Henna

Discussie in 'De lounge' gestart door bereke, 5 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bereke

bereke Niet meer actief

Zijn er hier vrouwen die hun haren kleuren met henna?

Welke gebruik je?
    Wat voeg je toe aan de henna?
    Wat is je geheim om het zo proper mogelijk aan te brengen :D?
    Hoe lang laat je het intrekken?
    Heb je eerder een koperkleur of meer naar het rode toe?

Ik heb vroeger al wel henna gebruikt en ben sinds vorige week aan het experimenteren met de henna van lush. En nu dus op zoek naar ervaringen van anderen.

Ik ben benieuwd :).

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik verf mn haar nu sinds een jaar met henna.
    Ik heb van mezelf rood haar, maar ik wil het graag wat levendiger en voller van kleur en daarvoor gebruik ik dan henna.

Voorheen verfde ik mijn haar altijd chemisch en probeerde ik het bruin te maken, maar altijd bleef er rood doorheen komen van mezelf, dus ik heb nu maar geaccepteerd dat ik een rooie moet blijven :p
    Ook werd mn haar er steeds slechter door; ik heb van mezelf krullen en wat droog/pluizig haar en de chemische verf maakte het er niet beter op zeg maar ;)

In eerste instantie ben ik begonnen met pure henna en maakte dit aan met hele sterke espresso ipv gekookt water; door de koffie zou de kleur wat donkerder moeten worden.
    Ook een scheutje citroensap om de kleur intenser te maken.
    Ik liet het zo'n 5-6 uur zitten, maar leuk is anders hoor! Het wordt enorm zwaar op je hoofd namelijk... (Tenminste, bij mij wel; lang haar tot op de helft van mn rug)
    Mijn haar werd er alleen vuurtoren rood van :O
    Daarna dus nog een keer of 3 hetzelfde recept erin gedaan met tussenpozen van 5-7 dagen om het zo donkerder te maken, maar in de zon was het mij nog steeds TE fel.

Ik ben nu overgestapt op de Henna-blokken van Lush; deze hebben ze in 2 tinten rood, bruin en zwart en alles zit er al in: verzorgde olie en koffie bijv.
    Hiervan meng ik 4 blokjes bruin met 2 blokjes rood, ik laat het ongeveer 3-4 uur zitten en de kleur is nu prachtig! Mooi, diep, herfstrood.
    Ook verzorgt het mn haar geweldig! Het is zacht, pluist minder en het glanst heel mooi :)

Ik hoef geen andere henna meer! (of chemische verf ;))

3. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    mijn sma gebruikt het ook ma zij woont in Turkije dus ik kan je helaas geen tips geven. wel fijn dat je geen chemische zooi hoeft te gebruiken! ik ben blond en verf het licht blond weet helaas geen minder schadelijk alternatief

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Henna is idd mooi spul als toch niets anders wilt gebruiken qua verf maar bedenk wel dat oververven met een andere verf (chemisch) niet echt gaat.

5. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

9 mrt 2009
    2.953
    0
    0
    tilburg
    geloof dat ik dan maar een keertje naar lush moet...
    ik gebruikte altijd gewone henna aangemaakt met hele sterke thee, een eidooier en azijn... dit liet ik dan een uurtje zitten...

6. bereke

bereke Niet meer actief

Toch wat reacties binnen ondertussen maar er zien hier weinig meiden die henna gebruiken precies?

Kristel, wow dan heb jij wel veel/lang haar als je zes blokjes nodig hebt! Heb je soms een foto van je haar? Ben benieuwd naar de kleur.

Heb ze nu donker genoeg maar wil ze echt nog roder. Dus de komende twee weken maar een paar keer de rouge van lush gebruiken.

7. Trisha1981

Trisha1981 Bekend lid

27 feb 2009
    841
    1
    0
    Eindhoven
    Ben erg benieuwd naar het resultaat! Ben ook een rooie die graag een wat meer levendigere kleur zou willen :)

Deel Deze Pagina