@Betties: de "ultragevoelige" testen van Z&K zijn echt ongeveer het tegenovergestelde van gevoelig... Pas 3 dagen NA mijn NOD had ik een lichtroze streep op die test en tot die tijd was hij witter dan wit... En als je dan bedenkt dat tegelijkertijd mijn Kruidvat en mijn wondfo testen 2 dagen voor mijn NOD al donkerpaars waren dan zegt dat wel genoeg. Gelijk het raam uitflikkeren die troep! De midstreamtesten van Z&K zijn wel oke, maar die zijn dan ook gelijk een stuk duurder. Tja, blijkbaar is dat nodig bij deze fabrikant. Ik zweer bij Kruidvat 2 voor 5 en wondfo. Die kleuren ongeveer tegelijk. Die wondfo's koop ik overigens via ene Cindy op Marktplaat.s 25 testen voor 13,50 (inclusief verzenden) dus voor het geld hoef je het niet te laten...
@Rozemarijke: Spannend!!! Zegt je gevoel al iets over het geslacht? Of ben je helemaal blanco? @Tori: bijna de uitslagen van je onderzoeken zie ik! Ook spannend! En nu lekker even weg? Geniet er van! @Soph: nu weten we van elkaar hoe we er uitzien. Leuk!!! Enne, Hip heb ik ook al gezien! Ook leuk!
Betties: jammer maar misschien nog net iets te vroeg? We blijven duimen tot je óf twee streepjes hebt óf helaas toch ongesteld wordt. Ik heb ook wel eens sensitest gebruikt maar dat zijn zulke slappe staafjes dat ik er helemaal iebelig van werd dus ik houd het bij de KV 2v5. Rozemarijke: je doet wel rustig aan toch Wat leuk om te horen over de kamertjes en over Thirza's lieve kinderpraat Stiekem ben ik dus ook wel benieuwd wat je gaat krijgen! Betty: ja leuk om een gezicht bij je te hebben en jij hebt blijkbaar Hip ook gezien. Daar ga ik met m'n anti-fb haha Hier: ik krijg een nichtje! Enne.. ik had ook al tegen m'n zusje gezegd "als jij er nou twee in je buik hebt, krijg ik er ook wel eentje hè"
Ik heb een beetje gelezen hier, maar het is toch al best een vol topic dus ik denk dat ik het maar beter kan vragen Even mijn verhaal: Toen wij voor t eerst probeerden zwanger te worden heb ik 3 vroege miskramen gehad (tussen 4-5 weken telkens). Op een gegeven moment leek de oorzaak een vit. B12 tekort (waar ik nog steeds voor behandeld wordt dmv injecties), ik werd immers vrij snel na het starten van de behandeling zwanger en dit ging goed! Hier is onze oudste dochter uit voortgekomen Daarna gingen we proberen voor een tweede kindje. We hadden hoop dat het nu wel meteen goed mocht gaan, maar helaas, een enorme klap! Weer ging het 3 x fout.. Diverse onderzoeken gehad waar niks uit kwam, tot mijn huisarts ineens met een ingenieuze vraag kwam: Hoe lang is jouw Luteale Fase eigenlijk? "Ehm, 9 dagen, 10 dagen, soms 11? Dat is toch gewoon goed?" "Ja, theoretisch zou het lang genoeg moeten zijn, maar als je zo vaak miskramen hebt kan het probleem in je LF liggen. Gemiddeld genomen nestelt een embryo zich tussen 5-10 dpo in. Stel het nestelt bij jou op dag 8/9 in elke keer, dan is het dus gewoon te laat, want dan is je lichaam al bezig met je menstruatie in gang te zetten door je progesteronniveau te laten dalen.. Daardoor zul je in eerste instantie positief testen en ben je dus ook zwanger, maar het seintje dat je zwanger bent komt eigenlijk al te laat voor je lichaam en valt het voor je lichaam dus niet meer te redden cq terug te draaien; conclusie > vroege miskraam..." Tja.. daar zit je dan.. Ineens beseffend dat je dochter ECHT een wonder is.. (dit gevoel kwam al steeds meer toen we vmk zoveel meegemaakt hadden) Ik ben doorgestuurd naar de fertiliteitsarts om te kunnen beginnen met Utrogestan. Maarja, afspraak duurde nog 3 weken en op een dag bleek ik zwanger. Met spoed utrogestan (2x 200 mg per dag) gekregen welke ik tot 12 weken zwangerschap moest blijven gebruiken en mn meisje is nu 8 maanden! Nu proberen wij zwanger te worden van een 3e kindje, 1e ronde deze maand, en ik zit momenteel op 10 DPO. Ik had nog Utrogestan liggen van de vorige keer, dus ik ben op eigen houtje op 5 DPO ermee begonnen; 2x 200mg per dag. Ik geef namelijk nog borstvoeding en ik ben bang dat de HA/FA moeilijk gaat doen als ik een nieuw recept ga aanvragen .. Bang dat er gezegd wordt "stop eerst maar eens met bv geven.. dat is namelijk ook een aanslag op je LF" Mijn bedoeling was om te bellen voor nieuwe bollen als ik zwanger zou zijn, dan geven ze t tenminste gewoon Maarja, tot op heden negatief getest en eerlijk gezegd verwacht ik er nog weinig van... Nu ben ik eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen: Wanneer moet je stoppen ermee als je niet zwanger blijkt?? Ik meen me te herinneren op 14 DPO, maar klopt dat? Ik test over het algemeen vrij snel positief elke keer; tot nu toe altijd op 9 of 10 DPO, dus dat verwacht ik nu ook weer. (misschien onterecht) Voor mezelf heb ik zoiets van "Ik stop op 12 DPO als ik dan nog steeds negatief test" maar is dat wel slim? Wat zouden jullie doen in mijn situatie?? Ik heb zelf namelijk even geen idee aangezien ik alleen ervaring heb met utrogestan terwijl ik al zwanger ben...
He kristel wat fijn om te lezen dat je door de utro zwanger bent gebleven. en wat goed van je ha dat die dit aangegeven heeft. ik had ook een korte lf min 8 max 11 dagen maar de gyn vond het prima. nu met de iui krijg ik een pregnylspuit waardoor mijn lf wel 13 of 14 14 dagen is, maar zelf denk ik dus dat mijn progesteron later weer daalt en heb zelf voor utro gevraagd. gelukkig uiteindelijk gekregen. wel heftig zeg 6 vlindertjes hopelijk gaat het nu meteen goed. ik moet de utro tot 14 dpo gebruiken en dan testen als ik niet zwanger ben kan ik stoppen en als ik wel zwanger ben door tot 12 weken. 12 dpo is mss net iets te vroeg als je een late innesteling hebt gehad, ik zou voor de zekerheid doorgaan tot 14 dpo. betties ik zou de 2v5 van het kruidvat es proberen die zijn echt fijn en gevoelig. met die andere heb ik geen ervaring, hopelijk test je nog positief! Bb mooie foto's op fb! waar ben je getrouwd? erg mooi hoor.
Rosemarijke succes met klussen en spannend hoor de 20 weken echo leuke reactie van je dochtertje.. sophy heb je geen fb?? haha is best leuk hoor!
@hip: bedankt voor je reactie! Ik ga dan idd maar door tot 14 dpo! (al hoop ik toch voor die tijd misschien al iets te weten en het liefst iets positiefs natuurlijk ) Wat goed dat je nu utrogestan mag gebruiken! Heeft t veel moeite gekost om het te mogen krijgen? Ik lees namelijk regelmatig dat veel artsen en gynaecologen er niet erg happig op zijn... Ik had nog een vraag mbt bijwerkingen aangezien ik niet kan vergelijken met de vorige x ivm zwangerschap toen. Is het normaal dat je enorm emotioneel ervan wordt? Ik ben sinds een paar dagen echt een emotioneel wrak kan echt om alles huilen Nu hoop ik natuurlijk dat het een andere oorzaak heeft, maar ik ben er bang voor... hebben meerderen dit? En nog een vraagje; ik krijg flinke baarmoederkrampen (alsof menstruatie elk moment kan doorkomen) na het inbrengen welke een paar uur aanhouden en dan weer afzwakken naar "gewone" krampen.. herkenbaar?
Kristel, wat een verhaal en wat fijn dat je de utro gewoon via je ha hebt gekregen en er al twee kindjes mee hebt mogen krijgen! Ik zou ook blijven gebruiken tot 14 dpo, dan testen en als negatief, stoppen om je menstruatie te laten komen. Hoewel we natuurlijk hopen dat het positief is. Qua bijwerkingen zou het hetzelde moeten voelen als een zwangerschap waarin je progesteronniveau ook hoog is. Of mss een beetje zoals de laatste dagen pms voor je menstruatie Ik denk dus dat dat emotionele erbij hoort... Van de krampen als bijwerking heb ik nog nooit gehoord. Hip, ja fb is best leuk dat weet ik Het gaat me vooral om het opslaan van mijn gegevens, doorverkopen aan andere partijen en het verdwijnen van m'n privacy.. meer een principe kwestie dus. Ik ben ook anti-googl.e Soof is een beetje gek IT-meisje Hebben jullie trouwens Draagmoeder Gezocht gekeken? Ik vond het heel mooi en integer gemaakt en ook gewoon interessant.
He kristel die krampen klinkt niet echt goed volgensmij...mss ff je ha of gyn vragen, maar die weten niet dat je op eigen houtje begonnen bent natuurlijk. emo hoort er denk ik gewoon bij...ik heb nog niet echt ergens last van. af en toe wat geirriteerd mss. ik kreeg van mijn gyn geen utro die vond dat onzin en zei dat het helemaal niet hiervoor bedoelt is. maar er is een nieuwe fertiliteitsarts in het zkh en heb het daar ook es aan gevraagd en die vond het een goed idee gelukkig. soof ik kies zelf wat ik wel en niet op fb zet dus dan maakt het mij niet zoveel uit, maar ik begrijp je wel hoor! ben zelf alleen te nieuwsgierig dus zou er niet tegen kunnen als ik geen fb had hahaha dan heb ik het idee dat ik iets mis...mss ben ik ook wel een beetje raar hihi ik had draagmoeder gezocht ook gekeken mooi programma! moest wel ffwennen aan het idee dat die moeder draagmoeder werd.
Mmmm denk je ultragevoelig te hebben inderdaad... Ik heb ook nog kv 2v5 liggen. Ik doen misschien morgen nog een test. Ik heb bij mijn zwangerschappen altijd een dag of 4 voor nod al een lichte streep getest met hema zwangerschapstesten. Dus ik dacht nu misschien wel een streepje te kunnen zien al, maar j was echt omowit. Balen! Hopenlijk morgen (mijn nod), als die negatief is ga ik ook niet door tot woensdag, zonde van de tijd, haha. Ik start liever een nieuwe cyclus. Ben ook benieuwd of ik meteen omgi wordt of dat dat ook nog een paar dagen op zich laat wachten. Met hemelvaart ga ik op vakantie, dus dan hebben we dat maar vast gehad.
Nope, ook vandaag een omowitte test van de kruidvat. Merk ook aan mijn lijf dat het mijn nod is. Ook qua utro: er komt nu een heleboel terug, heeft het dus niet meer nodig. Nu even plannen wanneer is stop. Weet niet of ik meteen ongi wordt. Rond hemelvaart gaan we lekker op vakantie en dan is het natuurlijk super als ik in die week mijn vruchtbare dagen heb. Ook neem ik liever de utro niet mee het vliegtuig in. Eigenlijk nog nooit medicijnen meegenomen, is dat lastig? Moet je dan het recept meenemen ofzo?
Jammer Betties! Dit vind ik dus de meest kloterige dagen van de maand. Weten dat je niet zwanger bent en moeten wachten tot je ongi komt. Als het dan niks is dan wil je ook zo snel mogelijk weer door naar de volgende ronde... Ik hoop dat het heeeeel snel doorbreekt! En over die medicijnen zou ik me niet al teveel zorgen maken. Als je zag wat ik mee had naar Californie afgelopen maand... Ik laat niet graag iets aan het toeval over Had 6 zwangerschapstesten, Utrogestan, vitamine D, Omega, Ibuprofen, Diclofenac, Zantac, Zomig, paracetamol, Norit en zelfs een antibioticakuur voor een eventuele voedselvergifitiging bij me. En als er 1 land gestoord is qua controle dan is het Amerika wel!! @Soof: hoest met de rondjes om het huis? Heb je ze al uitgebreid? Voel je je verder alweer wat sterker? @Kristel: welkom! Ik herken al je bijwerkingen. Vooral het emo-gedeelte. Ook dat is wederom niks anders dan een versterking van wat je normaal ook zou hebben aan het eind van de maand.... Ik zou me er geen zorgen over maken!
Je kunt bij de apotheek een medisch paspoort (zo heet het geloof ik) aanvragen, daar staat je medicijngebruik in. Staat ook in het Engels en dat kan je dan overhandigen als erom gevraagd wordt. Of je vraagt Betty om zo'n paspoort met haar privé apotheekje Vandaag twee keer 15 minuten rond het huis "gelopen" Bij lopen kan je je voorstellen dat het schuifeldeschuifel - ik lijk wel 80 - is maar toch: ik kom vooruit! Vanmorgen ging het bijzonder goed, vanmiddag merkte ik dat de wonden heel erg trekken.. niet eens de hechting, maar echt "van binnen" en dat voelt beroerd. Verder nog rustig op de bank en deze week ga ik ook nog niet werken. Het komt vast binnenkort goed
Ohh betties wat balen.... als je echt zeker weet dat je niet zwanger bent dan zou ik ook gewoon stoppen met de utro wie weet ben je dan eerder ongi..en das toch het begin van een nieuwe ronde. Beter dan wachten op niks. zo heey bb een hele apotheek mee op vakantie haha..hoe kom je aan een antibioticakuur zonder dat je wat hebt? sophy met jouw gaat het steeds beter zo te lezen en tuurlijk dat je nog niet gaat werken eerst maar es zorgen dat je niet meer schuifelt als een vrouw van 80 hihi ik denk dat ik wel zwanger ben...ik weet niet ik voel me zo. ik hoop niet dat door de utro mijn lichaam me voor de gek houd. de vorige 2x was een van de duidelijkste signalen al vanaf 8 dpo ongeveer dat ik vroeg wakker word rond 6 uur en dat heb ik verder echt nooit! en gister en vandaag was ik dus vroeg wakker! en voel al af en toe kleine steekjes onderin mijn buik/lies....ik weet niet het voelt gewoon zo. Ik ga vrijdag testen....ohhhh dat duurt nog zoooo lang!! maar ik ben bang om te vroeg te testen dus wil wel tot vrijdag wachten. ohhh ik hoop echt dat mijn lichaam me niet voor de gek houd.
Oh Hip, spannend! Dit was vanuit een IUI toch? Ik heb helaas deze ronde toch heel wat verschijnselen gehad waardoor ik echt wel dacht zwanger te zijn. Ik hoop dat het bij jou anders is en wél zo is! Ja, die dagen tot het testen zijn vreselijk... Ik denk dat ik het nog een ronde of 3 zelf probeer op deze manier met utro en dan misschien toch maar eens over IUI ga doorpraten. Dus ik hoop op een mooi verhaal van jouw kant Hip! Ik heb gisteravond al niet meer de dosis van 200 genomen (dag 27). De test smorgens was echt helderwit. Ik heb altijd bij een zwangerschap een paar dagen voor mijn nod al een lichte streep, dus dit is hem echt niet. Ik mis tot nu dus drie keer een dosis en voel me echt alsof mijn lijf crashed. Pfff, ik zit hier ineens mega in te storten, ook mega emotioneel, kan wel janken. Begin al een beetje wat bruin/rood te zien, dus ongi zal wel snel komen nu. En ik verwacht wel een heftige. Gelukkig ben ik woensdag en donderdag vrij, dus hopenlijk zijn dat de ergste dagen. En dan door naar de volgende ronde!
Oh Betties... je eerste mentruatie na een miskraam is inderdaad nooit een leuke Sterkte meis!! Ik hoop ECHT dat het meevalt. Stel je gewoon op het allerergste in en dan wie weet... @Hip: ik hoop dat het raak is meis!! Maar het is precies wat Betties zegt; de Utro kan er écht heel erg voor zorgen dat je alles voelt wat bij een zwangerschap hoort... Waarom test je niet gewoon morgenochtend?? Ik snap dat je niet teleurgesteld wilt worden, maar deze onzekerheid en hoop lijkt me bijna nog erger!
morgen testen is wel erg vroeg dan zit ik pas op 10 dpo..misschien woensdag of donderdag als ik het niet uithoud. het vroeg wakker worden was bij mij bij beide zwangerschappen echt zo duidelijk aanwezig. klinkt voor andere mss heel raar, maar ik werk in de horeca dus voor half 9 of zo ben ik nooit wakker en zeker niet zonder wekker haha. en ik kan me niet voorstellen dat het net als de andere 2 keren op de zelfde dag begint en nu dan door de utro komt. ik weet het ik moet er niet vanuitgaan dat het raak is want het gaat echt tegenvallen als het dan niet zo is, maar tis moeilijk want het voelt gewoon goed. betties wij doen inderdaad iui, de 7de alweer. de eerste 4 waren niet raak en toen ben ik acupunctuur erbij gaan doen en de 5de en 6de waren wel raak, maar beide een mk. en nu dus nummer 7 ook met acupunctuur en hopelijk is deze ook raak!
Hip, spannend! je hebt zo'n goed gevoel erover ; dat moet wel raak zijn. Ik duim voor je! en laat het deze keer niet weer uitdraaien op een mk, 3 keer is scheepsrecht. Sophy, hopelijk voel je je vandaag alweer wat beter. Zwaar zo'n operatie zeg ... maar goed ; uiteindelijk is het straks weer goed van binnen en dan kan je verder. En dan hoop ik dat je van poging een meteen zwanger raakt, je hebt al genoeg meegemaakt nu. Beterschap en ik vind je echt een topper! Betties, balen dat je geen positieve test hebt gehad en je ogs eraan komt. Ja, dan het beste op je vrije dagen (ik hoop dat ook altijd, want op je werk zitten met die buik- en rugpijn is niet fijn). Sterkte! Hier is m'n eisprong gisteren of vandaag geweest ... ik voel m'n eierstokken sinds gisteren eind van de middag. Flink geklust in Duitsland en gisteravond ook. Nu hopen dat het over 2 weken een positieve test geeft . Nog een weekje en dan de uitslag van de bloedtest, ben zó benieuwd. Laat deze week maar snel gaan.
tori sorry ik ken je hele verhaal niet maar zie in je handtekening dat je eerst iui en icsi hebt gehad...en nu dus gewoon klussen? hoe kan dat? heb je nu ook utro tegen de mk-en of iets anders? hopelijk over 2 weekjes een posi test dat zou geweldig zijn!!
Hip, ik ben ook meer een meelezer hier . Ik wacht nu op de uitslag en ga weer voor een cryo tp als ik deze heb. Vorige keer namelijk ook heel veel pijn gehad van de vmk (7 dagen lang heftige weeënachtige pijn, behoorlijk vaak per dag). En op zich is het al vaker gelukt zelf zwanger te worden, dus we geven de hoop niet op!