Hoe lang borstvoeding (ge)geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Jet2018, 8 aug 2019.

?

Hoe lang geef jij bv of heb je gegeven?

1. Meteen flesvoeding

4 stem(men)
    6,5%
  2. 0-3 maand

10 stem(men)
    16,1%
  3. 4-6 maand

6 stem(men)
    9,7%
  4. 6-9 maand

5 stem(men)
    8,1%
  5. > 1 jaar

25 stem(men)
    40,3%
  6. > 2 jaar

19 stem(men)
    30,6%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Typicalme

Typicalme Bekend lid

11 dec 2014
    918
    264
    63
    Vrouw
    Omdat ze heel moeilijk sliep, ze was heel onrustig, veel huilen, daardoor zag ik niet meer of ze nou honger had of gewoon moe was en niet kon slapen.Toen ben ik overdag alle voedingen gaan kolven zodat ik eventuele honger uit kon sluiten. Dit gaf wel rust maar was toch wel erg zwaar.

Nu kolf ik zo min mogelijk en voed ik op verzoek, ik kijk niet naar hoeveel tijd ertussen zit of op hoeveel voedingen ze zit, zij is heel relaxed en ik dus ook. Scheelt natuurlijk ook dat je bij een tweede meer ervaring hebt, en ze gewoon een hele rustige gemakkelijke baby is.

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.078
    125
    63
    Vrouw
    Bij de oudste 3 maanden fulltime gekolfd; door heftige reflux en kma ging aan de borst drinken ontzettend moeilijk. Na 3 maanden enorme onrust + de energie die het kostte om te kolven + een productie die heel moeilijk op peil te krijgen/houden was, was ik er klaar mee...

Bij jongste dochter is het, met heeeeeeeeel veel doorzettingsvermogen (door dezelfde problemen als bij de oudste, al dronk jongste dochter gelukkig wél aan de borst) gelukt om 10 maanden bv te geven.

Nu geef ik weer bv, live, maar wederom valt het me erg zwaar door wederom dezelfde problemen.
    Ik wil DOLGRAAG ervaren hoe het is om minimaal langer dan 1 jaar te voeden, maar ik heb op het moment weer enorme twijfels of dit a) gaat lukken zonder er zelf aan onderdoor te gaan en b) of het het uiteindelijk wel waard is na zoveel gedoe weer....

3. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    144
    64
    28
    Vrouw
    Dank jawel voor de duidelijkheid, ik snap het volkomen. Ik vroeg het omdat mijn dochter ook heel onrustig was en heel moeilijk slapen dus was best wel pittig. Ik geef nog steeds wel bv maar het is wel veel minder dan toen ze nog jong was

4. NdNk

NdNk Fanatiek lid

8 mrt 2012
    1.878
    814
    113
    Vrouw
    Oudste: 3 weken
    Middelste: 2 jaar en 3 maanden
    Jongste: 9 maanden inmiddels... We gaan door tot de who norm. Tenzij hij anders aangeeft.

Deel Deze Pagina