Hallo meiden, Sorry voor mijn beetje aparte vraag, maar ik heb een 5-zits stoffen bankstel overgenomen van mijn broer en nu blijkt dat het 270 (TWEEHONDERDZEVENTIG) euro kost om hem te laten reinigen. Hij is namelijk erg licht van kleur, beetje creme kleur, maar inmiddels erg vuil. Ik schrok me een hoedje van de prijs. Ik kan dan net zo goed een nieuw bankstel kopen. Iemand nog tips hoe ik dit goedkoper kan (laten) doen? Alvast bedankt voor de tips! Groetjes, Emma
Je kunt bij de bouwmarkt ook een tapijtreiniger huren. Na behandeling ziet je bank er weer als nieuw uit!
nou roep dat niet te hard. mijn moeder heeft een bankstel van 500 euro en die zit na 4 jaar nog steeds heerlijk. met de vanisch krij ik geen kringen als je het maar in zijn geheel doet
Dit bankstel was oorspronkelijk 1500 euro, maar mijn broer heeft het met afdingen voor 700 euro meegekregen ( ) 270 euro vind ik dan behoorlijk aan de prijs voor een bank van ongeveer 4 jaar oud om hem te reinigen. Zeker omdat ik een zoontje van 1,5 heb die hem binnen de kortste keren toch weer vuil maakt, dus het zal nog wel eens moeten gebeuren vrees ik. Maar bij de bouwmarkt is het echt heel goed te doen! Zo'n reinigingsapparaat is 18 euro voor een heel weekend! En we kunnen er mooi ook nog een stuk tapijt mee doen als we tijd over hebben! Ben helemaal blij! Thanx allemaal!
@ Emma.... Laat je weten of het is gelukt daarmee? Zat zelf te denken om te stomen maar een tapijtreiniger is ook een idee
Wat je ook nog kan doen is een stoomreiniger kopen Mijn moeder heeft er ook een gekocht (en die dingen zijn niet zo heel duur) en ze gebruikt hem wekelijks voor het tapijt en de bank. Scheelt een hoop rompslomp om steeds maar naar de bouwmarkt te gaan als er weer eens iets vies is. Gewoon bij de stofzuiger neerzetten of ergens waar je plek heb en zo maakt het ook niet meer zo heel veel uit als er eens iets vies wordt. Je kan het immers zo weer schoonmaken
Ha! Ook een goed idee! Wist zelf niet of je het daarvoor ook kon gebruiken. Je ziet ze wel steeds vaker in de aanbieding. Ik weet in ieder geval van de tapijtreiniger (je moet dan ook zo'n mondstuk erbij vragen om de meubels te kunnen doen) dat hij het oppervlak weer voor 90% droog krijgt! Dus je hoeft niet zo lang te wachten voor je eroverheen kunt lopen of erop zitten. Is dat met een stoomreiniger ook zo? @Patriessie: zeker, ik laat het even weten: ik probeer wel even een foto voor en een foto na te maken! Lijkt me wel leuk! Dit weekend gaat het gebeuren...spannend!
Kijk ook even of je na de reiniging de stof kunt impregneren. Als je dat niet doet is ie binnen de kortse keren weer vuil en blijf je aan de gang.
Met de stoomreiniger is het over het algemeen ook vrij snel droog hoor, omdat het dus echt met hele erge warmte gaat. Het vocht verdampt dus zo
Emma, spray kopen van HG; water, olie, vet & vuil dicht voor textiel. Zo heet het Gebruikten wij ook toen we nog een stoffen bank hadden. Wij hebben het bij de supermakrt gekocht gewoon, die hebben een HG stelling, maar anders moet je misschien even kijken bij een bouwmarkt of bijv een hema oid? weet het ook niet precies hoor
Wij hebben de bank ook al een aantal keer schoongemaakt met een stoomeend. Werkt perfect. Als je een klein beetje wasverzachter toevoegt ruikt het ook nog eens heerlijk