Hoe lang was jullie partner na de bevalling thuis?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Flower00, 11 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flower00

    Flower00 Actief lid

    13 feb 2019
    112
    21
    18
    Vrouw
    We zitten ons af te vragen wat een handige indeling van het verlof en de vakantiedagen is voor mijn man na de bevalling. Graag jullie ervaringen. Misschien 2-3 weken na de bevalling en laatste 4 weken na mijn verlof bijv...
     
  2. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.126
    2.853
    113
    Flower00 vindt dit leuk.
  3. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Mijn man was 4 weken vrij en verveelde zich op een gegeven moment kapot. Dus ik zou zeggen 3 is de max.
     
    Flower00 vindt dit leuk.
  4. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    2,5 week na de bevalling, dat was fijn, niet te lang, niet te kort. Iets korter was ook prima geweest.
     
  5. Emma86

    Emma86 VIP lid

    25 jun 2012
    5.158
    2.055
    113
    Vrouw
    Nederland
    De eerste 2 dagen na de bevalling, daarna werken (kraamzorg is er wel). Laatste dag kraamzorg wel thuis want dan krijg je nog te horen waar je op moet letten, hoe je bepaalde dingen moet doen.
    Daarna nog 1 week vrij.

    Mocht ik ooit weer moeten bevallen dan zou ik man liever 2 weken weken na kraamweek thuis willen hebben. 1 week vond ik erg kort, 2 weken was beter geweest voor het herstel.

    I.p.v. 3 weken vrij kan je man ook 2 weken opnemen en daarna 1 dag in de week ofzo. Dat kon hier helaas niet maar wat was dat welkom geweest. Even dat extra dagje om een middagdutje te kunnen doen en samen te kunnen zijn.
     
    Flower00 vindt dit leuk.
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    2 dagen en verder niet. Was geen mogelijkheid voor ivm klein bedrijf en 3 mannen die in 1,5 week tijd alledrie vader werden dus vakantie opnemen was voor geen van hen mogelijk.

    Nu ben ik de enige in die maand dus is er wel meer mogelijk
     
    Flower00 vindt dit leuk.
  7. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Vorige keren 2 weken na de bevalling.
    Nu 1 week.
     
    Flower00 vindt dit leuk.
  8. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    2 weken bij de oudste twee en anderhalve week bij de jongste . Dat kon toen niet anders maar voor mij was het pittig .
    Ditmaal gaat hij een week verlof nemen en nog twee weken korte diensten draaien, zodat ik er niet direct alleen voorsta met ochtend en avondspits. Want dat zijn de tijden dat ml er doorgaans niet is.
     
    Flower00 vindt dit leuk.
  9. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.176
    113
    Alleen het wettelijk kraamverlof. Mijn man is leraar en heeft dus geen vrije dagen om zomaar op te nemen.
    Zelfs het kraamverlof was pas de derde en vijfde dag of zo, ivm vervanging.

    Bij alle drie de kinderen had hij wel een week vakantie toen ze ongeveer 4/5 weken oud waren, omdat het dan net kerst of voorjaarsvakantie was toevallig.
     
    Flower00 vindt dit leuk.
  10. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.453
    113
    De eerste is geboren op dinsdag. Mijn man was vrij t/m zondag. Daarna ging hij weer aan het werk.

    Bij de 2e had hij 2 weken verlof na de kraamzorg. Heeft toen weinig aan zijn verlof gehad, want in de 1e week gingen we elke dag ziekenhuis in, ziekenhuis uit. En ik ben toen op donderdag opgenomen, de 2e week kwam ik op woensdag weer thuis, maar ik mocht nog niks doen. En daarna moest hij weer werken.

    Bij de 3e weet ik helemaal niet meer wanneer hij verlof heeft gehad. Volgens mij had hij alleen de 'standaard' dagen.

    Bij de 4e heeft hij 3 weken gehad na de kraamzorg. Dit keer had ik een heel goed herstel en kon hij mooi zijn eigen ding doen (hij wilde de oprit opnieuw bestraten).
     
    Flower00 vindt dit leuk.
  11. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Ik beviel op vrijdag, man ging op dinsdag weer werken. Nadat de krz weg was had ie nog 3 weken vrij maar steeds afgewisseld met een week werken. Dus uitgesmeerd over 5 weken. Dat beviel wel goed, na de eerste week alleen met 2 kids kon ik uitkijken naar dat ie de week erna weer vrij was. En de laatste week was ik zover opgeknapt dat we ook wat leuke dingen konden gaan doen.
     
    Flower00 vindt dit leuk.
  12. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Ruim 3 weken incl. partner verlof. Het had van mij niet gehoeven zolang. Ik was snel weer op de been.
     
  13. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Bij de eerste 2 kids was hij 2 weken vrij.
    Bij de 3e liep het helaas allemaal niet goed en is hij gelukkig ruim 4 weken vrij geweest.
     
  14. Blosjes

    Blosjes Fanatiek lid

    21 jan 2013
    1.055
    523
    113
    Vrouw
    Provincie Utrecht
    Alleen het wettelijk verlof, dus een week. Voor de week erna wel hulp van omgeving gehad voor het wegbrengen en ophalen van oudste zoon van en naar school. 12 dagen na de bevalling ging ik dit zelf weer doen, maar vond dat nog best pittig!
     
    Flower00 vindt dit leuk.
  15. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Hij was 2 dagen na de bevaling thuis. En daarna weer 2 weken thuis als de kraamzorg weg is. Want als kraamzorg er is is het niet perse nodig om thuis te zijn..
     
    Flower00 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina