Waarom zeggen jullie geef het uit de borst? Als ze de borst zou geven zou ze deze vraag toch niet stellen? Verder staan er wel handige tips tussen. Ik zou niet zomaar opeens koud water gaan verwarmen in de magnetron als je kindje daar niet aan gewend is... vooral niet met een prematuur baby! Mijn zoontje spuugte alles uit toen ik het een x anders klaar maakte. Ik zou heet water in termosfles doen, poeder los en onder de koude kraan houden tot je op juiste temp bent...
Lisa heeft een half jaar afgekolfde bv via de sonde gekregen en wij gingen ook gewoon weg, ik ook in m'n eentje met de 2 kinderen. Het is fijn om goed voorbereid te zijn, geeft heel veel rust Wij hadden een lucht (en dus ook water) dichte spaghetti voorraadbus (jawel ) gekocht en een thermosfles. Deze pasten in elkaar, makkelijk met meenemen. In de thermosfles deed ik gekookt water en onderweg deed ik het hete water in de spathettibus en dan de fles erin om op te warmen. Dat legde ik als ik aan het wandelen was gewoon onderin de kinderwagen, want het lekt niet. Nou luistert het met sondevoeding niet zo nauw natuurlijk hoe warm de voeding was, was meer voor het idee dat het niet ijskoud was (door de sonde heen koelt het snel af). Als je kunstvoeding geeft kan je het hete water gebruiken om de voeding te maken: in de fles doen, een extra flesje met koud water mee en zo tot de juiste temperatuur mengen. Het is een hoop gesleep met spullen, maar de moeite waard. Ik had altijd nog veel meer bij me, maar ik kon zo wel gerust op pad.
Collin was dan wel geen prematuur, maar mijn kraamverzorgster zei dat ook, dat kraanwater ook goed was, zo bouwen ze meer weerstand op
Sandro was ook prematuur en mocht hier gewoon warm kraanwater gebruiken ( werd me verteld door de KA op de neo. ) Dit dus ook gedaan.
Wat een gedoe met thermosflessen, koud water, warm/koud mengen, etc, lees ik toch.. Ik heb dat echt nooit gedaan De oudste kreeg vanaf 3 maanden flesvoeding en ik maakte het gewoon met Bar le Duc (dit warmde ik eerst op in de magnetron). Voor onderweg deed ik dan gewoon vast wat Bar le Duc in de fles en dan warmde ik het ergens op in de magnetron en deed dan t poeder erbij. Als er nergens gelegenheid was om op te warmen dan dronk ze t ook prima koud. Warm water uit de kraan heb ik overigens nooit gebruikt; werd me verteld dat het prima kon, maar ik heb er geen goed gevoel bij. Als je alleen al kijkt hoe warm water in een glas eruit ziet tov koud water; nee dankje Eerste 3 maanden gaf ik borstvoeding (gekolfd, aan de borst lukte niet) en de jongste krijgt nu nog steeds borstvoeding waarvan af en toe een fles; wij warmen dit gewoon in de magnetron op hoor Als je het goed doet dan kan en mag dat gewoon! Lage stand, tussendoor even rustig t flesje draaien om het te "mengen" (zodat er geen zogenaamde hotspots ontstaan) en dan weer opnieuw op lage stand opwarmen en weer "mengen". Zolang je ervoor zorgt dat t niet warmer dan ongeveer 37 graden wordt is er niks mis mee en kan/mag het gewoon!
Ik ging vaak uren weg met de kinderen naar de speeltuin enzo, geen magnetron die je dan tegen komt . Ik vond het juist makkelijk dat ik alles zo bij de hand had. Ook in een pretpark ofzo of in de auto, moet je eerst een restaurant zoeken. Nee hoor, lekker alles zelf mee Thuis warmden we wel eens borstvoeding op de in de magnetron. Die ene voeding op de 5/6, ach.
Nou waarom ik de reactie geef uit de borst is omdat veel moeders het eng of raar kunnen vinden om live in het openbaar te voeden en daar dat wel wat tips over willen kwa hoe je dit zo makkelijk mogelijk kunt doen... daarom gaf ik die reactie
Ja als je uren weg bent is het een ander verhaal natuurlijk Ik kon (en kan) dat niet met mijn kinderen helaas. Ik heb nogal moeilijke slapers (als baby) dus bij het minste geringste teken van vermoeidheid gaat de volumeknop voluit en wordt het pas stil als ze in bed liggen of in de auto zitten Nu is de jongste gelukkig al wat makkelijker en valt ze in de kinderwagen ook wel in slaap, maar vaak ook niet, dus echt een hele (mid)dag oid weg zijn is lastig hier en gaat vaak gepaard met een hoop stress bij mama (ivm het het "nijdige" geschreeuw/gehuil) Maar voor even een paar uurtjes (2-3 uurtjes) weg waar dan 1 voeding in zou vallen is het prima te doen op de manier zoals ik beschreef; althans voor ons. Zo heeft iedereen zijn/haar eigen manier. Overigens hebben wij het "geluk" dat als er geen mogelijkheid tot opwarmen is dat het ook prima "koud" gedronken wordt, dat scheelt een hoop! p.s. ik probeer ook vaak om, als we weg gaan, op mijn verzoek te voeden zodat we niks mee hoeven te nemen. Openbaar voeden bij de jongste doe ik niet, ze is enorm snel afgeleid dus dat is niks
Hier hetzelfde probleem met voedingen onderweg.... Mijn meisje drinkt moeilijk. Zowiezo geen koude melk. Als ik afgekolfde BV geef, dan laat ik dat op kamertemperatuur (zo mag je het tot 8 uur bewaren, als het niet koud geweest is). Voor de zekerheid nam ik daarnaast extra voorraad mee wat wel gekoeld was (in een medela koelsysteem). Verwarmen deden wij eerst in thermosfles met heet water. Helaas koelt dat snel af en Mw. heeft de neiging om 1 uur over 1 voeding te doen... Veel te laat kwamen wij achter het systeem van Prince Lionheart... Prince Lionheart - On-The-Go flessenwarmer 2-PACK Wat een briljant systeem, hadden we dat maar 8 maanden eerder geweten.... Tegenwoordig moeten we het mengen met KV, wat het nog lastiger maakt... In jullie geval zou ik een gesteriliseerd flesje met daarin gekookt water meenemen, daar kun je dan later de poeder bij doen?! Ivm de pematuriteit zou ik niet uit zomaar warm water uit een thermosfles doen, maar ik ben dan ook van de heeeeel erg voorzichtige... ! Ohw en bij nood... zette ik t flesje BV in een beker en deed ik er heeeel erg heet water uit de kraan bij. Kan ook, duurt alleen langer! Succes en gewoon gaan hoor! GRTZ.