Hoe vaak ben jij ziek per jaar?

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke84, 10 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik ben vorig jaar voor het eerst echt ziek geweest , toen had ik de griep , wist niet wat me overkwam , ze zeggen wel s dat mannen hun dood faken als ze de griep hebben maar zo'n idee had ik ook toen pffff
    verder ben ik al jaren aan hettobben met mijn oren , de ene na andere ontsteking buisjes gehad, amandelen geknipt weet ik wat allemaal , lijkt me sterk als ik nog ziek wordt na al dieAB kuren die ik heb gehad ;)

dus eigenlijk ben ik op die ene griep na niet ziekelijk aangelegd haha mijn vriend en kinderen gelukkig ook niet we komen ook nooit bij de HA , ze moest school teleurstellen ze kon geen info geven over de voorgeschiedenis van mijn zoon omdat ze hem niet kende en school ws meer wist dan zij deed :)

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    ECHT ziek met overgeven ed bijna nooit gelukkig; maar gewoon ziek (griepje, verkouden, etc)? Dan kun je beter vragen hoe vaak ik per maand ziek ben :p

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

echt heel ziek..dus koorts, en eingelijk niks anders kunnen doen dan alleen in je bed liggen pff.....dat is echt heeeel lang geleden. kan het me niet meer herinneren eerlijk gezegd.

buikgriep is voor mij ook ziek en helaas ben ik daar erg vatbaar voor..maar dan is het na 1-2 dagen weer voorbij.

een snotneusje hoestbuitje noem ik niet ziek en dat heb ik ook maar 1-2 keer per jaar

4. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

#44 Popkoorn, 10 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2011

ging met mijn mobiel, ging niet helemaal goed ff opnieuw ;)

5. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

#45 Popkoorn, 10 okt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2011

Helaas werk ik niet ik zou het graag willen maar dan kan ik niet meer voor mijn kindjes zorgen wat nu soms zonder werk ook al moeilijk is ik heb 2 volledige dagen voor de kinderen aan opvang omdat ik die dagen mijn lichaam echt rust moet geven doe ik dat niet kan ik het misschien een paar weken vol houden maar dan duurt het niet lang meer voor ik met hart of long ontsteking in het zieke huis word opgenomen tot nu toe is dat gelukkig nog maar beperkt tot 1 keer per 1,5 jaar en dat wil ik graag zo houden dus ik maak daarom ook gebruik van de opvang ondanks dat ik niet werk.

6. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Nou ja zeg, denkt je werkgever dat het robots zijn ofzo? Wat een eikel..

7. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ah wat lief!

ik heb nu een sonde dus het overgeven is nu nog heel af en toe.
    haal morgen mijn sonde er ook niet uit het hoort nu eenmaal bij mij in deze periode.
    ben al dolblij dat alles goed is met het kindje!

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.156
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    echt heel erg ziek geweest in februari dit jaar. Is echt de eerste keer sind 10 jaar ofzo.

9. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Hm, denk dat ik 2 keer per jaar echt ziek (griep dus) ben.

Verkouden en over het algemeen niet zo lekker, een stuk vaker.
    Maar goed, dan doet paracetamol wonderen. ;)

10. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Denk om het jaar een keer goed ziek met koorts etc.
    Soms komt het op maar is het de volgende dag weer weg...

11. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik ben nu 12 jaar in dienst en daarvan ben ik 3x ziekgemeld.
    1x ziek naar huis gestuurd, braken en diarree, dat was na 2 dagen over.
    1x polsoperatie, ben toen alweer snel begonnen met aangepaste werkzaamheden.
    En 1x afgelopen jaar(januari) toen had ik buikgriep in mijn vakantie, maar niet goed uitgeziekt en daar kreeg ik een reactieve arthritis van. Ik kon helemaal niets meer, niet lopen, mijn armen bijna niet gebruiken echt een hel.
    Maar ook weer snel begonnen met aangepaste werkzaamheden, want van stil zitten werd het niet beter. En zelfs nu nog heb ik er nog steeds last van in mijn enkel. Maar ja te laks om hiervoor terug te gaan naar de huisarts.;)

Wel regelmatig hoofdpijn of een verkoudheid, maar ja dat is niet echt ziek vind ik.

12. belinda203

belinda203 Bekend lid

23 mrt 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Normaal 2 keer per jaar ongeveer,maar momenteen ben ik al in de ziektewet vanaf april helaas.Ik verga van de rugpijn en ze zijn nog steeds zoekende wat het probleem is. Ik werk wel therapeutisch maar dat tel ik eigenlijk niet echt mee.Ik heb gelukkig een welwillende bedrijfsarts en aangezien ik in de zorg werk is meedraaien erg zwaar en moeilijk voor me nu.

13. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    in 2011 al 2x ziek geweest!
    maar in die jaren ervoor 1 x per 5 jaar of zo...

14. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Gemiddeld genomen ben ik eens in de 3 jaar ofzo echt ziek. Flink verkouden enzo wel vaker, maar echt griep (hoge koorts, spierpijn, overgeven, etc) dat is echt al jaaaaaaaaaren geleden (gelukkig).
    Dit jaar wel al 2 keer ziekgemeld geweest, maar 1 keer was echt afgrijselijke buikgriep en de andere keer was van mijn amandelen - 2 weken thuis geweest; zo niks voor mij :D

15. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    ik ben te vaak ziek.
    Ik heb migraine, daar wordt ik voor behandeld, en het lijkt even goed te gaan. Maar vaak is dit 1 dag per maand knockout (op dit moment niet na intensieve behandeling bij fysio en betablokkers).
    Vorig jaar heb ik griep gehad, keelontsteking, darmontsteking. Voor allemaal een week er tussenuit. Heeft mijn baan gekost, maar ik baal er zelf ook van. Ik wil niet zo vaak ziek zijn, heb dan ook altijd de angst om ziek te worden, ik ga te lang door (met koorts doorwerken) en dan nog een gigantisch schuldgevoel!

Het gaat nu overigens dit jaar wel al goed hoor! Behalve dan migraine die beetje doorsloeg dit jaar.

Deel Deze Pagina