Hoe lang heb jij gevoed?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door zogelukkig, 15 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang heb jij gevoed?

1. tussen 0 en 6 mnd

2. tussen 6 mnd en 1 jaar

3. tussen 1 en 1,5 jaar

4. tussen 1,5 en 2 jaar

5. tussen 2 en 2,5 jaar

6. langer dan 2,5 jaar (je mag aangeven hoe lang)

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, da's moeilijk he, wat je nu in moet vullen als je langer wilt voeden dan de gestelde termijn waar je je nu in bevindt.

2. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Ja, ik ga ook voor de minstens 2 jaar en dan hopelijk een stukje tandemen hoor. Maar ja, ik durf niet te zeggen of dat lukt ;)

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja, dat is spannend he? Vaak hoor je dat de productie afneemt, de melk niet meer lekker smaakt of dat het pijnlijk gaat worden.
    Ik help je hopen!;)

4. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ben nog niet klaar!

Waarschijnlijk moet ik stemmen op 6 maanden tot 1 jaar, maar als het me een ietsiepietsie meer gegund was had ik het graag volgehouden tot na de twee jaar.
    Ik heb vanaf het begin moeten vechten voor elke druppel die ik heb kunnen geven en nu loopt het weer vreselijk terug, en ik merk dat ik de vechtlust een beetje kwijt ben. Maar misschien trekt het nog aan, ik hoop van wel!

5. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    ben nog steeds aan het voeden, niet verwacht maar we houden vol. Vind het nog zo fijn echt zo een moment van ons samen! Gaat ook goed met werk-kolven-flesje enz. Denk tot 1 jaar maar misschien wel langer, stel het steeds weer uit het afbouwen.. alleen al als ik denk aan stoppen schreeuwt iets heel hard neeee in me.. we zullen zien :D

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    1e keer 3 maanden (met veel pijn en verdriet de keuze gemaakt om te stoppen)

Deze keer hoop ik iig 1 jaar te halen en misschien wel zelfs 2 jaar. Of zelfs nog langer ;) Daar ga ik geen uitspraak over doen.
    Iig wil ik t sowieso 1 jaar halen! (wat ik de eerste x ook wilde, maar helaas)

7. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    De jongste 4 maand ... Na 3 maand gaan combineren met fles...

De jongste nog steeds en dat blijven we ook nog wel even doen :)

8. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Nog steeds bezig. Wilde eerst 2 jaar voeden, maar het ft kolven ben ik zó zat. Hoop nu vol te houden tot hij 1 is en dan is t mooi geweest.
    Hopelijk drinkt de volgende wel aan de borst en kan ik t langer volhouden.

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel heeft met precies 4maanden de laatste voeding gehad. Bij 2maanden kregen we spruw, kuren die niet aansloegen, kolven wat niet goed lukte en ik het met 4maanden echt helemaal had gezien!

Lydia krijgt nu ook afgekolfde melk (weer door spruw, maar ik ben er gelukkig al vanaf, helaas slaat ook bij lydia kuur niet aan). Maar nu kolf ik teveel:) kolf 4x per dag 2borsten en dat krijgt ze niet op:) Gelukkig heb ik nog een boefie rondlopen die nog steeds mama's melk lust en lydia's fles leegdrinkt als hij de kans krijgt...

10. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Dochter drinkt nog volop bij me. Doel is om haar minimaal 2 jaar aan de borst te hebben, m.a.w. zij mag bepalen wanneer we stoppen.

11. fafje

fafje Niet meer actief

tot en met 7,5 mnd ( niet volledig) ....hoop de 2e langer te mogen voeden!!

12. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Beiden kinderen hebben t/m 6 mnd uitsluitend Bv gehad, daarna langzaam over op bijvoeding ( via Rapley).
    Mijn zoon van bijna 4½ krijgt nu nog 1x per dag een paar slokjes, soms ook dagen niet. Als hij erom vraagt krijgt hij het, anders bied ik het niet meer aan.
    Dochter van bijna 2 vraagt, actief nog 2-3x per dag, en dat krijgt ze dan ook. Je kan duidelijk merken dat het voor de kinderen *rust* momenten zijn. Eet momenten zijn het allang niet meer.

13. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Tot 8,5 maand volledige BV, daarna gaan combineren met KV. Nu alleen nog de ochtendvoeding. Geen idee tot hoe lang eigenlijk. Heb gestemd op 6-12 maanden.

14. babyke

babyke Bekend lid

30 aug 2009
    901
    0
    0
    thuis blijf mama
    Brabant
    Tot haar 1ste verjaardag uitsluitend borstvoeding omdat ze niks van ander eten moest hebben.
    Nu krijgt ze 3 voedingen overdag en snachts komt ze soms ook wel eens voor een paar slokjes.
    15,5 maanden zijn we nu dus onderweg.Doel is om tot de 2 jaar te gaan.

15. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

heb gestemd op 6 maanden tot 1 jaar, de laatste voeding was een week voor zijn verjaardag;)
    Mijn zoontje wilde al een tijdje alleen de ochtendvoeding, en zo om de dag ongeveer ook savonds voor het slapen gaan.
    mijn productie liep echt enorm terug, en vond het niet nodig om de productie op te gaan krikken met kolven, omdat hij nou eenmaal (helaas) niet vaker aan de borst wou en dan zou ik met dat probleem blijven zitten.
    Gelukkig had mijn zoontje er gauw vrede mee dat hij geen borst meer kreeg;)

Als het aan mij ligt gaan we deze keer voor de 2 jaar, maar dan moet ik wel een mamamelkjunkie-dreumes hebben anders ben ik bang dat het hetzelfde gaat lopen als bij de oudste.

16. Mrs Hair

Mrs Hair Fanatiek lid

9 jun 2010
    3.330
    0
    36
    Jurist
    Zwolle
    En nog steeds...

17. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Bij mijn eerste meisje: 14 maanden gevoed (eerst 3 weken afgekolfd en kreeg ze via sonde, dan tot 6 maanden exclusief borst, vanaf dan introductie bijvoeding à la Rapley, tot 1 jaar geen ander drinken dan borst). Ze heeft zelf besloten dat het goed was zo.
    Bij mijn tweede meisje: bijna 7 maanden bezig nu en hopelijk zijn we zelfs nog niet in de helft (ook 6 maanden exclusief borst, nu introductie bijvoeding à la Rapley).

Ik heb dus "tussen 1 en 1,5 jaar" gestemd, maar hoop dat nog te verbeteren...

18. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.491
    13.945
    113
    Vrouw
    Tussen 1 en 1.5 jaar gestemd, laatste keer gekolfd op de dag na de 1e verjaardag van mn zoontje.

Tot 6 maanden uitsluitend bv en een half tot een heel flesje kv op een dag erbij ivm te weinig productie. Met 6 maanden begonnen met rapley erbij, toen uitsluitend bv omdat ik toen wel voldoende had. Maar met 9 maanden moest ik stoppen met kolven op mijn werk dus toen weer kv erbij moeten geven.

19. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    bijna 15 maanden! laatste maand was een voeding per dag en ons mannetje vond het net voor de 15 maanden wel genoeg geweest en ik was er klaar voor om te stoppen...helemaal in harmonie voor mij en hem dus!

20. mommylove

mommylove Actief lid

9 aug 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochtertje heeft tot 6 maanden uitsluitend borstvoeding gehad. Helaas moest ik met 7 maanden stoppen ivm medicijngebruik anders had ik nu zeker nog gevoed. Ik mis het nog dagelijks, maar hoop het ooit nog een keertje mee te mogen maken;).

Deel Deze Pagina