hier nogmeer beginnende hardlopers?

Discussie in 'De lounge' gestart door lillyenco, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    Wij zijn officieel vandaag begonnen!
    Nieuwe loopschoenen gekocht, stopwatch erbij en huppakee rennen maar.

We begonnen met 5 keer 1 minuut en dan tussendoor 2 minuten lopen...man die 1 minuut hardlopen viel tegen zeg...:$ Nog nooit zo buiten adem geweest..
    herkennen jullie dat? We gaan om de dag volgens het trainingsschema.

Ik heb de cursus van evy wel op mijn computer staan maar mijn man wou die stomme muziek niet hahahha:D

al met al ik ben trots op mezelf!

2. mama c

mama c Niet meer actief

Ja heel herkenbaar!
    Valt effe tegen he?! Je denkt 1 minuut dat is niks, nou ik was blij dat ik toen even mocht uitrusten.
    Ik heb vorig jaar de lessen van Evy gevolgd via de mp3 speler, en vond het een goede motivatie. Muziek vond ik wel oke, was sowieso blij dat ik muziek had om op te lopen. Mijn eerste les had ik met een horloge met secondewijzer gedaan, dat is helemaal niks. Dan moet je heel de tijd kijken en gaan die minuten helemaal langzaam voorbij. Het is af en toe even doorbijten, maar goed vol te houden. Ik liep de lessen ook met een doel, want ik had toen meegedaan met een hardloopwedstrijd voor de 5km.
    Zelf vond ik die intervallessen best zwaar, steeds kort hardlopen en kort wandelen. Ikzelf vind het prettiger om lange stukken achter elkaar te hardlopen. Soms heb je dan het gevoel er even doorheen te moeten, maar als je er dan lekker inzit!
    Het is een goede en vooral gezonde uitdaging. Helemaal lekker met dit weer. Je moet er toch even uit en dan voel je je erna weer helemaal fit en je hebt een frisse neus gehaald!
    Goede schoenen is essentieel!
    Tip: als je niet hetzelfde tempo hebt als je man, probeer hem dan niet bij te benen. Iedereen heeft zijn eigen tempo en je loopt ook het beste als je dit aanhoudt. Na een tijdje heb je je eigen ritme te pakken. Ze zeggen dat je volgens een goede snelheid loopt, als je nog met elkaar kan praten. Dus als je helemaal buiten adem bent, loop je te snel.
    Heel veel succes en vooral veel plezier!!

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik ben 2 weken geleden begonnen met hardlopen bij de sportschool dus niet buiten maar op een loopband. Omdat ik al een redelijke conditie had, ben ik in week 3 begonnen (volgens schema van sportschool) en vandaag heb ik 4x4 minuten hardlopen gedaan en tussendoor 3 minuten wandelen. Ging toppie, ben trots op mezelf en merk dat het verslavend is, gisteravond baalde ik echt dat ik niet kon gaan (geen oppas).
    Was na een half jaar cardiofitness toe aan een nieuwe uitdaging, dit voelt echt supergoed. Ik ga 3x per week sporten en doe dat lopen dus nu ook 3x per week.

4. Brandweer

Brandweer Actief lid

12 jul 2011
    249
    0
    16
    Ik ben deze week ook weer begonnen!
    Tijdje geleden blessure gehad aan de knieen en heb nu goede schoenen gekocht!
    Ik loop trouwens wel met Evy, goede motivatie en redelijke muziek :)
    Tot nu toe geen last van mijn knieen, maar ik heb het gevoel dat ik zo langzaam loop? Volgens mij wandel ik nog harder :D

5. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    En up: lopen jullie nog? En wie nog meer?
    Ik heb vandaag 3x 7 minuten gelopen en 3 minuten ertussen gewandeld. Ben niet meer te stoppen, wat is dit LEUK zeg, echt verslavend!
    Morgen ga ik loopschoenen kopen want die mis ik nu wel.

6. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik ga morgen weer beginnen! Wel met Evy! Ben benieuwd hoe hts zal gaan...heb nul conditie. Wat hebben jullie trouwens aan qua kleding?

7. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Ik loop ook met evy. Maar ik krijg pijn aan mijn knie en scheenbenen. Dat vind ik een nadeel. Maar ik had nooit verwacht dat ik zo iets vol kon houden.

8. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    ik ben al een tijd geleden begonnen met lopen, maar heb een tijd afgehaakt toen mijn zoontje slecht sliep en ik dus ook.. ik had echt geen energie 'over'.. en toen regende het de hele tijd... maar nu ben ik er weer!!! ik rende ook met evy, maar heb nu een iphone en loop met runkeeper (die houdt alles bij en je kan zelfs je route terugkijken). in de dagen dat ik niet loop doe ik touwtje springen in de tuin, lekker even savonds keer of 200-300 springen. ik heb het idee dat dat ook wel helpt bij fit worden/blijven.
    ik heb trouwens goede schoenen gekocht, mijn voeten laten bekijken zodat ik goede ondersteuning heb (loop naar binnen met enkels en heb smalle voeten) en 1 duur setje kleding. verder kleding vd aldi, zit ook prima!

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik was vorig jaar november begonnen en vond het pittig, maar tegelijkertijd ook heeeeeeeeeerlijk. Door nare familieomstandigheden en daar achteraan een zware verwerkingsperiode, ben ik gestopt. Ik wil het vanavond weer op gaan pakken. Daarbij gebruik ik wel het programma van Evy en ik loop het liefst alleen, zodat ik mijn eigen tempo kan lopen en me niet hoef aan te passen aan een ander. Daarbij vind ik het bijzonder irritant om te kletsen tijdens het lopen, op die manier kan je je ademhaling niet goed controleren....

Ik heb er iig weer zin in, lekker in de buitenlucht...zalig:)

Heel veel succes, je zult merken dat naarmate je conditie verbeterd het alleen maar makkelijker en leuker wordt;)

10. abcd1234

abcd1234 Fanatiek lid

28 aug 2009
    1.350
    0
    36
    NULL
    NULL
  11. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ik ben 2 weken geleden begonnen met hardlopen. Samen met mijn zus. Wij lopen ook met Evy. Ik vind het op zich wel prettig dat je verteld word wat je moet doen, alleen wat mij betreft mag ze tijdens de hardloopstukjes wel haar mond houden. Er klopt namelijk geen bal van wat ze zegt. Hoogst irritant. De muziek vind ik niet geweldig, maar ik moet zeggen dat ik daar niet echt naar luister. Ik ben allang blij dat ik niet naar mijn eigen ademhaling hoef te luisteren, dat haalt me uit mijn concentratie (heel stom, ik weet het).

Wij lopen wel beiden ons eigen tempo. Mijn zus heeft een hoger tempo dan ik, dus loopt meestal een eind voor mij. Maar dat is niet erg wat praten tijdens het lopen kan ik toch niet! hahaha...

We proberen 3x per week te gaan, maar vorige week (doordat we het beide druk hadden) zijn we maar 2x geweest.

Gisteren hebben we les 6 gelopen. 1L, 1W, 2L, 2W, 3L, 3W, 3L, 3W, 3L, 3W

Aan het eind van die les vertelde ze dat we volgende week gaan opbouwen naar 4 minuten en zelfs 1 x 5 minuten. De moed zakt me al in mijn schoenen bij de gedachte alleen al. We zullen zien!

12. lillyenco

lillyenco Fanatiek lid

5 okt 2009
    4.080
    0
    36
    forumverslaafde
    Onder de zon
    nou wij hebben even eenpauze ingelast maar beginnen deze week weer! Zal wel weer van begin af aan moeten beginnen ( hijg hijg) maar goed.. maakt niet uit :D

13. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Vanavond een half uur gelopen voor het eerst, supergevoel zeg!! Volgens het schema was het 15 minuten maar ik zat er zo goed in dat ik dacht, ik maak de 20 minuten vol. En toen de 25... en toen de 30! :D
    Heb deze week wel goede loopschoenen gekocht, volgens mijn man ligt het daaraan ;) (de schat, hij is gewoon jaloers :p)

14. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Heeft iemand een link naar die Evy lessen? Ik heb gegoogled en kwam vlg mij op de originele site, maar daar deed de download link het niet. Het lijkt mij idd ook erg lekker om te doen.

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Oh dat is vreemd dat die link het niet doet?
    Ik ren niet met Evy dus kan je helaas niet helpen maar een vriendin van me heeft hem vorige week nog gedownload...

16. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ik moet nog steeds gaan beginnen maar krijg mezelf nog niet echt gemotiveerd hiervoor.
    Ik ben bezig met een sollicitatie waarvoor toch wel een goede conditie vereist is. Ik heb een maand geleden een sporttest moeten doen en toen ben ik dus afgewezen, echt super balen want nu moet ik een half jaar wachten voordat ik weer mag solliciteren.
    Ik heb nu een trainingsschema gekregen maar bij dat schema gaan ze ervan uit dat je begin conditie al 15 minuten duurloop is maar dat haal ik nog lang niet.

Wat is dat evy eigenlijk, het hoort zich aan alsof het echt van het begint rustiger begint en het wat meer opbouwt In plaats van meteen vol op 15 minuten zitten?
    En hoelang duurt de opbouw dan naar 15 minuten duurloop? (hoeveel maanden doe je er ongeveer ongeveer over als je 2a3x per week gaat)

Ik wil wel heel graag maar heb merk ik toch iets meer een stok achter de deur nodig.;)

17. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Ik zal hem anders binnenkort nog eens bekijken. Er stond bij dat er vandaag een update is geweest, dus wellicht is er iets mis gegaan en wordt het gauw gefixt. :D

18. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    @Kelly: je kunt ook gewoon even googlen op hardloopschema's, bij de meeste zit je na een week of 6-7 op 15 minuten.
    Ik ben zelf in de 3e week begonnen omdat ik al een behoorlijke basisconditie had van de cardiofitness, dat doe ik sinds februari.
    Je 'moet' wel eigenlijk 3x per week gaan, anders is de tijd ertussen te lang en bouw je het niet genoeg op.
    Ik kan het alleen maar aanraden, ik heb me nog nooit zo fit gevoeld als de laatste tijd, niet normaal :D

19. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Fairy tale: https://skydrive.live.com/?cid=2302ab90659afe4e&sc=documents&id=2302AB90659AFE4E%21229

@ Kelly: Evy is inderdaad een opbouwschema voor als je 0 conditie hebt (zoals ik :D). De eerste les loop je een paar keer 1 minuut, 2 minuten en 1x 3 minuten. Vandaag heb ik les 7 gelopen. (1 min, 2 min, 3x 3 min) totaal zijn het 27 lessen en na die 27 lessen loop je 5 km achter elkaar (geloof ik). De bedoeling is dat je dan 3x per week loopt. Dus ongeveer 10 weken in totaal!

20. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Ik heb het net even gegoogeld ennne ik ben raaaazend anthausiast. Zodra mijn griepje over is gaik meteen beginnen en nee dit is niet meteen weer een uitvlucht om uit te stellen. Het een voorhoofdsholte ontsteking achter de rug dus denk niet dat dat zo lekker mee bonkt tijdens het rennen :D
    Ik ga het echt doen!!!
    Maar rennen jullie alleen of met iemand samen? ik schaam me altijd zo als ik ga rennen dat ik me eerst de auto pak en naar een weiland rij om daar dan te gaan rennen.
    Ik heb nu een maatje die samen met mij gezakt is voor die sporttest en we zouden samen gaan trainen maar ik weet niet of ik dat moet doen . Van de ene kant loop je op je eigen tempo het beste, van de andere kant heb je meer een stok achter de deur om te gaan want je hebt afgesproken om te gaan.
    Dat moet ik me nog even bedenken.

Deel Deze Pagina