Hoe oud was je kindje toen hij/zij door ging slapen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jannn, 6 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Kben zomaar benieuwd.

Hoe oud was je kindje toen hij/zij ging doorslapen?
    Deed je er zelf wat aan of ging dat vanzelf?

Wij geven voeding op verzoek dus als hij savonds niet wakker wordt geef ik m niet meer om 23.00 heb je wel de kans dat ze later gaan doorslapen dan normaal, maar maak ik m wel wakker kom hij alsnog om 2.00 dus dat maak niet uit.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

1,5 jaar :) heb altijd borstvoeding op verzoek gegeven en de laatste maanden wel geen nachtvoeding meer, maar nog wel een vroege ochtendvoeding. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat op de dag dat ik gestopt ben met borstvoeding Irem ging doorslapen en sindsdien hoef ik er niet meer uit 's nachts. Een hele verbetering na anderhalf jaar 1/2/3/4 keer per nacht eruit.

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    1 jaar oud. en tijdens sprongen nog steeds af en toe wakker. maar dat is een slecht voorbeeld. meeste kindjes slapen door rond 6 maande oud of zo.

4. Maia

Maia Niet meer actief

ik denk dat ze nog een hele periode tussen 4-5 uur kwam maar ik denk dat ze rond een maand of 5-6 echt door ging slapen tot een uurtje of 7.

5. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    ik heb altijd op veroek gevoed en met 10 weken sliep hij van 00.00 tot 0500 en nu slaapt hij 12 of 13 uur per nacht.

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

zoonlief met 14 maanden dochterlief met 7 dagen ofzo ze slaap nu van 11 tot 6:30 dan krijgt ze een voeding en slaapt ze tot 9 uur.

7. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Bij ons begon het al rond een maandje of 2 dat hij van 23 tot 6 sliep.
    En nu slaapt hij al 2 weken van 21 tot 7.
    Moet er wel bij zeggen dat wij op schema voede (ivm reflux)
    En dat hij zo snel door sliep kwam omdat hij de eerste 2 maanden overdag's haast niet sliep.
    Sinds een maandje terug kwamen we er wel achter dat hij de laastse fles aan het vallen was.
    En zijn sinds 2 weken rijstebloem door zijn laatste fles aan het doen.
    ZO kan hij door slapen (wat hij wil) en wordt hij niet meer wakker omdat hij honger heeft.

8. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Onze zoontjes sliepen echt door rond de 5 maanden. Daarvoor zetten wij altijd de wekker om 3 uur in de nacht. Ze zijn 12 weken te vroeg geboren, en hadden de voeding echt nog nodig. We zijn dat toen steeds iets meer op gaan schuiven en daarna sliepen ze eigenlijk snel door. Ik denk dat het wel eerder had gelukt alleen omdat ze natuurlijk zo klein waren was het gewoon standaard om 3 uur voeden

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Oudste vanaf de dag dat ze speciale dieetvoeding kreeg (Neocate) ivm KMA. Met 3 maanden. Ze sliep dan van een uur of 22.00/23.00 tot 6.00/7.00. Daarvoor sliep ze bijna niet vanwege pijn, maar wie weet had ze t wel nog eerder gedaan ;) (voelde me best wel verwend met zulke nachten op die leeftijd namelijk)
    Met een maand of 5/6 (misschien 7) sliep ze t klokje rond, 20.00-8.00.

Jongste dochter laat nu zo'n 5-6 uur ertussen 's nachts (als ze zich goed voelt, momenteel is ze ziek; spruw) en dat noem ik ook al doorslapen ;)

10. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    Hier sliep onze dochter door met 6 weken, en onze zoon nu pas met 11 maanden...en daar voor moest ik er echt 2 a 3 x per nacht uit...

11. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Toch wel veel kindjes die dan om 23.00 een fles krijgen en dan doorslapen.

Hier dus niet om 23.00 een fles dan ongeveer tot 2.00 en dan tot 7.00
    Geef ik wel de fles om 23.00 kom hij ook om 2.00 dus maak niet veel uit.

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Wat je ook zou kunne proberen is de laatste fles een uurtje eerder geven.
    Wij hadden dat eerst ook met de laatste fles gaven we die om 23 uur (dan na bed om 23:30) dan kwam hij rond 3 uur snacht's weer.
    Maar gaven we de fles om 22 uur (na bed om 23) dan sliep hij wel door tot 6 uur.
    Meschien een idee om te proberen??

13. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Dronk hij dan de fles wel helemaal leeeg? Want dan zit het betrekkelijk kort op elkaar.

14. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    6 weken. flesvoeding op verzoek.
    nooit aan 'late flesjes' gedaan.

15. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    GOed om te horen.
    GEbeurde dus ook wel eens dat hij de fles kreeg om 8 uur? En dan sliep hij al door? Of kwam hij dan wel om 24.00 nog..

16. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

De eerste was 3 maanden en nu de tweede slaapt sinds ze 7 weken is echt door, van 23 tot 07 ofzo.

17. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    moet ik even denken hoor... volgens mij kreeg hij toen vaak de laatste rond een uur of 22. en kwam dan rond 6 (?) weer. die 22 werd steeds een beetje vroeger, en met 12w sliep hij van 7 tot 7 (maar overdag haast niet...). oh, rond de tijd dat hij begon door te slapen zijn wel wel met de puckababy begonnen. misschien heeft dat er nog wat mee te maken ook.

18. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik gaf tot 7,5 maand borstvoeding en heb tot Dennis een maand of 4 was altijd nog nachtvoedingen gegeven. Maar dan sliep ie daarna wel tot een uur of 7, was helemaal niet gek. Toen de nachtvoeding uitviel werd het half 6 en nu ik gestopt ben met de bv wordt ie een paar keer per nacht wakker en is het vaak tussen half 5 en half 6 dat ie komt en klaarwakker is. ;) Honger heeft ie overigens niet dan, het is puur een ander ritme wat er in is geslopen toen we begonnen met bijvoeding en de fles. Maar ik ga er van uit dat het een fase is, we geven nu om 23.00 uur ook nog een fles, maar gaan dat nu zo zachtjes aan afbouwen om te zien wat ie gaat doen.

Het kan dus zo zijn dat het later toch nog weer verandert, met het snelle groeien, veranderd voedingspatroon en de ontwikkelingen die ze doormaken en die zo snel gaan, wordt zo nu en dan het ritme een beetje omgegooid / aangepast. Maar uiteindelijk zullen ze allemaal een keertje gaan doorslapen! ;)

19. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Niet altijd.
    Maar hij dronk wel meer dan als hij die fles om 23 uur kreeg.
    Hij was vaak rondt 22 uur nog niet in een diepe slaap beland en dan dronk hij wel goed
    Om 23 uur lag hij dan slapend aan zijn fles :D

20. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    het lijkt erop dat het hier nu begint te komen, ze sliep al af en aan door en nu een paar nachten achter elkaar weer van 12 tot 7 á 8 uur, heerlijk!
    maar je kindje is nog zo klein, het is niet gek als het nog even duurt, en zo te lezen kan het per kindje enorm verschillen

Deel Deze Pagina