Sinds we proberen zwanger te worden slik ik onafgebroken foliumzuur (ruim anderhalf jaar nu). Inmiddels ben ik voor de 2e keer zwanger (1e keer MK) en vandaag precies 8 weken. Gisteren las ik op de verpakking dat je moet slikken tot en met de 8e week. Omdat het zo in mijn routine zit heb ik er geen bezwaar tegen dit nog de hele zwangerschap te blijven slikken, maar is dit wel goed voor het kindje ? Wat is jullie ervaring/advies hiermee/in ? Ik hoor graag van jullie. Groetjes, Natascha.
ik denk niet dat het kwaad kan teveel aan foliumzuur plas je namelijk weer uit , mijn dochter(die zwanger is) heeft epelepsie en gebruikt medicijnen daarom moet ze de hele zwangerschap foliumzuur slikken van de gynecoloog
Welke gebruik je? Je hebt namelijk ook foliumzuur van bijvoorbeeld VSM en daar zitten ook vitamines bij. Dan kan je die de gehele zwangerschap doorslikken. Ik zelf neem ze nog steeds en moet zeggen dat het ook een bepaald ritme is geworden nu. Ik denk dat het geen kwaad kan, maar je kan het altijd navragen aan de VK. Liefs, Duveldraakje
kan geen kwaad hoor ik neem omnibionta pronatal ook al de hele zwangerschap zitten ook andere vitaminen bij dan alleen foliumzuur en ben ook niet van plan om daar mee te stoppen zolang ik nog niet bevallen ben plus geef ik daarna borstvoeding en de gyn vertelde me dat ik die zelfs nog door kan nemen tijdens de borstvoeding ook voor ons meisje vitaminen extra te geven
Ik slik foliumzuur van ETOS eigen merk, zonder verdere vitamines. Is het verstandiger om er een te slikken met vitamines en is het zowieso beter om tijdens je zwangerschap extra vitamines te slikken ? Deed ik eigenlijk nooit, ook niet toen ik niet zwanger was of er maar mee bezig was. 2 x fruit per dag en verse groenten moet toch voldoende zijn ?
Kan absoluut geen kwaad. Wij hebben in de 13de week een nekplooimeting laten doen en die arts vroeg toen ook hoe lang ik Foliumzuur slikte en of ik deze nogsteeds nam. Toen ik zei dat ik die nogsteeds innam gaf hij aan dat hij dat in dat stadium nogsteeds belangrijk vond. Dus ga lekker door ermee!
je mag het gewoon de hele zwangerschap doorslikken hoor, geen probleem, en zeker als je het in een zwangersupp hebt zitten zoals die van VSM, dan kan je die gewoon je hele zwangerschap doorslikken!
Hey das een goeie vraag! Ik slik het ook nog steeds, die van davitamon fem natal, ook met vitaminen... Denk niet dat het kwaad kan? jessica
hai meiden ik moet van mijn gyn de helen zwangerschap foliuumzuur slikken ' er zitten vitaminen in voor je kleintje dus kan geen kwijt echt niet anders zouden ze dat nooit bij mijn doen succes en vraag het straks aan je verlos als je voor je eerste bezoek komt dan zul je het horen gr jeannet
Ik heb tijdens de zwangerschap van mijn dochter tot week 18 geslikt (folium) en deze zwangerschap tot week 16, gestopt omdat ze op waren. Ik slik geen extra vitamines omdat ik vind dat ik genoeg binnen krijg