Het grote NUB topic!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Natasja, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Ja kan me goed voorstellen zo spannend, ben ook erg benieuwd of ik het goed heb :D

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.949
    15.595
    113
    Nabij Utrecht
    @Yvonne, ik verander mijn mening! De nub wijst ten opzichte van de ruggegraat (licht) omhoog!
    Wat jadore aanwijst alszijnde stand van de ruggegraat is de stand van het kontje en dat klopt dus niet omdat de rug licht bol loopt en het kontje omhoog steekt.

Hier de streepjes zoals de ruggegraat en nub wel lopen en zoals je ziet loopt de nub naar boven!

Bekijk bijlage 145558

3. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Ik keek net precies zo als jij toen ik zag dat jadore de strepen had ingetekend. Ik twijfel heel sterk. Het kan zijn dat de nub nog naar boven moet groeien....

We wachten af tot begin juni! Gelukkig ga ik wat eerder voor een geslachtbep. :)

4. januari2010

januari2010 Niet meer actief

De ruggegraad is het witte streepje dat je ziet lopen in de rug.
    je hebt het onderste streepje niet goed gezet maar het blijft een lastige, vind ik!

5. vonnie79

vonnie79 Actief lid

11 feb 2009
    208
    0
    0
    Ja als je het zo bekijkt weer wel.... hmmm tja dan word het lastig... nou ja dan maar wachten tot 7 juni haha..

6. shannen

shannen Fanatiek lid

13 okt 2005
    1.410
    0
    0
    Bedankt voor het kijken, dan moet ik nog maar ff geduld hebben krijg met 12 weken nog een echo.

En anders met 18 weken de geslachtsbepaling..

7. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Ach weet je een nub bekijken is sowieso nooit 100% daarom doen echoscopistes ook pas met ong 15 weken pas echt een geslachts bepalende echo ;) ik blijf bij mijn standpunt en mijn visie ook al ben ik geen expert ;) houdt het extra spannend :D! Ben heeeel erg benieuwd!

8. mroos

mroos Niet meer actief

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Het gaat ook niet om de stand van de hele ruggegraat, maar om het onderste gedeelte van de ruggegraat ;) Dus meer richting het kontje dan het midden van de rug...

The determination is made by studying the angle between the genital 'bump' and the direction of the lower portion of the spine.

Beide foto's kloppen dus niet wat betreft strepen, de streep voor de rug zou juist precies tussen die van jadore en rigojuli in zitten qua plaats :p

Maargoed, maakt ook niet uit;
    Ik blijf iig ook bij een meisje bij Vonnie ;)

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Mroos: Vind t moeilijk te zeggen omdat t kontje van je kindje erg gebold ligt... Maar als ik goed kijk dan lijkt t erop dat de NUB gelijk loopt met t ruggetje (onderste gedeelte). Wat dus een meisje zou betekenen, maar ik durf t bijna niet hardop te zeggen :p
    Ook heeft t uiteinde van de NUB een soort vork-vormige "kop", wat je bij meisjes ook vaker zou zien dan bij jongetjes, maar vooralsnog zegt dit niet zoveel... Ik vind t iig een moeilijke om een duidelijk antwoord te geven :(

11. mroos

mroos Niet meer actief

@Kristel, dank je:) helaas de enige beetje duidelijke foto die ik heb! Ik heb geen voorkeur, lijkt me wel heel 'gek' als het een meisje is, omdat ik dat dus nog niet ken.
    We wachten verder rustig de 20wekenecho af!

12. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Mroos, meisje GOK ik,want de nubstand is eigenlijk pas vanaf 12.0 wkn maar toch gok ik een meisje als ik naar die foto kijk!

13. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    ik gok ook een meid al is het termijn van de echo eigenlijk nog te vroeg.

vork hoeft niks te zeggen had mijn oudste zoontje ook ;)

14. Lemi

Lemi VIP lid

5 okt 2008
    13.306
    0
    0
    Finnefant
    De plek waar de nub zit is naar mijn inzien niet in beeld op 2 van de foto's en op de andere zie ik m niet...

Vonnie
    Moeilijk...twijfel heel erg doordat het ruggetje zo krom ligt. Het lijkt me een meisje, maar ben dus niet overtuigd!

Jadore
    Hihi, de streep van de ruggenwervel bij Vonnie dr echo staat niet goed;)

Mroos
    Haha wat leuk je hier te zien, had ik niet verwacht;). Ik heb heel veel foto's op de Amerikaanse site gezien met jou termijn en die begonnen ook zo plat en dat was binnen 5 dagen ineens helemaal veranderd:$. Heb je nog een echo tussen 12 en 14 weken?

Kristel
    Klopt niet wat je zegt over de VORK...Als je op de amerikaanse site kijkt (ik heb elke meisjes en elke jongens echo bekeken) dan zie je bij jongens ook heel vaak een vork. Bij mijn jongen ook;)

15. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    dames jullie hadden het goed, we krijgen echt een meid, vandaag nogmaals bevestigd!! :D

16. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @moui: Leuk! Gefeliciteerd :D (en ook leuk voor mij, mn eerste nub bevestiging hier haha)

@Vork: ik zei ook "het zou vaker bij meisjes te zien zijn, maar vooralsnog zegt t niet zoveel" ;) Ik zeg niet dat t daarom maar een meisje is he :) (dus waar de reacties van "klopt niet wat je zegt, want mijn zoon had t ook" vandaan komen snap ik eventjes niet? :p)

17. mroos

mroos Niet meer actief

@lottie, haha, ik vond het wel interessant of er iets te zien was. Ik heb nu geen echo meer tot de 20 weken dus we zullen zien. Ik wil zo graag winkelen haha.
    Jij bijna je 20weken-echo?

18. moui

moui Bekend lid

20 aug 2010
    587
    0
    0
    dan zei ik het nog vriendelijk :p
    ik zei dat het niks hoeft te zeggen, dat mijn oudste zoon ook een vork had ;)

iedereen zei hier een meid, dus wel leuk dat iedereen gelijk had bij mij :D

19. Eef76

Eef76 Lid

18 okt 2007
    68
    0
    0
    Goeiemorgen!

Ik heb gister een pretecho gehad (18 weken) en we krijgen een zoon! Dit terwijl er een duidelijke meisjes nub te zien was (de foto's staan op pagina 461)! Zowel op deze site als op de amerikaanse site gokte iedereen een meid! (ik dacht het ook!)

Liefs Eef

20. zzje

zzje Actief lid

17 nov 2010
    158
    0
    0
    Oh Eef wat grappig!
    Had je nog niet alles roze ingeslagen haha?

Ik heb een paar dagen terug mijn 13 weken echos geplaatst en ik hoor van iedereen een jongen...maar mijn gevoel zegt juist zo sterk een meid haha!!

Dus de nubmethode is niet waterdicht?
    Nou jah de tijd zal het leren!

Deel Deze Pagina