Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    He dames ik heb getest..mijn vriend ziet echt niks en ik zie als ik goed kijk en wiebel in het licht echt wel een streepje haha dus vrijdag nog es testen, maar ik hou toch iets van goede hoop.
    ik had geprobeert om er een foto van te maken maar krijg em met de foon niet scherp van heel dichtbij en iets verder af zie je zowiezo niks ook niet in negatief.
    baal wel een beetje dat mijn vriend niks ziet een bevestiging dat er een streepje staat is toch wel fijn.
    mss is het wachten tot vrijdag nu nog wel moeilijker haha.

Jullie hebben allemaal al heel erg snel een mk bij mij de eerste x ook, maar de 2de x was ik al 7 weken toen het bloedverlies begon.
    maar het vruchtje leefde nog had een sterke hartaktie en geen groeiachterstand niks om me zorgen over te maken zei de gyn...en 5 dagen later was het vruchtzakje toch ingeklapt en op weg naarbuiten.

whaa mijn vriend roept net dat hij nu die heel goed kijkt in het licht hij toch iets ziet! nu maar hopen dat we ons niks inbeelden en vrijdag de test knalt!
    en dat dan de utro zijn werk doet.

ik heb trouwens van de acupunctuur kruidenpilletjes gehad voor een goede innesteling. planting seeds heten die is een chineespotje zal es kijken of er in het engels of zo opstaat wat er in zit.

sophy veel succes bij je controle!

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Hip wauw en dit is 11 dpo toch?

3. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Yep zit op 11 dpo of 10 dpo als mijn ei zondag is gesprongen ipv zaterdag... vind het wel spannend hoor ik zie echt iets haha

heb op het potje kruiden gekeken staat wel in het engels op wat erin zit maar geen idee wat het allemaal is haha geen zin om over te typen moet nu gaan werken.

4. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Net terug dus van controle.. wat een verhaal weer. Ze zijn niet zo blij met me met m'n second opinion in Gent en dat ze pas op de dag van de operatie hoorden dat ik liever die eileider eruit wilde hebben op aanraden van Gent. Uiteindelijk maakte dat volgens mij niets meer uit omdat het zo'n zootje was dat hij er sowieso uit moest :)

Anyway
    Er zit een bloeduitstorting van binnen die ervoor zorgt dat de pijn zo lang aan blijft houden. Die zou met twee weken weg moeten zijn.

Rechts dus verwijderd, alleen de eileider maar niet de cyste. Vreemd.. en waarom? Omdat het zo'n janboel was dat niet duidelijk is wat m'n eierstok, wat de cyste en wat de rest van m'n buikje is. Ik word er een beetje bang van :( Was ook zo overdonderd dat ik niet heb gevraagd wat dit betekent voor de kwaliteit van m'n eierstok :( .. maar dat doe ik dan over twee weken in Gent wel!
    Links zit helemaal verkleefd.. hebben ze schoongemaakt maar geeft dus een grote kans op een bbz en een kleine kans op een spontane zwangerschap. Complete chaos dus in m'n buikje. Toch raar hoe het zomaar verkleefd is geraakt terwijl de vorige hsg perfect was.. echt heel jammer.
    Verwijsbrief voor ivf is onderweg met de post....

Hij vroeg nog.. wat een schat.. of ik al heb gekeken welk zkh dat gaat worden. Ja Gent! Oh.... mag ik vragen waarom? Dus ik uitgelegd over de patientvriendelijkheid en persoonlijke benadering en meer onderzoeken en betere resultaten.. Hij begreep het wel, maar je zag toch zo'n *hmmmzz* ;) Gelukkig gaat hij gewoon akkoord met punctie en tp in Gent en de fm's hier :)

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hey meiden,

Ik heb hier een paar weekjes geleden advies gevraagd over gebruik van utro omdat ik een LF had van 8 dagen, ik heb zelf gekocht maar uiteindelijk na veel zeueren ook voorgeschreven gekregen van de gyn. Nu heb ik vandaag (11 DPO) heel licht positief getest. Al dat zelfdokteren had toch effect ;). Volgens mijn ziekenhuis moet ik zaterdag stoppen met utro maar ik heb niet zo'n goed gevoel bij van 600mg per dag naar niks omdat mijn progesteron nooit zo hoog is. Nu ben ik dus geen tegenstander van zelf dokteren, ik heb nog 5 doosjes wat kan ik het beste doen nog even 3 keer 200 blijven gebruiken en bij week 5 naar 3 keer 100 (en misschien extra vragen). Ik heb verder geen verleden met miskramen, ik kom heel moeilijk tot een ovulatie (moet veel hormonen spuiten om 1 ei te krijgen) en heb een heel korte LF

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    hoi Stefanie, voorzichtig gefeliciteerd :) Ik zou in ieder geval nog 3 dagen 600 gebruiken zodat je deze cyclus "afrondt" netjes op 14dpo.. maar daarna.. dat weet ik niet zeker. Heeft je gyn er iets over gezegd? Ik zou zelf nog iets langer doorgebruiken om je progesteron hoog te houden, maar hoe lang precies weet ik niet zeker. Meestal zeggen ze 12 weken maar dat is bij een mk verleden.

7. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Jemig, wat wordt er veel geschreven!
    Hmmm, dus pure monnikspeper, ik ga er toch eens meer over lezen.

Ik ben op hey utro-pad op een andere manier gekomen. Ik had als een jaar lang ineens bloed en bruinverlies vanaf na de eisprong. Ik had steeds het idee dat er een verband moest zijn daartussen en het feit dat ik maar niet zwanger werd. Daar we totaal niet naar geluisterd, men concentreerde zich op de standaardonderzoeken die overigens allemaal ' meer dan prima ' waren. Heel fijn, maar ondertussen werd ik maar niet zwanger. Nu dus aan de utro en het tussentijdse bloedverlies is verdwenen! En in de eerste ronde met utro bleek ik ook zwanger.
    Maar ik stopte dus met utro op mijn laatste dag van mijn normale cyclus en werd meteen de volgende dag ongi, gewoon een dag of 4-5. Ik wist dus niet dat ik zwanger was, ik had pas anderhalve week na mijn ongi een positieve test.
    Dus stephanie ik zou nog maar eens goed nagaan of stoppen goed is hoor. Ik denk namelijk dat als ii niet gestopt was, ik nu nog zwanger had kunnen zijn. Nu heb ik de tweede ronde met utro gehad, getest op mijn nod, niet zwanger en toen gestopt. Ook nu weer meteen binnen 24 uur ongi. Ik vind de ongies op deze manier wel heel heftig, mega krmapen, echt weeeenpijn. Poeh.
    Nog iets raars: ik heb echt heel ander bloedverlies. Echt alleen rood bloed. Vroeger had ik altijd slijmerig met rood en vooral bruin. Nu nog geen slijm of stolsels gezien. Gek hoor. Maakte me overigens weer even aan het twijfelen, aangezien ik de vorige ronde gewoon zwanger bleef met eenzelfde ongi. Vanmorgen voor de zekerheid toch nog een keer getest, maar echt wit, dus niets aan de hand.

Hip, spannend! Ik duim enorm voor je! Morgen weer testen!

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #608 Kristel86, 10 mei 2012
    Laatst bewerkt: 10 mei 2012
    @Hip: Wat spannend!! :D *Duimduim* voor een knaltest morgen!

@Sophy: Hmm klinkt idd wel eng wat je verteld.. Hoop dat ze je in Gent meer kunnen vertellen en je gerust kunnen stellen.. Nog 11 dagen zie ik; gaat de tijd een beetje snel? Of lijkt het voorbij te kruipen?

@Stefanie: Als ik het goed begrijp is jouw hormoonhouding met betrekking tot je cyclus compleet de weg kwijt, om het zo even te zeggen. Van jezelf heb je geen eisprong (hiervoor moet je hormonen gebruiken) en je LF is vrij kort wat vaak hand in hand gaat met een probleem in de natuurlijke progesteron-aanmaak.
    De eerste tijd van de zwangerschap wordt progesteron aangemaakt door de eierstokken (het achterblijfsels van je eisprong - het corpus luteum) en beetje bij beetje wordt het door de placenta overgenomen welke het rond 12 weken volledig overneemt.
    Ik zou dus denken (ik ben geen arts, maar heb wel een medisch verleden) dat het theoretisch gezien voor je lichaam erg zwaar kan worden als je al heel snel stopt de utrogestan.
    Ik zou dan ook zeker NIET met 14 dpo al stoppen.
    Persoonlijk zou ik tot 12 weken door willen gaan, dan heb je de hoogste garantie.
    En wat dat betreft ben ik liever safe than sorry... Liever het misschien een paar weken voor niks gebruiken dan dat je het niet doet en er gaat misschien iets fout..
    Overigens zou je eventueel wel kunnen afbouwen naar 2x 200mg per dag over een week ofzo; dat is een reguliere dosis die voorgeschreven wordt bij herhaaldelijke miskramen.

@betties: heftig zijn de menstruaties he? pfff...
    Ik heb normaal al vrij heftige menstruaties met veel bloedverlies en ontzettend veel pijn (sinds de bevallingen is dit nog erger geworden) en gebruik dan ook pijnmedicatie op voorschrift, zonder is het helemaal niet te doen. Maar nu? Jeetje, ik verlies zoveel bloed dat het lijkt alsof ik net een week geleden bevallen ben! :$
    Normaal bouwt het ook enigszins op, maar nu brak meteen de hel los om het zo maar even te zeggen :p
    Verschrikkelijk.. Ik hoop dat het niet te lang gaat duren zo!

@Hier: Ik word echt gek van het heftige en realisitsche dromen...
    Sinds ik begonnen ben met utrogestan heb ik er last van. Ik had gedacht dat het wel over zou zijn zodra ik ongesteld zou worden (nu dus 2 dagen) maar het blijft.
    Vannacht alweer de zoveelste nachtmerrie gehad; droomde dat mn kinderen ontvoerd waren.. Ik werd dus helemaal in paniek wakker :(
    Mijn slaap is dus verre van kwalitatief en ben echt doodop!
    Bleghh, hoop dat het gauw ophoudt zeg!

9. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wat apart die heftige menstruaties. Dat komt vast omdat je je progesteron zo hoog hebt gezet dat er meer dan normaal uit moet.
    Alleen Kristel, zoals jij het beschrijft qua pijn zou ik haast aan endometriose denken.

Het gaat goed met mn buikje, kan al best goed zitten en lopen weer, maar merk dat ik nog wel vermoeid ben. Toch voel ik me grotendeels hersteld wahoe :D

En nog een wahoe.. post van Gent! Ik denk ohhhh iets leuks.. en wat is het? Een rekening van 300 euro voor het vorige bezoek.. ahum :) Verzekering zal ook wel blij van me worden :D

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik ga door met de utro heb ik besloten, hoe dan ook.
    Kristel het klopt wat je zegt mijn lichaam is helemaal de weg kwijt. ik heb voor mijn dochter 3 jaar MMM gehad om ook maar tot een ovulatie (zelf met puregon begon ik tussentijds te bloeden waardoor de poging herhaaldelijk gestaakt is) te komen en noem het nog steeds een wonder dat ik van mijn eerste ei zwanger ben geworden. Ik ga dan een week door met 3 keer 200 en dan naar 2 keer 200 en ga mijn gyn en HA vragen om extra maar als ze het niet voorschrijven bestel ik zelf wel bij.

En meiden heel erg bedankt voor jullie antwoorden, ik snap dat ik niet helemaal "doelgroep"van dit toppic ben misschien maar jullie weten er 10 keer meer van ikzelf. Ik merk gewoon dat ik wat sceptisch wordt tegenover artsen want ik heb soms zo het gevoel dat ze zich er wat makkelijk van af maken terwijl ze het echt niet verkeerd bedoelen maar ze willen niet snel verder kijken

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Hip ga je vandaag weer testen..?

Rozemarijke: succes vandaag bij de seo, dat het maar een compleet en gezond kindje mag zijn en natuurlijk ook veel plezier :):)

12. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    En dat is precies de reden dat wij hier zitten Stefanie :) Omdat we ook weinig vertrouwen meer hebben in de nederlandse artsen. Daarom zoeken we maar hulp en advies bij elkaar...
    Verstandig dat je doorgaat met de Utro! Tot 12 weken zou ik het zeker volhouden!

@Soof: irrirant he die rekeningen... :(
    Toen ik de rekening van dr Pfeiffer kreeg heb ik echt een potje gehuild in de auto. Niet van het feit dat we 721 euro moesten betalen (nou ja...) maar meer van het feit dat de grootste mongool op straat zwanger wordt voor niks en dat ik dit proces moet doormaken en er geld aan moet uitgeven. Ik ging gewoon van boosheid en frustratie huilen.
    Maarre, krijg jij dat consult in Gent vergoed?? Want ik krijg van Duitsland niks terug. :x

13. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Kristel, dat is het nou juist ook een beetje. De menstruaties zijn blijkbaar heel heftig, maar kan nou niet zeggen dat ik veel bloed verlies heb. Zoals ik me voel zou ik denken dat ik een pak maandverband per dag nodig zou hebben, maar ik red het makkelijk met 2 of 3 verbandjes op en dag. En na drie dagen is het bloedverlies helemaal minimaal. Ik zit nu op dag 4 en zou bijna met een inlegkruisje af kunnen. Dus in mijn geval geldt in elk geval niet dat ik meer verlies.
    Dat heeft me aan het denken gezet. Ik heb deze maand dus 600 gebruikt. De maand ervoor gebruikte ik 300. Met die dosering was het tussentijdse bloedverlies weg en bleek ik ook nog eens zwanger. Nu met de dosering van 600 had ik zo'n last van die hormonen en dus een pijnlijke menstruatie.. Ik denk dat ik deze ronde gewoon lekker vanaf dag 16 300 gebruik, en dan testen op nod. Als ik zwanger blijk te zijn dan ga ik wel opbouwen naar 600. Kijken of de impact van de hormonen dan een tandje minder is en ook of de menstruatie dan wat minder heftig is. Want dit ga ik geen maanden achter elkaar trekken zo....

14. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Goed plan Betties! En dan om de 8 uur 100 denk ik? (dus niet s ochtends 2 en s avonds 1) Ik had van die dosering ook weinig last...
    Moest alleen de hele dag mijn borsten vasthouden omdat ik dacht dat ze er af gingen vallen van de pijn, maar ik was toen ook nog zwanger dus dat was dubbelop :)

15. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Ik heb vanmorgen de HA assistente gebeld (we hebben een apotheekhoudende HA) en gevraagd om een herhaalrecept utro, nou van vanmiddag liggen 2 doosjes klaar. Ze hebben daar geen idee waar het voor is en doen maar gewoon maar dat komt mij wel uit wat dat betekent dat ik nu zonder arts bij kan bestellen :)
    Ik wil het dus als volgt gaan doen
    week 5 nog 3 keer 200
    week 6 t/m 10 2 keer 200
    10 t/m 12 2 keer 100
    Zoets goed? of zouden jullie tot week 12 2 keer 200 doen?

16. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik zou gewoon voorlopig 600 volhouden... Als je je er verder niet rot bij voelt?? Waarom zou je het risico nemen om af te bouwen.
    Bovendien denk ik sowieso dat 3 momenten per dag beter is dan. Dus als je ooit gaat afbouwen eindig dan met 3x 100 zodat je jezelf wel elke 8 uur Utro toedient. Anders wordt het gat zo groot tussen de dosissen.

Maar ik ben geen dokter he! Dit is gewoon het advies van een mede-lotgenoot :cool:

Laurie, die hier ook af en toe meeschrijft heeft tot 20 weken 3x 100 gedaan volgens mij...

17. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    De test was negatief....grrr shit bijwerkingen van de utro!!

18. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik ben zelfs al voorbij het punt dat ik denk "waarom zij wel en ik niet", want dat is gewoon de realiteit.. ik niet.. of beter gezegd, ik nóg niet. En soms, als ik hier de verhalen lees "waarom zou het mij bespaard blijven, waarom zou ik zo bijzonder/speciaal/goed zijn dat ik wél in 1 keer zwanger zou worden". Prachtig hè die emotionele groei :p

Bij mijn weten krijg ik het consult vergoed. Ik zit bij CZ en zij hebben een contract met Gent. Alleen voor ivf moet ik toestemming vragen, de rest zou gewoon mogen.. dus dat hoop ik maar als ik straks de rekening opstuur :)
    Anderzijds dacht ik.. goh.. na al die jaren in NL tobben, ga ik nu voor 300 euro de remedie tegen de miskramen krijgen. Hier kunnen ze niets vinden en moet ik het maar blijven proberen. Volgende week hoor ik welke extra vitaminen of predni of utro ik moet nemen zodat ik een kindje kan voldragen. En dat voor 300 euro. Dat is toch eerder een fantastisch koopje :D

19. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Hip wat jammer! *knuffel*

Betties en Stefanie: als je met minder (dus 300) op een dag ook zwanger kan worden/blijven lijkt dat me een prima oplossing. Als niet, dan zou ik gewoon de standaarddosering van 600 per dag aanhouden en dat volhouden tot week 12 voor de zekerheid.
    Volgens mij heeft Suus zelfs tot 30 weken door gebruikt.

20. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hip: Oh meid wat een vreselijke domper... Ik vind het echt heel erg jammer voor je. Nu definitief of is er nog een kansje dat je toch zwanger bent?

BB: mmm, is ook nog wel een goeie: 3x 100 over de dag verspreid. Is voor de schommeling zeker wel een goed plan denk ik. Bedankt voor het meedenken!

Stephanie: Goed geregeld! Ga voor die utro! Ik zou voor 3x 200 gaan. Die dosis ga ik ook aanhouden, mocht het raak blijken te zijn, dan ga ik dus verhogen naar 600. Hoop dat het goed blijft gaan en dat je je er goed onder voelt!

Deel Deze Pagina