus iets hoger

O: 2 rijstewafels met appelstroop, 1 boterham met pindakaas
    T: koffie met rijstemelk, later wat granaatappelpitjes en een bosperzik
    L: salade met komkommer, sla, falafel, hummus, grnaatappelpitten, gegrilde groentes vd bbq afgelopen zondag
    T: 2 rijstewafels met appelstroop, glas vruchtensap, handje noten (voor het sporten)
    A: gebakken rijst met allerlei groentes er doorheen en vega kipstukjes, glas vruchtensap

En dat was het :)

Miss T vindt dit leuk.
  3. tuc

tuc Niet meer actief

Kijk anders ook even in het topic: knop om afvallen. Daar is nu een gezellig groepje dames dat elkaar motiveert.

4. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

Onbijt- pap van havermout en soyamelk ongezoet, met twee perziken erin.
    In de middag - twee broodjes (bruin) met kaas en sla en wat mosterd.
    Ik werk in de horeca dus tussendoor eet ik wel eens een koffie koekje uit de pot :) en ik snoep van de watermeloen.
    Avond eten - nasi kliekjes van gisteravond. Vers gemaakt gister zonder toegevoegde dingen. Gister geen saté erbij vandaag wel.

Ik drink geen frisdrank. Alleen water, thee en 1 of 2 kopjes koffie. Nu ik zwanger ben bijna geen koffie meer.

Omdat ik in de horeca werk en daardoor heel veel loop en vaak naar mijn werk fiets. (6 km) verbrand ik wel veel op een dag.

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    vandaag:

ontbijt: 1 snee muesli notenbrood met dun plakje 30 plus oude kaas en een speltbeschuit met ossenworst

tussendoor: eiwitshake

lunch: speltbroodje met ham en speltbroodje pindakaas ( was bij een vriendin vandaar brood anders eet ik altijd salade met kip of tonijn of gebakken of gekookte eitjes als lunch)

tussendoor: eiwitreep en halve komkommer met hummus

diner: zelfgemaakte bloemkoolpizza met tomaat, 30 plus kaas courgette, ui en paprika

straks nog bekertje Griekse yoghurt

6. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ga zeker ook bij de andere topics kijken, maar ik heb dit topic geopend met een ander doel. Ik wil geen afvaldieet; ik wil weten wat vrouwen eten die een gezond gewicht hebben. Dat is een verschil.

@TinaTeenslipper: Wat is een eiwitreep? En met welk doel eet je die?

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    eiwitreep is een reep/tussendoortje waar dus veel eiwitten inzitten. meeste mensen eten te weinig eiwitten. dit zijn goede bouwstoffen voor je lichaam. ik train veel en daarbij zijn eiwitten sowieso belangrijk. maar ook bij het afvalproces zijn de juiste hoeveelheden eiwtten belangrijk. net als koolhydraten en vetten

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Bedankt voor je antwoord. Duidelijk.

9. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Gekke vraag misschien. Maar als je je dha in losse eieren omrekent, hoeveel zou je er dan moeten nuttige per dag? En is gekookt of gestoomd dan persee slechter als rauw?

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ow sorry verkeerd begrepen.

Nou wat ik gister op heb:
    O: griekse yoghurt met appel, sinaasappel en rozijnen
    T: appel
    l: 2 geroosterde volkoren boterhammen met kaas, tomaat, sla, komkommer en wortel
    t: nectarine en een handje ongezouten cashewnoten.
    a: zoete aardappel uit de oven, brocolli en een lekkerbekje

2 koppen thee op en verder alleen maar water

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    nee hoor niet echt een gekker vraag. maar je zou dan ongeveer 5 eieren per dag moeten eten en dan heb ik het alleen over het eiwit. het geel moet je per dag niet meer als 1-2 doen. het geel bevat namelijk wel vet. rauwe eieren zou ik persoonlijk niet zo willen eten en ik eet ze altijd gekookt en soms gebakken

12. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Dank je wel voor het antwoord. Ik had niet verwacht dat je zoveel zou moeten innemen dagelijks.

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    je bent niet de enige hoor. de meeste mensen die ik in mijn praktijk help eten nagenoeg allemaal te weinig eiwitten. en veel te veel verkeerde koolhydraten.
    jammer want genoeg eiwitten zijn erg belangrijk

14. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ja dat denk ik ook inderdaad. Sinds kort eet ik 1/2 eieren per dag, en dat vond ik al veel. Maar dan gaan wij toch vaker een groente omlet eten als avond eten. :)

15. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    lekker hoor. 2 eieren per dag met geel is prima ( mits je geen verhoogd cholesterol hebt) en verder qua eiwit maakt het niet uit. ( tot op bepaalde hoogte natuurlijk want te is nooit goed, maar je snapt me wel haha)

kleinegup vindt dit leuk.
  16. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Gister:

Ontbijt: havermout met water, lijnzaad, banaan en rozijnen
    Td: bak fruit en latte macchiato (gemaakt met zelfgemaakte amandelmelk)
    Lunch: tomaten, komkommer, wortel, radijs, hutenkase, zonnebloempitten
    Td: latte macchiato (met zelfgemaakte amandelmelk), aardbei-banaanijs (bevroren banaan en aardbeien in de blender) en handje rauwe amandelen
    Diner: broccoli-wortelsoep (zelf gemaakt) en vegetarische aspergeburger
    Td: noten-dadelreep (zelfgemaakt van havermout, dadels, rauwe noten, kokos)

Drinken: water

17. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Dank weer voor jullie reacties.

Jij maakt wel veel zelf, Merel. Ik ben benieuwd naar andere dagmenu's van jou. Eet jij altijd zelfgemaakte gerechten/drankjes?

Geeft niks. Tuc. Bedankt voor je reactie. Waarom kies jij voor Griekse yoghurt i.p.v. gewone?

Dat van voldoende eiwitten innemen, wist ik wel TinaTeenslipper. Maar niet dat je zóveel eiwit per dag mag consumeren. Ik probeer nu één broodmaaltijd per dag te vervangen door yoghurt met fruit.

18. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28

Ja, ik maak heel veel zelf, omdat ik het zonde vind om zogenaamd gezonde producten (mueslirepen etc) te kopen die bomvol troep zitten (waaronder toegevoegde suiker) en ik vaak de écht gezonde repen zo duur vind. Mijn hele vriezer ligt vol met zelfgemaakte notenrepen, mueslirepen, brood etc;). En de amandelmelk vind ik zo veel lekkerder dan die uit een pak. (En schuimt ook veel beter dan de amandelmelk uit pak). Is wel een soort hobby van me. En ik eet ook gewoon wel eens iets ongezonds hoor, mét suiker (maar dan kies ik er dus zelf voor en eet ik niet ongezond terwijl ze beweren dat het een gezond product is), maar over het algemeen is het zoals hierboven. Ik zal nog wel eens iets posten.

19. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ja graag. Ik ben benieuwd naar jouw voedingspatroon.

Ik koop zelf ook nooit van die zogenaamde 'gezonde' producten. Ik geloof daar nooit zo in.

Deel Deze Pagina