Hoe kom ik de dag door?!

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Jolene, 17 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Casss

Casss Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.173
    0
    0
    Brabant
    Ik ben ook de hele dag heel erg moe.
    Mijn vriend gelooft niet zo dat het van de zwangerschap is en vind dat ik me aanstel.
    Maar hij begint het nu wel door te krijgen. Normaal ga ik laat naar bed (24.00/01.00) maar de laatste week lig ik ook rond half 10 al knock out..
    De hele dag moe, moe en nog eens moe. Zit nu ook al de hele dag op de bank weinig te doen.

Net maar even afspraak bij de kapper gemaakt en besloten dat ik op de fiets ga, misschien helpt dat...

2. Sanne85

Sanne85 Bekend lid

17 feb 2008
    669
    0
    0
    hoi meiden,

Wat vervelend dat jullie je zo ziek voelen.
    Hier helaas een ervaringsdeskundige. Bij mijn eerste zwangerschap ben ik misselijk geweest tot 26 weken en vanaf week 36 weer. Ik bleek hyperemesis gravidarum te hebben. Maar dat bleek pas achteraf. Hoe ik toen die tijd ben doorgekomen weet ik eerlijk gezegd niet meer, heb heel veel geslapen en op standje oude oma geleefd.

Nu met mijn tweede zwangerschap was ik vanaf week 6 weer misselijk, veel spugen, vreselijk moe. Ik heb toen de huisarts gebeld dat ik zo niet kon functioneren en heb toen Emefasene zetpillen gehad. Dit heeft 4 weken lang redelijk goed geholpen. Normaal is het met 10 tot 12 weken over je misselijkheid en voel je jezelf dan in de regel beter.

Bij mij was het met 10 weken dusdanig mis dat er ketonen/ aceton in mijn urine zat. Dit kwam door het vele braken en het bijna niet meer kunnen eten en drinken met als gevolg afvallen. Ik ben opgenomen geweest in het ziekenhuis en heb daar veel vocht, vitaminen en mineralen per infuus gekregen. Sindsdien gebruik ik 2x per dag primperam zetpillen en dat gaat goed gelukkig.

Hopelijk hebben jullie hier wat aan, denk aan jezelf en laat je niet te veel opjutten onder het mom van: het hoort erbij.
    Als het voor jou niet meer dragelijk is en je kunt er niet goed door functioneren, bel je huisarts en vraag om medicatie! Dat is ervoor en het kan absoluut geen kwaad voor je baby! Hopelijk is dan met hulp van een zetpil het ergste leed met 12 weken geleden.

Vermoeidheid is lastig, ook dit duurt meestal tot 12 weken en helaas komt het aan het eind van je zwangerschap weer terug. Gewoon lekker aan toegeven. Ga lekker tussen de middag een uurtje slapen. En op je werk kun je je cao erop na slaan. Vaak hebben zwangeren vrouwen recht op extra pauze, maar dat zal je werkgever niet uit zichzelf aan je vertellen ;).

Sterkte meiden!

Deel Deze Pagina