Vader en moeder van mijn opa. Nee laat dat zo vond het wel mooi en neutraal... En idd die stenen hehehehh takkewerk hihihi
@letty... ik hou juist erg van lichte foto's maar vind ze juist weer wel mooi, bij schemer gemaakt of?
nog 2 wi kan me trouwens vertellen, wij en ons meis dacht dat t gewone narcissen bollen ware, is dit nu ook een narcissen soort?
Zo, even vanaf mijn laatste foto @Druif: Dank je! Huidje is overigens prima hoor; denk inderdaad dat je beeldscherm niet goed gekalibreerd is als ik t zo lees in andere reacties ook Ondertussen gedaan? Zie je ook verschil in je eigen foto's nu? @LM: Handje komt idd groot over; meneertje had ook wel grote handen hoor haha, maar door de pose/compositie wordt t wat versterkt. @BabyFG: Oeh leuk, binnenkort dus weer een babyshoot! Dat is wel een goede oplossing idd door kindje op tafel te leggen, ben benieuwd naar t resultaat @Mirjam: Oeh, als blikken konden doden haha @Maloutje: Dank je! Jij bent ook lekker bezig geweest zo te zien; hele mooie foto's! Ik heb er eigenlijk niks op aan te merken, behalve de eerste foto met de eenden; Er lijkt een beetje een warme (gele) gloed overheen te zitten? Wellicht dat het iets beter bij de (sneeuw)sfeer past als de foto iets koeler zou zijn. Maar ik vind het verder een mooi plaatje hoor! De foto's van je dochter; ik vind 1 veel mooier Deze is een stuk zachter en dat vind ik wel zo mooi bij jonge kindjes. De 2e is qua bewerking niet lelijk, maar ik vind het zelf niet passen bij baby's, meer voor wat oudere kindjes. @Marieke: De eerste foto vind ik heel mooi; mooi in zwart/wit ook! Foto 2 vind ik leuk qua compositie, maar ik vind het jammer dat er haar voor de ogen van je dochter zit; hierdoor vallen haar ogen een beetje weg terwijl ze juist zo mooi zijn! @Letty: Persoonlijk ben ik niet van de donkere foto's, tenzij echt low key. Ik vind de 1e foto erg mooi qua compositie, maar ik had m zelf een stuk lichter gemaakt Ik mis idd ook scherpte in de foto's.. Als je lange sluitertijden gebruikt is het heel moeilijk (zoniet onmogelijk, afhankelijk van de precieze sluitertijd) om een foto haarscherp te krijgen uit de losse hand. @Musty: Ik vind zelf foto 4 het mooist, ik hou wel van close ups bij bloemen! Misschien nog een ietsiepietsie te donker voor mij, maar verder heb ik geen aanmerkingen eigenlijk Foto 1: Ik vind deze niet echt "spannend", gewoon een foto van narcissen... Misschien iets contrast aanpassen en bijsnijden, dan zal ie al leuker zijn denk ik Foto 2: Ehm, wat wilde je precies met deze foto? Eigenlijk ben ik aan t zoeken naar een klein miertje ofzo wat op de wortels loopt, dat je die wilde fotograferen, maar die is er niet Foto 3: Eigenlijk hetzelfde als Foto 1...
Vandaag aan de slag geweest met een aantal nieuwe achtergrondjes maken voor fotoshoots. Zoals altijd als ik iets nieuws doe/heb stond mn oudste dochter te springen om op de foto te gaan, dus dat doen we dan maar even Gewoon een "standaard" foto Bekijk bijlage 309531 "Mama, ik wil ook even boos kijken voor de foto!" Bekijk bijlage 309532
Hier alweer de lente in ons bol . Vandaag lekker een flink stuk gefietst met de kleine. Natuurlijk de camera mee. Er lopen in dat natuurgebied altijd van die "wilde koeien" rond waar ik eigenlijk altijd een beetje angstig voor was . Vandaag mijn dappere schoenen aangetrokken en dichtbij genoeg durven komen om wat plaatjes te schieten. Ben er dus best een beetje trots op ;
Maloutje: Die wilde koeien kwamen we ook een keertje tegen toen we aan het picknicken waren. Ik schrok me kapot! Wist niet dat ze gewoon los liepen.
@Kristel: Ik vind de "boze" foto ook errug leuk. Is dat hetzelfde achtergrondje als de eerste, nee toch? Wel leuk die achtergrondjes. Is dat doek of papier of een stuk stof?
@Maloutje: Oeh die koeien zijn leuk!! Volgens mij ben ik daar vroeger ook eens geweest, echt heel gaaf! Ik vind beiden foto's erg mooi! Op foto 1 vind ik het mooi dat je goed kan zien dat ie vrij groot is; mooie "statige" foto. Bij foto 2 vind ik het weer erg leuk dat de koe een beetje achter het hoge gras ligt; ligt er ook heel relaxed bij wat een rustige sfeer aan de foto geeft Beide foto's hebben een andere achtergrond idd Ik heb ze gemaakt van foambord waar ik behang op geplakt heb
Kristel: Dat is wel slim om zo een achtergrond te maken. Nooit aan gedacht. Waar heb je de foamboard vandaan en hoe groot zijn ze?
@Sheann: Kun je online bestellen (is wel prijzig hoor... vind ik dan hehe) Zijn diverse online winkels die t aanbieden, gewoon even googlen. Ik heb zelfklevende (aan 1 kant maar, dubbelzijdig heb ik helaas nergens kunnen vinden) en t formaat is 80x100 cm. Ze zijn voor mij echt bedoeld als achtergrondjes voor newbornshoots Maar zoals vandaag bleek zijn ze ook erg geschikt voor jonge kinderen dus daar ga ik ze ook voor gebruiken (alleen kun je dan geen full body shots maken bij wat oudere kindjes, max tot 1 jaar denk ik, tenzij zittend)
Ach en deze kan er eigenlijk ook nog wel bij (Ze is gek op poseren... helemaal als ze lekker gek kan doen haha) Bekijk bijlage 309539
ik vind die bollen foto juist leuk weer is wat anders! En geweldig dat ze boos wide kijken! mooie foto's!
Wat veel gereageerd hier! Even kijken of ik de juiste foto's bij de juiste persoon weet Musty: de narcissenfoto's, toch? Ik vind ze wel mooi gelukt, weinig op aan te merken qua instellingen, maar ik vind ze niet heel spannend. Misschien wat bijsnijden her en der? Ik vind de derde mooi door de grijze achtergrond, geeft net even wat meer contrast! Kristel: wat een beauty van een dochter heb je! Ik vind die foto waarop ze boos kijkt echt ge-wel-dig! Mooie compositie ook ( geeft mij weer inspiratie ) en zelfs als ze boos kijkt is ze knap! Lekker karakteristiek! Slim idee van dat foambord. Mn dochter is nog te jong om te poseren, en mn zoon te eigenwijs, maar wie weet in de toekomst... Maloutje: wat leuk die wilde koeien! Geweldige beesten! En leuk om ze eens op de foto te zetten! Vind ze beide mooi gelukt! @kalibreren: kan iemand mijn Jip en Janneke taal uitleggen hoe je dat moet doen? Als ik google word ik al naar van de ingewikkelde teksten? Hier wel lekker bezig geweest met huis, tuin en keuken foto's maar geen mooie geschoten. Gebrek aan mooie achtergrondjes ( ik wil naar buitennnnnn!!!) en inspiratie voor andere composities. Ik april ga ik trouwens wel een cursus portetfotografie doen, dus ik hoop daar echt een hoop nieuwe dingen te leren!! Heb er nu al zin in!
@Maloutje, idd dapper ben je, ik sluip altijd weg als ik ze zie. Haha. @ Kristel, leuke foto's, vooral die boze blik. Waarmee bewerk je ze?
@kristel, die boze foto, waanzinning!! Mooie achtergrond ook! Vind die andere achtergrond ook leuk, maar niet bij deze foto's hihi @die koeien, 1e foto helemaal geweldig! 2e foto vind ik t nou net jammer dat die koei naar links weg kijkt en je daar geen kijkruimte meer hebt, wel weer leuk dat je koei helemaal achterin ziet liggen Wel erg mooi verder ook qua kleuren de koeien springen er toch uit @narcissen, vind ze misschien beetje standaard.... @littlemonsters, helaas...was al weg hihi @uhh nieuwe? Tuurlijk ben je welkom! Vind de bloemen te donker, de roos helaas niet scherp, en die van t station spreekt me eigenlijk gewoon niet aan en idd, bij langere sluitertijden is een statief echt onmisbaar, en zeker bij close ups zijn de foto's sowieso al gauw bewogen, dus bij macro is t eigenlijk altijd wel aan te raden om statief te gebruiken (doe t ook vaak niet hoor, maar alleen als de omstandigheden t toelaten, anders pak ik wel statief) @kalibreren, je hebt daar programma's en apparaatjes voor om t makkelijk te maken http://www.cameratools.nl/beeld-bewerking/kalibratie/?Merk%20Product=DataColor&alstart=0&artmaxcount=36&gclid=CKT8u7e_4bUCFZDKtAodUnUAWg Zoiets @camera, nikon d7000 met 50mm f1.8, 85mm f3.5 macro en 18-105mm f3.5-5.6, en uhh sb-910 flitser om t af te maken Fotografeer bolle buiken, baby's, kindjes en graag macro Rest vind ik ook wel leuk, maar bovenstaande toch wel t leukst Uhh geloof dat dit t was? Hihi