Hoi, topic titel zegt het al.. Hoeveel dpo was dat en hoe was de bloeding? (hoeveelheid, kleur) en hoe lang? Dan kan ik het vergelijken met m'n eigen onverklaarbare bloeding op 5dpo van 1 dag ineens uit het niets best hevig, en de nacht al minder tot bijna niets de volgende ochtend.. 6dpo Alvast bedankt meiden..
Geen innesteling? Op 5DPO is een eventueel vruchtje amper ingenesteld. Het kan wel, maar is erg onwaarschijnlijk. Meestal gebeurd dit later. Het lichaam moet voor een miskraam ook nog registeren dat er iets niet klopt en dat lijkt me op 5DPO wel erg snel. En 1 dag bloed voor een vroege miskraam lijkt me dan weer weinig. Dat zou ongeveer gelijk of meer moeten zijn dan een jormale menstruatie... Maar goed, dat zijn allemaal 'wat als' en ik ben geen dokter. Maar ik DENK dat het geen vroege miskraam of menstruatie is geweest gezien de hoeveelheid. Ei weet je zeker? Temp of test? En niet toevallig enthousiast geklust de avond ervoor? Ik gok op een mogelijke innestelingsbloeding...
Hey bedankt! M'n ei weet ik zeker, dipstick positief en 1,5 dag smiley van clearblue.. daarna flinke buikpijn en steken en toen was het over.. het is beduidend minder dan mn ongi.. maar het lijkt me te veel voor een innesteling.. hoor steeds 1 of 2 inlegkruisjes vol.. maar dat waren bij mij 2 volle tampons en vanacht een halve. ik hoop zo dat je gelijk hebt.. (niet geklust de avond ervoor..)
mijn vroege miskraam was 4 dagen na nod.. na een posi test.. iets meer kramp als normaal maar zelfde bloedverlies als een ongi.. vind jou verhaal meer als een innesteling klinken.. sommige meiden verliezen dan ook wel eens behoorlijk wat bloed.. miss een adertje in de bm?
Ja dat vroeg ik me dus af, ik had de hoop al opgegeven omdat ik steeds maar hoorde bij een innesteling beetje slijm, of bruin bloed, en dan max 2 inlegkruisjes vol.. maar dat kan volgens jullie ook redelijk veel zijn? Ik vind het ook zo raar dat ik opstond en ineens begon het te lopen zeg maar (sorry!) terwijl ik bij een ongi altijd eerst een beetje heb en dan dag 2 wat meer.. daarom dacht ik aan een vroege miskraam omdat het zoveel was.. En als de innesteling mislukt komt het toch gewoon eruit rond je NOD, toch niet direct na de mislukte innesteling op 5 dpo??
Idd een vroege miskraam is meestal rond je nod. 5nod lijkt me niet. Wat de hoeveelheid bloed betreft: geen vrouw is hetzelfde toch? miss heeft je bevruchte eitje besloten om zich pal op een ader te nestelen ben heel benieuwd! Laat je weten hoe dit afloopt? Ik hoop op een posi-test!!
Ja natuurlijk laat ik het weten.. ik had mn banner alweer veranderd en op cd 1 gezet want dacht echt ookal kan het niet 5dpo, het zal mn ongi wel zijn of vroege miskraam, maar nu kan het dus alsnog spannend worden?? Als mn eitje dat heeft besloten om me te pesten, dan is het er zeker 1 van ons
Zolang je geen posi test hebt gehad is het zowiezo geen vroege miskraam omdat je dan nog niet kunt spreken over zwanger zijn (geweest) Het bloed kan vanalles zijn. Innesteling, tussentijdse bloeding, adertje gesprongen. Gewoon nog even een weekje afwachten dus. Ik kreeg op 8 dpo helder bloedverlies, bruinverlies en dacht ook innesteling ofzo. Later die dag werd het een ongi. Veels te vroeg dus
En hoe lang duurde die ongi?? Want bij jou was het dan weer net andersom; eerst een beetje en bruin en dat het doorzat en bij is het andersom, van veel naar veel minder..
Sochtends helder rood bloed met veel slijm (doorzichtig slijm) daarna tot het avond eten zeer weinig bruin. Omdat het sochtends er vreemd uitzag dacht ik een innestelingsbloeding. Maar tegen het avondeten werd het toch een echte ongi. Het begon sochtends ook met erge rug en buikpijn zoals altijd. Het heeft bij mij 4 dagen geduurd zoals altijd, dag 5 zeer weinig en bruin. Oftewel same old, same old... Maar de ellende is nu dus dat ik dan maar een lf van 8 dagen heb gehad. Deze maand temp ik maar weer om te kijken of de lf weer zo kort is. Is dat zo dan maak ik een afspraak bij de gyn. Ik heb ook wel eens gehad dat ik 1 dag ongi was, toen 2 dagen niet om vervolgens weer ongi te worden. Het kan dus zijn dat je lichaam het een keer anders als anders doet. Weet je zeker dat je op 5 dpo zat?
Ik heb 7 vroege miskramen gehad en elke keer verliep het hetzelfde: Positieve testen die na een paar dagen weer lichter werden en uiteindelijk negatief. Daarna begon ik pas te vloeien en dit was dan heftiger dan een gewone menstruatie. Nu heb ik sowieso heftige menstruaties, maar normaal gesproken begint het langzaam en komt het op dag 2 pas echt op gang. Bij een vroege miskraam breekt meteen de hel los om t zo maar even te noemen.. Hier lijkt de oorzaak in een fout bij de innesteling te liggen (welke oorzaak daar wordt nu verder onderzoek naar gedaan) en toch ga ik eigenlijk altijd over mn NOD heen. Op 5/6dpo een vroege miskraam door een foute innesteling kan niet, je lichaam laat namelijk pas het baarmoederslijmvlies los als je progesterongehalte gedaald is. Mocht je op 5/6dpo al zo'n lage progesteronwaarde hebben dat het los laat dan is er iets grandioos mis met je luteale fase..
Oja, ik heb 1 x een vroege miskraam gehad op 4.4 weken (testte al een paar dagen goed positief maar de testen werden niet donkerder) Dit ging gepaard met flinke buik/rugpijn en zeer veel bloed. En een mk met 6.4 weken. Dit begon begin 5 weken met af en toe roze/rood en bruin verlies. Met 6.4 zo'n buikpijn dat ik niet meer rechtop kon lopen en bloedverlies. Op het moment ik het vruchtje daadwerkelijk verloor was direct de pijn weg.
5dpo weet ik 100% zeker, oplopende buikpijn en posi getest met cb digi voor 1,5 dag en daarna steken en kramp en die waren na een uurtje weg. Blij te horen dat het eigenlijk geen vroege miskraam kan zijn!! Maar voor een ongi is het veelste vroeg en te weinig.. even afwachten of het misschien over een aantal dagen alsnog doorzet.. en anders hopen op een innesteling, maar dan 1 met een hevige innestelingsbloeding..
Maar stel dat dit een innestelingsbloeding zou zijn geweest.. wanneer kan ik dan testen? Gewoon op NOD over een week, of misschien al eerder?
HCG word geloof ik pas aangemaakt als het vruchtje zich heeft ingenesteld. Ik zou wachten tot nod is toch net wat betrouwbaarder als voor nod. Veel prille zwangerschappen gaan voor nod mis. Maar ik heb zelf ook nooit kunnen wachten hoor Met de zwangerschap van ons zoontje testte ik op 11 dpo duidelijk positief. Hoe is het bloeden nu dan? Nog steeds minder?
Sinds vanmiddag helemaal niets meer.. dus van ineens redelijk veel gisterenochtend, 2 tampons overdag, naar een halve tampon snachts en vanochtend nog minder en sinds vanmiddag niets meer.. Dit zei een andere dame, dus ik heb nog steeds m'n vraagtekens, en een beetje hoop
Op welke dag zit je nu? Je banner klopt dan niet meer. Er zijn dames die vanaf 10 dpo positief testen, ik test nooit voor NOD. Dus 14 dagen na de eisprong. En als je denkt dat het een vroege miskraam is waarom gebruik je tampons? Dat mag dan toch niet?