Dag, Ons zoontje heeft afgelopen maandag de hielprik gehad. wij werden vandaag gebeld dat één van de uitslagen 'dubieus' was en dat het vanmiddag op nieuw ging gebeuren. Natuurlijk maakten wij ons meteen zorgen. Het bleek te gaan om de ziekte mbt de schildklier. De uitslagen zaten op het randje van wat wel/niet mag. En dan prikken ze opnieuw. Die waarden schijnen nogal te schommelen de eerste dagen. Hij was 2 weken te vroeg, daar kan het door komen. Of door de stressvolle bevalling. Het is nog helemaal niet gezegd dat hij het heeft. En als dat wel zo is, dan is er met medicijnen goed mee te leven. Toch schrik je natuurlijk wel en hoop je dat het niet zo is. Ik las op internet dat er per jaar 70 tot 90 baby's met deze ziekte worden geboren. Dat zijn niet veel, maar ja, daarom kan het best net jouw baby zijn natuurlijk. Bij wie is dit ook gebeurd? Ik hoor nu dat het wel vaker gebeurd. Een vriendin van mij had hetzelfde en bij haar was de 2e uitslag wel goed. Ik snap dat we gewoon de uitslag moeten afwachten en dat jullie ervaring niets zegt over ons, maar toch ben ik wel nieuwsgierig. Ik vind het wel spannend...
Heey, Niet dezelfde ervaring, maar ik kan me de angst goed voorstellen ook al hoeft er niets aan de hand te zijn. Wanneer hoor je de nieuwe uitslag? Sterkte!
Hoi, Bij onze zoon kwam er ook niet een goede uitslag uit de hielprik. We dachten eerst nog dat een twee hielprik nodig maar de arts gaf aan dat de schildklierwaardes de pan uitvlogen. Veel te hoog dus Vreselijk schrikken natuurlijk. Wij moesten dezelfde middag naar het ziekenhuis. Mijn zoon kregen gelijk medicijnen (thyrax) uit voorzorg heel veel info. En dat was op een vrijdag. Op de zaterdag daarna gelijk echo's van zijn nek en de schildklier. 4 dagen later hebben wij een dag onderzoeken gehad in het VU ziekenhuis in Amsterdam. En daaruit bleek dat onze zoon een te kleine schildklier heeft die niet goed is en het amper doet. Is een foutje van de natuur en niet genetisch. Maar gelukkig zijn er gewoon medicijnen. Deze moet hij wel zijn hele leven slikken Onze zoon krijgt elke ochtend ( deze maand) voor zijn eerste fles of papje anderhalf tabletje thyrax. Elke maand bekijken ze door bloed onderzoek hoeveel pilletjes hij moet slikken En door die pilletjes is het verder een gezonde baby die volgens het CB voorloopt op andere kindjes van bijna 7 maanden. Kleine man is een lange man van 73 cm bij 7 maanden. Ik hoop voor je dat de tweede hielprik goed uitvalt. Mocht je vragen hebben dan gewoon doen Weet precies hoe het voelt. Maar alles komt goed
Lijkt me een erg heftige ervaring Emma. Gelukkig kunnen jullie het zo goed onder controle houden. Als ik het goed begrepen heb zijn de afwijkingen die gezocht worden ook alleen een gevaar als ze niet behandeld worden.
Als men gelijk met behandeling start dan groeit en ontwikkelt je kindje zich net als alle andere kindjes. En we gaan om de twee maanden bij de kinderarts langs. Zodat ze kan zien dat het goed gaat. En wel luxe want we weten elke keer hoeveel hij weegt en wat zijn lengte is. En ze controleert hem altijd helemaal. Daarom is het fijn dat er andere mama's zijn voor steun.
Bij mijn dochtertje is ook 2 keer geprikt. Ik kreeg ook te horen dat een vd uitslagen dubieus was. Ik weet hoe je je voelt Maar bij mn dochtertje was de 2 uitslag goed we werden 2 dagen na het 2e prikje gebeld. Waarschijnlijk kwam de dubieuse uitslag doordat ze erg geel was. Dat kan blijkbaar de uitslag ook beïnvloeden.. sterkte meid! Hopelijk hoor je snel iets.
He bah, dat is schrikken! Hopelijk komt er niets uit ee tweede prik. En is alles in orde met jullie kleintje. Onze dochter moest overigens met vijf weken nog n tweede hielprik want de eerste was zoekgeraakt.....