Hoi, Abel (11weken) krijgt zijn eerste fles bij voorkeur na 5:30 uur, daarvoor krijgt hij een klein flesje. Hoe laat geven jullie de eerste voeding. 5 uur vind ik zo vroeg,word ook zo'n raar schema overdag en ik wil niet veel rekken met de flessen! x Esther
toen ze zo klein was probeerde we het altijd rond 7 uur te geven. Ze had overigens bedenk ik me nu, al vrij snel zo'n heel makkelijk ritme: 7 - 11 - 15- 19 . Maar wij hadden dus de mazzel dat ze al vrij vroeg doorsliep van 7 tot 7 . En eigenlijk was dit niet een schema wat wij maakte, maar wat ze zelf 'aangaf' . Soms was alles zo'n beetje een uurtje later, of we begonnen wat later en soms een half uurtje vroeger.
Ik geef de eerste fles vaak rond half 7 smorgens. Soms wordt hij rond kwart voor 6 al wakker en dan geef ik een speentje. Als ik hem om half 7 geven zit ik de rest van de dag goed en slaapt hij savonds ook om 8 uur. Als ik eerder begin met mijn flessen dan is hij na zijn fles van bijvoorbeeld 6 uur savonds wakker tot zijn laatste. En is dan alleen maar aan het huilen, e.d. dus bij ons is het: half 7 half 11 half 3 half 7 11 uur - Laatste fles. en dan flessen van 180/6
heeft hij ook echt honger om 5.30? Anders zou je eerst een speentje kunnen proberen. Ik probeer mijn dochter niet voor 8 uur een fles te geven. Soms wordt het half 8.
Hier gewoon altijd de eerste voeding gegeven zogauw ze wakker waren. In de war met het schema kwamen we toch niet, want we hielden geen schema aan. Nu met de jongste wel een soort van schema, maar komt ze eerder dan krijgt ze gewoon een voeding en dan de volgende ook gewoon weer iets eerder. Ik vind dat je een voeding niet gaat rekken, honger is honger, en betekend dat ze voeding krijgen. Zelf neem ik ook iets als ik trek heb of dorst heb, vind niet dat dat bij kindjes anders is. Maar dat is dus mijn mening en hoe ik het doe/wij het doen.
Ik gaf de eerste fles tussen 6.00 uur/6.30 uur, maar sinds afgelopen weekend is het tussen 7.00 uur en 7.30 uur vind ik zelf een mooiere tijd Daarvoor geef ik de speen. Nu zit ik ook op 4 flessen en als ik hem voor 7.00 uur de fles zou geven komt het niet uit en moet ik gaan rekken en dat wil ik niet. Mocht hij wel eerder willen dan ga ik die dag 5 flessen geven denk ik
Wij doen en deden het precies als Hanneke. Nooit rekken van voedingen oid. Honger is honger. Schema's zijn een mooie houvast voor mensen die dat nodig hebben, maar hier altijd op verzoek gevoed. Soms om 3 uur 's nachts de eerste en soms om 8 uur pas. Net wanneer ze wakker worden/werden....
ik zie dat jij borstvoeding geeft. toen ik nog bv gaf, deed ik het idd ook zo, maar met flesvoeding is het wat anders...... als je dan te snel weer geeft kom je straks op te veel voeding uit.
Ik geef idd borstvoeding, maar ook bij het geven van kunstvoeding (vooral met de tweeling hebben we tijden gehad dat we wat kunstvoeding gebruikten naast de borstvoeding, en met ong 8 maanden tijdelijk bijna volledig kunstvoeding) hebben wij het precies gedaan zoals ik aangaf in mijn andere stukje ! En dus altijd gewoon gegeven bij het hebben van honger/trek en nooit een voeding uitgesteld.
Hier hetzelfde als Hanneke, ze krijgt gewoon als ze wakker wordt en de rest van de dag ook wanneer ze honger heeft. Ze heeft hier zelf helemaal een schema in gevonden: 8 - 12 - 16 - 20 En dan drinkt ze 's ochtends en 's avonds (om 8 en 20) meestal 190+6 (10cc extra water voor stoelgang) en overdag (12 en 16) 160+5. Soms drinkt ze wat meer, soms drinkt ze wat minder, soms drinkt ze wat vaker op een dag, het ligt er maar net aan wat voor behoefte ze heeft! Soms wordt ze een dag om 7 uur wakker, nou dan verschuift alles gewoon naar hoe zij t wil Ik ga iig niet rekken tot 8 uur ofzo. En overdag als ze wat eerder komt, nou dan doet ze dat maar
De eerste fles geven wij om 6.00. Dat doen wij bewust, omdat ik als ik straks weer aan het werk moet, om 7.00 de deur uit moet. Dan moet ik Kenji wegbrengen naar mijn (schoon)ouders.
Hier ziet het 'schema' er zo uit.. 07.00 eerste fles 11.00 2e 14.00 3e en dan een lange middagtuk! 17.00 20.00 23.00 en dan naar bed.. En dat kan allemaal soms iets eerder of later zijn.. Maar dit schema heeft ze zelf zo gedaan ..
Hoi, wij geven de eerste fles zo rond 07:15/07:30. ik ben al aan t werk, maar hij hoeft alleen vrijdag om 07:00 u naar het dagverblijf, dus dan krijgt hij gewoon eerder de fles (als dat niet gaat werken, dan geeft het dagverblijf de 1e fles zo rond 07:15). ik vind het heerlijjk dat hij rond 07:30 1e fles krijgt, want dan heb ik wat speling in de loop van de dag. Vaak gaat het zo: 07:30 11:15 15:15 18:30 (hij slaapt na de fles van 15:15 u maar vaak 45 min en is het echt spuugzat om 18:30...fles erin, en hup naar bed...heerlijk!) 22:30/23:00 gr.Petra