Hoe staan jullie tegenover Utrogestan?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Betty Barclay, 2 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi girls!
    Spannend de uitgangsecho. Jullie staan tenminste op het punt om weer een goede poging te doen via ingrijpen... Ik ben er ook aan toe hoor. Ik hoop echt dat het klikt met het umc en dat ik na de zomer ook iets kan gaan doen. Deze maand is het op eigen kracht weer niet gelukt. Ik ga pas morgen testen en dan stoppen met utro, maar heb nu al dwars door de utro licht bloedverlies. Zucht... Morgen wordt pas mijn tweede keer acupunctuur. Ik ga daar denk ik nog wel even mee door.

2. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    @BB
    Sorry als ik erover heen gelezen heb maar is je mk nou nog steeds niet los?:(
    As zaterdag ga je op vakantie toch?

@Rozemarijke
    Wat vervelend van je werk!

@Tori
    Dankjewel

@Tori&Sophy
    Laten we hopen dat het binnekort bij jullie ook raak is en vooral raak blijft!:)

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Moeilijk hè Betties, ik begrijp je wel... wij hebben ook zo lang zonder zwsc gezeten met elke keer weer de teleurstelling.. het voelt alsof hulp je wél een zwsc op gaat leveren, vooral als je maanden en maanden zonder resultaat zelf probeert.. al was het maar cyclusmonitoring.. *knuffel* Heb je zelf een vragenlijstje of iets wat je graag zou willen als je mocht kiezen? Ik hoop echt dat ze je in het umc gaan helpen! En voor ons allemaal een goede zwangerschap, het liefst binnenkort :)
    Succes met testen... ik duim nog even voor je!

Zomer je bent al weer negenenhalve week! Wauw :)

Betty alvast fijne vakantie! Hoe raar, maar ik hoop dat je ondertussen bloedverlies hebt en dat je nu "gewoon" lekker op vakantie kunt en kunt genieten :)

Morgen de trein van 6 uur... 's ochtends.. maar hey ik wil wat :D

4. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    He lieverds!

@Betties: jammer meis... :(
    En inderdaad lekker doorgaan met de acu! Baat het niet, schaadt het niet.

@Zomerr: inderdaad alweer bijna 10 weken jij! Volhouden meis!

@Soof: Ik had ook nog nooit van een uitgangsecho gehoord. Ben wel zo blij voor jullie dat het grote avontuur eindelijk kan gaan beginnen!! Met kerst heb jij een buikje, afgesproken?? ;)

Hier: dinsdagochtend begonnen met bloeden en nu alweer klaar. Ben echt in 2 dagen volledig leeggelopen maar ik vond het prima. Beter eruit dan erin :cool: En ook qua pijn was het goed te doen. Slechts 4 feminaxjes nodig gehad...
    Ik moest gelijk weer denken aan het vreemde compliment dat ik vorig jaar een keer kreeg in het ziekenhuis. Dat ik "zo goed was in miskramen" Nou, dat blijkt wel weer. Mijn lijf gooit in amper 48 uur alles eruit en sluit dan weer netjes de tent.
    Ik wou alleen verdorie dat ik goed was in zwanger ZIJN!

Ik ga inderdaad zaterdag op vakantie!! Eerst een week op de boot van mijn schoonouders in Kroatie en daarna vliegen we door naar Italie voor een weekje golfen aan het Gardameer. Geen straf! :)

En voor wat betreft mijn verdere baby-avontuur: ik ga deze maand OP TIJD beginnen met de prednison (ben 2x eerder aansluitend aan een zwangerschap zwanger geworden, dus ik mag die kans niet verwaarlozen) en daarna ga ik op 30 juli naar de gyn van mijn beste vriendin en van mijn zusje. Beiden roepen al 2 jaar dat ik ECHT een keer naar haar toe moet dus ik ga nog maar 1 keer bij een nieuw iemand mijn verhaal doen. En als zij dan adviseert om een kijkoperatie te doen dan zal ik daar naar luisteren. (ja echt? Echt...)

Verder nog een dikke knuffel voor Jane, Quasim, Rozemarijke en Hip!

Liefs Betty

5. hip1983

hip1983 Fanatiek lid

20 nov 2010
    3.123
    0
    0
    limburg
    Sophy succes morgen!! (ook met opstaan...jezus wat vroeg haha)

betty toch fijn dat het zo snel is gegaan...kun je rustig op vakantie..wanneer moet je eigelijk met de predni beginnen? ik hoop echt zo ontzettend hard dat dat het probleem was dat je te laat bent begonnen en dat het nu heel erg goed gaat komen voor je.
    nu maar eerst genieten van een welverdiendde vakantie! geniet ervan meid!

betties ik hoop dat ze je bij het umc wel goed verder gaan helpen. wanneer kun je ook alweer terecht?

mijn ongi is begonnen vandaag..zaterdag beginnen met clomid en volgende week donderdag de fm....we gaan weer verder!!

ehhm een dikke buik met kerst vind ik een fantastisch idee..waar kan ik me aanmelden??

6. betties

betties Fanatiek lid

24 feb 2011
    1.954
    168
    63
    Hi,

Gisteravond ben ik wederom compleet gecrashed. Terwijl ik nog niet eens was gestopt met de utro. De buikpijn was zo heftig dat ik toch echt even ging twijfelen of het niet een vmk was. Zwangerschapstest was echt negatief en tsja, gewoon op dag 27. Blijkbaar trekt mijn lijf zich gewoon even niets aan van utro deze maand? Nu gewoon ongi, niet eens heftig. Mijn humeur is wel heftig. Hormonster in het kwadraat, jezus wat ben ik razend, op alles en iedereen, grrrr.

Hoe was de uitgangsecho?? Goede berichten?
    Ik heb over 4 weken de afspraak bij het umc, zoals het er nu naar uitziet dus precies als in menstrueer. Jammer, dan heeft eventueel inwendig spieken niet veel zin, maar ik wil in elk geval mijn verhaal kwijt en nog wat bloedtesten laten doen.

Knuffel voor allemaal.

7. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Dames vraagje, ik zit nu op dag 3 sinds start utrogestan, de bijwerkingen worden steeds erger, er zit een stijgende kijn in om het zo maar te zeggen, hebben jullie daar ook last van?

8. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Hé meiden, ik heb ook jullie hulp nodig, ik heb vandaag positief getest en nu wil ik ook graag utrogestan gaan gebruiken maar mijn ha (na overleg met de gyn en Vk) staat hier helemaal niet positief tegenover... Wat moet ik nou? Ik wil t graag proberen maar om zomaar op eigen houtje te gaan beginnen vind ik ook zo wat... Wat zouden jullie doen? Adviseren? En hoeveel dan en tot welke week? Alvast bedankt. liefs inger

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Vaak krijg je ze in 100 mg voorgeschreven en dan kan je het beste 3 maal daags 2 ''bollen'' inbrengen. In totaal dus 600 mg.

10. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Betty wat fijn dat je er al klaar mee bent, dan kan je lekker op vakantie :) Het verbaast me niets dat je lijf zo goed is in de grote schoonmaak met je overactieve immuunsysteem, als een aanval op elke zwangerschap. Ben blij om te horen dat je nu op tijd met de predni gaat beginnen en nu hopen op een goed resultaat! Maar eerst fijne vakantie :)

Hip en Betties balen van weer ongi! Knuffel voor jullie allebei.
    Is het zo erg sinds je de utro gebruikt Betties? Vind het wel gek dat je zo veel pijn hebt, of had je dat altijd al?

Ego: wat een lange dag pfieuw ik ben hondsmoe. MAAR ook heel blij want de uitgangsecho was perfect, alles lekker rustig van binnen, stimulatieschema meegekregen, voorraad gehaald bij de apotheek en we gaan beginnen :) Ze gaan m'n schildklier nog even in de gaten houden qua dosering van de medicijnen. Vanaf maandag deca en dan vanaf woensdag de gonal erbij, laat het hormonster maar komen :D
    En dan zo lekker vroeg m'n bedje in...

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Volgens mij is dat wel normaal.. ook zonder utro zou je progesteron omhoog moeten gaan (schieten ;)) dus ik neem aan dat de bijwerkingen dan steeds meer worden.

12. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Sorry dat ik zo binnen kom vallen trouwens... Maar wat zijn de bijwerkingen dan?

13. Jane1981

Jane1981 VIP lid

21 sep 2008
    7.451
    98
    48
    Omgeving Utrecht
    Bij mij misselijkheid, vermoeidheid, borsten die voller worden en gevoeliger.
    Vaak plassen en een enorm kort lontje...
    Oftewel zwangerschapsverschijnselen..l

14. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ja precies: vermoeid, zere borsten en een kort lontje... precies zwsc of pms verschijnselen. Misselijkheid in een zwsc wordt volgens mij veroorzaakt door hcg en niet door progesteron.

Inger.. jij hebt ook een niet-te-ambiëren handtekening.. wat heb je al veel naars meegemaakt..

15. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    He Inger: heeft het geen zin om het aan je huisarts te vragen? Bij mij kreeg ik het absoluut niet van de gyn, maar mijn huisarts gaf zo 3 dozen mee onder het mom van "probeer maar" Het is nl een lichaamseigen hormoon, dus kwaad kan het absoluut niet!
    Gefeliciteerd trouwens dat je weer positief getest hebt... Hoewel je daar net als ik niet echt blij meer van wordt na 6 mislukkingen denk ik :)
    Trouwens, je kunt altijd zelf de utro bestellen he! via Utrogestan bestellen - bij menstruatiepijn, vaginaal bloedverlies, overgangsklachten, endometriose. Hebben meer vrouwen hier op het forum gedaan.

@Jane: je voelt je 200% zwanger als je Utrogestan gebruikt. Je moet je voorstellen dat alle klachtjes die je normaal hebt tussen je eisprong en je ongi die worden veroorzaakt door het stijgen van je progesteron. Nou, Utrogestan IS progesteron... Je gaat dus dat level kunstmatig enorm verhogen met als gevolg dat je klachten ook verdriedubbeld worden. Ik kan, als ik aan de Utro zit, amper een trap oplopen zonder mijn borsten vast te houden en ik huil nog om een Albert Heijn-reclame bij wijze van...

16. Betty Barclay

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Je moet beginnen bij de eisprong. Dan heeft je lichaam de tijd om een spiegel op te bouwen voordat de innesteling plaatsvindt. Nu begon ik pas 12 dagen na de eisprong... Mijn miskraam was alweer een feit voordat amper een spiegel opgebouwd had :(

Ik ga donderdag aan je denken meid! Hoop op een paar mooie eitjes die goed gaan groeien!

17. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Met jouw verleden zou ik echt op eigen houtje beginnen!
    Het kan echt totaal geen kwaad en dit is echt een medicijn wat valt onder het mom van "baat het niet, dan schaadt het niet".
    Progesteron (oa) is oh zo belangrijk voor het in stand houden van een zwangerschap. Ik hoop dan ook dat je mijn pakketje vandaag binnen krijgt en er meteen mee gaat beginnen.
    In de tussentijd proberen of je via een andere arts wat kunt krijgen. Desnoods bel je elk ziekenhuis in de omgeving af met je verhaal..
    Mocht het alsnog niet lukken dan kun je het altijd nog zelf kopen (wel duur, maar ik zou het zeker doen)
    Het geeft geen garantie dat het deze keer wel goed blijft gaan, maar het geeft al een heel goed gevoel dat je er zelf misschien iets aan kunt doen...

Qua dosis zou ik geen risico's nemen en direct 600mg per dag gebruiken (3x 2 bollen van 100mg) tm 12 weken zwangerschap.
    Rond 12 weken neemt de placenta de progesteronaanmaak over.

18. Tori3

Tori3 Fanatiek lid

15 jan 2010
    3.018
    1
    0
    Financial Controller in de vastgoedbranch
    Noord-Holland
    Ik lees net het informatieboekje van 'de cryocyclus' van het VUmc A'dam. Hierin staat: 'andere hormonen zoals Progesteron, u bekend uit de IVF- of ICSI-behandeling, hebben geen toegevoegde waarde voor de kans op een zwangerschap. Deze zijn daarom ook niet nodig.
    Ik hoef dus niet aan de bollen bij deze poging ... Ik ga er ook van uit dat mijn lichaam dat genoeg aan maakt, maar ik ga wel vragen of ze dit kunnen testen. Moet er niet aan denken dat het weer fout gaat en dat het goed had kunnen gaan als ik de bollen had gebruikt.
    Heb nog een paar (welgeteld 5, echt weinig dus) in de kast liggen, als ik ze niet nodig heb dan kan ik iemand er misschien blij mee maken (alle beetjes helpen).

19. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Nou jij ook niet :(:(

20. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Bedankt meiden voor alle info! Mijn ha wil t niet voor schrijven die heeft overleg gehad met de Vk en de gyn maar die staan er allemaal niet open voor... Lastig hoor want ik wil t graag proberen...

Deel Deze Pagina