Hoe doen jullie straks met de kleine?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door jeanney5, 17 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam1986

Sam1986 Actief lid

6 jul 2008
    437
    0
    0
    Mijn vriend blijft fulltime werken ik wil 3,5 dag in de week gaan werken. Ook omdat dit financieel gewoon moet. We hebben een paard, een koophuis, twee auto's en een grote veestapel en alles moet zijn verzorging krijgen natuurlijk. Hierop wil ik niet achteruit gaan.

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik hoop thuis te kunnen blijven bij de kleine. Dat vind ik persoonlijk heel fijn idee en mooi dat ik er kan zijn. Als we het financieel toch niet helemaal trekken kan ik altijd nog parttime gaan werken en gaat mijn moeder of mijn schoonouders oppassen.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

oja mijn man werkt fulltime en heeft ploegendiensten en is driekwartier onderweg dus daar moet ook rekening mee gehouden worden met mijn eventuele werken.

Hoop gewoon thuis te kunnen blijven

4. Astrid0482

Astrid0482 Actief lid

26 nov 2008
    454
    0
    0
    Ik zit momenteel helaas ook zonder werk, ben aan het solliciteren, maar zodra ik zeg dat ik zwanger ben hoor ik niks meer of zijn er andere kandidaten, ach is ook wel begrijpelijk. Als ik bevallen ben wil ik ook 2,5 tot 3 dagen gaan werken, om ook even onder 'andere' mensen te zijn en financieel is het natuurlijk ook wat fijner.

5. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

7 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Ik ben zelfstandig en werk dus van thuis uit. Dat heeft zo zijn voordelen omdat ik dan bij de kinderen kan zijn maar het is niet altijd evident om je werk te doen EN gewoon 'huismoeder' te zijn.
    Als ik beval kan ik ook geen 6 weken zwangerschapsverlof nemen want dan krijg ik heibel met mijn klanten :) . Maar allicht zal het twee weekjes worden en dan meot ik er terug invliegen!
    Mijn man werkt fulltime en die gaat gelukkig op de laatste maaden van mijn zw en als de kleine geboren is in een weekendregime zitten, dus hij kan ook een groot deel op zich nemen, dan kan ik ondertussen werken.

6. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Ik studeer nog. Ga straks 1 dag naar school, 1 dag stage, 6 uur pw werken (is 2 keer 3 uur op een dag) en de zaterdagochtend. Dat moet wel, anders komen wij niet rond.

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Manlief werkt fulltime en blijft dat ook doen. Gelukkig kan hij een dag thuiswerken (aan andere thuiswerkers: krijgen jullie je werk wel gedaan met zo'n kleintje om je heen?).

Ik studeer nog voltijd en blijf dat ook doen. Ik blijf ook 1 dag in de week thuis dus we hebben 3 dagen kinderopvang nodig. Ik zal daarbij niet werken omdat mijn prioriteit nu ligt bij het halen van mijn diploma (over 1,5 jaar mijn bachelor en over 2,5 jaar mijn master). Ik leen wel nog bij de ib-groep omdat wij anders maar NET rondkomen (of we zouden een stuk minder luxe moeten leven maar die keuze hebben wij niet genomen). Ik betaal mijn eigen studie, ziektekosten etc en wil dit ook blijven doen. Onafhankelijkheid vind ik belangrijk. En aangezien ik dus niet werk gaat dat via de lening, die ik straks ook zelf zal afbetalen van mijn eigen salaris.

Na mijn studie zal ik ook 3 a 4 dagen gaan werken. Waarschijnlijk 4. Dus dan stroomt het geld weer rijkelijk binnen ;) (in vergelijking met nu althans)

8. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Merle, tipje: je kan beter bij de bank lenen; de ib-groep hanteert idiote rente-tarieven! ;)

9. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

9 jul 2008
    822
    19
    18
    Mee eens. Niet normaal. Maar tja dan moet je wel genoeg inkomen hebben en goed rond kunnen komen om in aanmerking voor een lening bij een bank te krijgen toch?

Grt Jeanney

10. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dat is helemaal niet waar. Sowieso betaal ik geen rente totdat ik ben afgestudeerd dus dat scheelt me al een paar jaar rente. Lenen via de ib-groep is goedkoper.

Ik pak even de eerste de beste lening die ik kan vinden op de site van abn-amro: rentepercentage op jaarbasis is zo'n 14 procent. Bij de ib-groep is dit op jaarbasis 4,17 procent. Uhm...?

Ja de masterlening van abnamro is ook aflossen na de studie maar dus voor 14 procent. IB groep is echt vele malen goedkoper. Dat is toch algemeen bekend? :(

Nog meer voordelen: de lening van de ib-groep is niet geregistreerd. Dus met een toekomstige hypotheek levert dit geen problemen op. Terugbetalen is redelijk soepel, dwz dat als je een tijd zonder werk zit, dit kan worden uitgesteld. Etc etc.

11. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Klopt! de lening van de ib groep is voordeliger. Ik leen ook.
    Maar Merle, vind je voltijd naar school gaan niet vermoeiend dan? Ik vind dat nu al vermoeiend..
    Of hebben we het hier al eerder over gehad? Ik ben blij dat ik straks deeltijd mag doen!

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja maar jij werkt ook nog en loopt stage :) Dat hoef ik allebei niet (behalve in mijn masterjaar dan...). En ik geloof dat jij hbo doet toch? Dan heb je sowieso veel meer contacturen. Ik heb max 10 uur college in de week die ook nog eens niet verplicht zijn. Veel zelfstudie dus. En ik werk veel beter als ik het druk heb ;) Dan gaat het als een speer. Als ik het relatief rustig heb, komt er juist niets uit mijn handen. Ik heb afgelopen jaar fulltime in een bestuur gezeten en toch 1/3 van mijn studie ernaast gedaan dus weet ook wel dat het moet lukken :) Komt goed :)

13. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    Oooh ja dat was het inderdaad! Jij had maar 10 uur les in de week, heerlijk! Ja ik doe nu nog voltijd, maar ik ben écht blij als ik straks verlof heb. Pff het is echt veel te druk. Maar goed, pabo he..staat bekend als 1 van de drukste opleidingen. En dat is te merken ook :S

14. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ben eigen baas, hoef dus gelukkig geen oppas te zoeken of kind naar de kdv te brengen.
    mijn vriend is elke maandag vrij, dan kan ik fulltime werken die dag.
    en de andere dagen pa sik me werktijden aan het ritme van de kleine.

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik werk voor mezelf thuis en bepaal zelf wanneer ik wat doe en wanneer niet ;) (en zo ook of ik veel verdien die maand of niet).
    En dat ga ik natuurlijk ook blijven doen zo, prima te combineren met een kindje!

Ik word dus thuisblijfmama en zal tussendoor wanneer het uitkomt werken ;)

Man werkt gewoon 40 uur in de week, maar hij wil 2 vaste dagen thuis werken, zodat hij ook eventueel wat dingen kan overnemen die dagen en mij de kans geeft of om uit te rusten of om mijn eigen werk te doen :)

16. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    Ik blijf parttime werken en mn vriend fulltime.

17. mayke1980

mayke1980 Fanatiek lid

15 apr 2007
    1.017
    0
    0
    Docent wiskunde vmbo
    Nijmegen
    Ik werk nu 2 dagen, na de zomervakantie ga ik 3 dagen werken.
    Mijn man werkt nu fulltime (32 uur) en zal straks een stukje ouderschapsverlof opnemen zodat hij 1 dag per week thuis kan zijn. (mits het haalbaar is met zijn werk, hij zit veel in het buitenland en die vergaderingen laten het niet altijd toe om zomaar een woensdag terug te komen voor de papa dag...)
    Beide opa's en oma's passen op dus dat is wel handig geregeld.

Ik werk niet omdat het financieel moet, maar omdat ik het fijn vind om er uit te zijn. Ik geniet van de tijd met mijn dochter maar ook van mijn werk.

18. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    wij werken beiden onregelmatig ikke nu 4 dagen en mijn man 4 om 5 dagen...
    hij blijft dit werken en ik ga 3 dagen werken en als dat te druk is ga ik naar 2 dagen...

de ene gaat vroege diensten en de andere late diensten draaien, dan overlapt het elkaar net

19. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik ben benieuwd wat "het geheim" is van de (toekomstige) moeders hier die stoppen of gestopt zijn met werken.
    Hoe doen jullie dat?
    Ik zou heel erg graag thuis blijven, maar is financieël echt onmogelijk.
    En wij leven echt heel normaal, geven niet veel extra's uit, geen overbodige luxe.
    Ik begrijp echt niet hoe jullie het doen, misschien heeft jullie vriend/echtgenoot een zeer goed betaalde baan ofzo?
    Nou ja, het is ook geen ramp dat ik moet blijven werken, maar het lijkt mij gewoon geweldig om fulltime moeder te zijn, ieder z'n eigen keuze. ;)

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wij leveren de tweede auto in en zullen niet meer 4x per jaar op vakantie gaan.

Deel Deze Pagina