Hoelang duurde je eerste bevalling en hoelang je tweede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door GewoonLinda, 11 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Ben benieuwd of een tweede bevalling bij iedereen nou eigenlijk sneller gaat.

Ik heb er bij mijn eerste 12 uur over gedaan, vanaf het moment dat de vliezen braken tot aan de geboorte.

De eerste uren viel de pijn nog erg mee (menstruatiekrampachtig). Na een uurtje of 5 moest ik ze wel geconcentreerd op gaan vangen en na 11 uur kreeg ik een weeënstorm en ging in van 4 naar 10 cm in een half uur.
    Toen nog 20 minuutjes geperst en ons mannetje was er.

Nu denkt de verloskundige dat het deze keer weer op deze manier zal gaan alleen dan nog sneller.

Dus nu ben ik weleens benieuwd hoe het bij jullie is gegaan?
    Vaak hoor je dat een tweede bevalling sneller gaat, maar is dat ook echt zo?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De eerste duurde zo'n 8 uur(vanaf goede weeën).. Waarvan de eerste uren redelijk te doen. En de laatste anderhalf een storm die me de 3 tot 10 cm opleverde.

De tweede keer duurde het 10 uur, maar dat is anders gerekend. De vliezen waren al eerder gebroken deze keer. Daarnaast waren de weeën in het begin heel mild. De eerste 2 uur regelmatig,maar goed te doen. Toen de vk kwam kijken verdwenen de weeën helemaal voor 2 uur. Daarna kwam het weer rustig op.
    Pas toen de vk dreigde met weeopwekkers (ivm langer gebroken vliezen) en heel goed toucheren, kwam het echt op gang. En nu in een uur van 4-10. En dat was een ellendig uur..
    Dus eigenlijk dezelfde soort bevalling, maar die 2 uur pauze zorgde voor een langere telling.
    En de eerste heeft het uitdrijven korter geduurd, omdat ik geholpen ben door de vacuümpomp.

3. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    eerste 11 uur vanaf eerste wee tot volledige ontsluiting, 13 uur tot kz. Bij de tweede 3 1/2 uur vanaf vliezen breken (inleiding) tot geboorte.

nutts vindt dit leuk.
  4. torrach le

torrach le Fanatiek lid

30 okt 2008
    4.435
    1
    0
    de 1e vanaf kramp 1 tot geboorte ongeveer 20 uur.... hij is gehaald met 2 knippen en vacuumpomp (had in het vruchtwater gepoept en had navelstreng om zn nekje).... om 18.00uur savonds zijn mijn vliezen gebroken (plons alles nat) en tegen 19.30 uur had ik geen enkele wee meer.. om 23.00uur kwam alles weer op gang en om 2.57uur is hij geboren.. (10 dagen na uitgerekende datum)..

bij de 2e gingen we de avond voor de uitgerekende datum naar bed en ik had ontzettend veel onrust in mn lichaam.. op de bank gaan liggen en snachts rond 2.15uur braken mijn vliezen (steeds kleine beetjes) met hele onregelmatige krampjes.. om 8 uur manlief wakker gemaakt met de mededeling "ben je klaar om pappa te worden??"..
    om 9 uur onder de douche gaan zitten om te kijken of het echte weeen waren (ik liep al 5 weken met voorweeen). om half 11 vk gezien.. om 12 uur terug laten komen omdat er een weeenstorm was die ik heel slecht op kon vangen.. om 13.00 uur in het ziekenhuis (ivm veel bloedverlies bij de 1e bevalling) en om 13.56uur is hij geboren..
    bij de 2e bevalling ben ik aan 1 kant ingeknipt en heeft mijn man de kleine zelf gehaald (met hulp van de vk uiteraard!)

5. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    De eerste vier uur en de tweede was er binnen drie uurtjes. Beide keren waren we net op tijd in het ziekenhuis :D

6. Bri

Bri Niet meer actief

Als ik tel vanaf de eerste wee (die ik ook als wee herkende) duurde mijn eerste bevalling ongeveer 20 uur, en mijn tweede ongeveer 9 uur. De vliezen braken beide keren pas toen ik al aan het persen was met volledige ontsluiting.

Als je gaat tellen vanaf 'iedere 5 minuten een wee van ongeveer 1 minuut', dan duurde de eerste bevalling krap 6 uur; en de tweede ongeveer 3 uur.

Vooral het persen was een stuk sneller. Eerste keer ruim 1,5 uur geperst (groot hoofd) en de tweede keer nog geen 10 minuten.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De eerste keer 14 uur, incl bijna 2 uur persen :$ Ik tel dan vanaf regelmatige weëen, dus na 12 uur mocht ik gaan persen. En dat heeft vrij lang geduurd, uiteindelijk na anderhalf uur de gyn erbij... vacuumverlossing met een dikke knip en toen was ze er binnen t kwartier :D (1.45 uur persen totaal dus)

De tweede ben ik op maandag ingeleid met tabletjes, maar dat deed in mij ogen niet zo heel veel. Na vier uur zijn ze ook uitgewerkt :D Dus 's avonds om 17 uur de laatste gehad en om 22 uur is mn vriend naar huis gestuurd... Rond half 1 werd ik wakker (in t ZH-bed) van wat buikpijn en om 1 uur wist ik t redelijk zeker: dit waren weëen. En om 7.47 uur was ze er.... dus in 7 uurtjes, incl ongeveer 20 minuten persen. Ik werd "afgeremd" door de VK anders had ik mogelijk meer "schade" gehad wanneer ik het op eigen tempo had gedaan :)

8. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

eerste geteld vanaf de 4cm (heb er 1 dag over gedaan om zover te komen) 8 uur (2 min persen)
    tweede vanaf de eerste wee 3 uur en geteld vanaf dat ik ze op moest vangen 1 uur.
    derde na langdurig gebroken vliezen ingeleid en toen na 5 uur geboren.

Bij allen heb ik +/- 2 min over het persen gedaan en niets 'beschadigd' :)

9. babyphat

babyphat Actief lid

18 dec 2011
    108
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste kindje ben ik sochtends om 6 uur begonnen met lichte weeen.. en kon ik savonds om 9 uur gaan persen.. om 11 uur is hij toen geboren.. 2 uur geperst, flinke knip en helemaal kapot na zo'n dag..

Bij de 2e (5 dagen geleden) ingeleid en aan de weeenopwekkers gegaan.. Dus is in principe niet te vergelijken.. 12.30 begonnen, 16.30 baby in mijn armen.. Maarrr, het persen ging nu dus gewoon in 3 weeen en toen was ze er!!! Bizar he, waar ik toen 2 uur over heb gedaan heb ik nu in 10 minuten gedaan.. Kindje was nu ook nog s 400 gram zwaarder en niet geknipt alleen klein beetje gescheurd...

10. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Bij mijn eerste bevalling braken mijn vliezen, de eerste weeën kwamen 4 uur later en na 32 uur, waaronder 2 uur persen, had ik eindelijk mijn zoontje in mijn armen...
    De tweede is nu op komst, maar omdat bij de eerste bevalling de boel van onder flink beschadigd is, krijg ik nu een keizersnede....

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.056
    2.193
    113
    Brabant
    1e: 24 uur en 20 uur vanaf dat de weeën om de 2-3 minuten kwamen. 1 uur en 43 minuten geperst.

2e: 7 uur en 5 uur vanaf dat ik echt weeën herkende. 23 minuten geperst:):)

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij de eerste braken de vliezen en kreeg gelijk weeen om de 5 min. ik heb er 12 uur over gedaan 30 min geperst. geen beschadigingen enz opgelopen

bij de 2de 2 uur en 44 min vanaf de goede weeen. bij de 8 cm hebben ze de vliezen gebroken en 12 min later was ze daar. 2 min geperst en weer geen beschadigingen

ik vond de eerste bevalling fijner minder pijnlijk en kon meer met de pijn meegaan. bij de 2de was het gewoon 1 grote wee die niet weg te puffen was

13. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    1e ingeleid bij 34wk (dus schoot niet zo op): 36u
    2e vanaf de 1e goede wee: 10u (laatste 20 min van 6cm naar 10cm ouch)

14. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    eerste 12 uur + 51 min persen (inleiding 41+1)
    tweede 3 uur + 7 (!) min persen (spontaan 40+1)

beide gerekend vanaf eerste wee

15. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    1e, 2,5 uur, 8 minuten persen.
    2e, 51 minuten (vk heeft m'n vliezen gebroken om de boel op te starten) inclusief 11 min persen.

16. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier 11 uur vanaf de eerste wee maar dat stelde nog niet veel voor. Ruim half uur later braken mn vliezen en zette het gelijk goed door.
    Laatste 5 uur waren erg zwaar, kon ze de weeën niet meer opvangen (rug, bekken en beenweeën). Heb 1,5u geperst en ben geknipt.

Hoop dat de 2e wat makkelijker gaat.

17. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    M: 4u vanaf allereerste krampje, iets minder dan kwartier geperst (12 min geloof ik)

T: 2,5u vanaf eerste krampje, ik geloof 8/9 min geperst

S: 2,5u vanaf eerste krampje, best lang persweeën weggezucht (ik wilde proberen niet echt te persen, maar de baby eruit te zuchten, niet op een uitadem (dus neem een teug en dan persen), maar op een inadem: adem maar eens in, dan zie je dat je buik al automatisch naar beneden gaat), uiteindelijk kon ik niet anders dan persen: 3 min :)

18. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    1e begon met gebroken vliezen, ontsluiting vorderde niet dus infuus en uiteindelijk ruggeprik (ze had in t vruchtwater gepoept en moest dus snel geboren worden.) Uiteindelijk met vacuum gehaald na 14 uur en 1,5 uur persen.

2e had ik niks in de gaten, had gewoon harde buiken dacht ik, maarja, toen had ik na controle 4-5cm ontsluiting. Vk heeft vliezen gebroken en toen begon ik t voelen. Bevalling duurde vanaf t breken van de vliezen tot geboorte 3 uurtjes waarvan 15 min persen.

19. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    ik volg hier even om goeie ervaringen te lezen.

Mijn bevalling begon met het spontaan breken van de vliezen. 31.5 uur later (incl 23 min. persen) is Tim geboren.

20. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Eerste 4 uur, 20 min persen.

Tweede 2,5 uur, 4 min persen (nou ja, zuchten eigenlijk want het ging te snel en navelstreng zat om de nek. Feitelijk heb ik minder dan een halve perswee geperst ;), VK begon binnen 10 seconden al te roepen 'zuchten, zuchten!', bij de 2e perswee zonder meepersen kwam ze al).

Deel Deze Pagina